Elektrikli Ford Puma Gen-E çok yakında Türkiye’de!

Ford’un Avrupa’da en çok satan modeline sıfır emisyonlu sürüş ayrıcalığı getiren Ford Puma Gen-E, içten yanmalı motora sahip kardeşinin başarısını sürdürme peşinde. Dikkat çekici tasarımı ve başarılı sürüş deneyimi ile öne çıkan Ford Puma, elektrikli versiyonuyla da oldukça iddialı.

Ford Puma, elektrikli versiyonu ile Türkiye’ye ayak basıyor

Ford Otosan’ın Romanya Craiova fabrikasında üretilen elektrikli Puma Gen-E, modelin sevilen sıradışı
sürüş deneyimini koruyor ve Avrupalı müşterilerin gözdesi konumunda olan ikonik Puma dış tasarımını da bir adım ileri taşımış durumda. Aracın hızlı şarj özelliği uzun yolculukları mümkün hale getirirken, MegaBox’tan GigaBox’a dönüşen bagaj hacmi günlük seyahatler için kullanıcılara daha fazla alan sunuyor.

Puma Gen-E, Ford’un elektrikli araç portföyünü genişletirken, müşterilerin elektrikliye geçişini daha
kolay ve erişilebilir hale getirme niyetinde. Elektrikli SUV, Ford’un E-Tourneo Courier ve E-Transit Courier modellerinin de hayat bulduğu Ford Otosan’ın Romanya Craiova’daki fabrikasında üretiliyor. Yeni nesil Puma Gen-E’nin elektrik motorunda ise Ford’un İngiltere Halewood’daki fabrikasının imzası bulunuyor.

Puma’ya elektrik dokunuşu

Yeni elektrik motoru, Puma’nın sürüş deneyimini bir adım ileri götürerek 13,1 kWh/100 km’lik enerji
tüketimiyle yüksek verimlilik sağlıyor. Puma Gen-E, 376 km’ye ulaşan ortalama menziliyle dikkat çekerken şehir içinde şarj olmadan 523 km’ye kadar sürüş imkânı sunabiliyor. Araç, hızlı şarj cihazına bağlandığında, yaklaşık 23 dakika gibi kısa bir sürede yüzde 10’dan yüzde 80 doluluğa ulaşıyor. Elektrik motorunun sunduğu kesintisiz tork sayesinde 100 km/s hıza 8,0 saniyede ulaşan Puma Gen-E, hızlı direksiyon tepkileriyle Puma ST karakterini elektrikli formda sunuyor.

Puma Gen-E kompakt motoru sayesinde yoğun şehir hayatı ve genç aileler için ideal alan verimliliği
sağlıyor. Puma’nın yenilikçi MegaBox bagaj depolama alanı GigaBox’a yükseltilerek eskisine göre daha
geniş bir saklama alanı yaratıldı. Bu da arka koltuklar yerindeyken tavana kadar 574 litreye kadar (ön
kısım dahil) bir alan anlamına geliyor. Ön kısımda benzinli motordan kazanılan 43 litrelik saklama
alanıyla ek bagaj kapasitesi sunulmuş oluyor. Araç, bu özelliğiyle kendinden büyük SUV’lardan daha
geniş bir bagaj kapasitesine sahip.

Ford Blue ve Model e Avrupa Genel Müdürü Jon Williams, “Puma, sürüş özellikleri, sportif tasarımı ve
sınıfının lideri bagaj kapasitesiyle sevilen bir model oldu. Puma Gen-E, şimdiye kadar sunduğumuz en
eğlenceli sürüş deneyimine ve en verimli elektrikli motora sahip modelimiz. Araç yeni GigaBox
özelliği ile segmentinde benzersiz bir bagaj kapasitesi sunuyor.” ifadelerini kullandı.

Puma Gen-E’nin dış tasarımı aracı daha ayırt edici ve aerodinamik görünüm sağlayan kıvrımlarıyla çok daha çekici görünüyor. Ford Mustang Mach-E modelinden esinlenilen ve geleneksel ızgaranın
yerini alan yeni ‘kalkan’ tasarımı araca cesur bir görünüm kazandırıyor. Sportif arka ‘spoiler’ ve özgün
alaşımlı jantlar, elektrikli Puma’nın performansını artırarak hava akışını daha verimli yönetmesine
yardımcı oluyor.

Dijital ve Bağlantılı Deneyim

Puma Gen-E’nin keskin ve modern tasarımı iç mekânda da sürücünün kontrol hissini artıran iki yüksek
çözünürlüklü ekranla pekişiyor. Ford’un yeni nesil SYNC 4 bilgi-eğlence sistemi araç kullanıcılarına şehir
trafiğinde avantaj sağlıyor. Ayrıca kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto ile donatılan sistem,
telefondaki uygulamaların araçla senkronize çalışmasını sağlıyor.

FordPass uygulamasıyla, Puma Gen-E nerede olursa olsun, araçla bağlantıda kalmak, uzaktan aracı
kontrol etmek ve araca dair güncel bilgilere erişmek mümkün. Puma Gen-E uzaktan araç kilitlerini
açma, kilitleme ve aracı uzaktan çalıştırma/durdurma gibi ileri özelliklerle donatılıyor. Bağlanabilirlik
özellikleri sayesinde araç konumu, batarya şarj seviyesi, lastik basıncı, güncel kilometre bilgisi gibi
verilere FordPass uygulaması üzerinden rahatça erişilebiliyor. Ayrıca elektrikli araçlara özel şarj süreci
boyunca uzaktan şarj kontrol ve denetimi gibi birçok hizmet de FordPass ile birlikte Puma Gen-E
kullanıcılarına sunuluyor. Puma Gen-E şarj planlaması FordPass mobil uygulaması ile kolaylıkla
yapılabiliyor. Şarj geçmişi ve çeşitli araç bilgileri de yine FordPass üzerinden Puma Gen-E kullanıcılarına
sunuluyor.

Yenilenen orta konsol, kişisel eşyalar için yeteri kadar saklama alanı sunuyor. Ayarlanabilir kol
destekleri sürücüye özellikle uzun yolculuklarda en konforlu pozisyonu sunarken kablosuz şarj
özelliğiyle10 sürücünün telefonu yolculuk boyunca şarjda kalabiliyor.

Puma Gen-E, sürüşü hem şehir içinde hem de şehirlerarası yollarda zahmetsiz hale getiriyor. Parmak
ucuyla kontrol edilebilen elektronik vites kolu sayesinde sürüş modları arasında geçiş kolaylaşıyor.
Diğer yandan tek pedallı sürüş özelliği, her dört sürüş modunda da şehir içi kullanımı oldukça pratik
hale getiriyor.

Dur-Kalk ve Şerit Hizalama özellikli Akıllı Adaptif Hız Sabitleyici11,12,13 ile aracın hızlanması ve durması
sarsıntısız bir şekilde sağlanarak daha doğal bir sürüş sağlanıyor. Tahmine Dayalı Hız Asistanı11, virajlar
ve otoyol bağlantılarında hızı ayarlarken 360 derece kuş bakışı görüntü kamerası, dar alanlarda
manevra kabiliyetini artırıyor. Puma Gen-E’de standart olarak sunulan dinamik Matrix LED Ön Farlar,
yolu analiz ederek en uygun ışık dağılımını sağlıyor.

Puma Gen-E, Ford Otosan’ın Romanya’daki Craiova fabrikasında üretilen ilk tamamen elektrikli
kompakt SUV olarak öne çıkıyor. Yeni Puma Gen-E’nin ikinci çeyreğin sonunda Türkiye’deki müşteriler
ile buluşması planlanıyor.

Peki siz elektrikli Ford Puma Gen-E hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlar kısmında bizimle paylaşabilirsiniz.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu