Porsche 718 model ailesi genişlemeye devam ediyor
Geleneksel olarak Porsche modellerindeki “T” harfi “Touring” kelimesini ve sürüş hazzının en saf halini ifade eder. Porsche 718 T modelinin hedefi de dinamik bir sürüş keyfi yaşatmak. İki koltuklu otomobilde bu felsefe doğrultusunda çeşitli özelliklerde sadeleşmeye gidilmiş. Otomobilin özellikleri arasında kapı panellerinde siyah kapı çekme kolları, iki yönde ayarlanabilen elektrikli spor koltuklar, siyah Sport-Tex merkez bölmeleri ve koltuk başlıklarına işlenmiş “718” logosu yer alıyor.
Otomobilin iç mekanında 718 T’nin özgün karakteri ortaya çıkarılmaya çalışılmış; lüks dolgu malzemesi ve deri kaplama sayesinde, kullanışlı, 360 milimetrelik, Mod değiştirme özellikli GT spor direksiyon hisli bir kavrayış sağlarken, siyah kontrol panelinde de “Boxster T” veya “Cayman T” logolarına yer verilmiş. “Boxster T” veya “Cayman T” logolarını aynı şekilde kapı giriş şeritlerinde de görmek mümkün.
Porsche Communication Management modülünün yerini büyük bir depolama bölmesi alıyor, ancak eğlence sisteminden vazgeçmek istemeyen müşteriler herhangi bir ilave ücret ödemeksizin bu sistemi sipariş edebilecekler. Tüm bu özelliklerin bir araya gelmesiyle, benzin partikül filtresinin yol açtığı ağırlık artışı dengelenmiş oluyor.
Porsche 718 T’nin dış tasarımı da fazladan gelen ‘T’ harfine uygun bir şekilde eden geçirilmiş. 20 inç alaşım jantlar ve 20 milimetre alçaltılmış PASM spor şasi ile birlikte, 718 T yolda daha dikkat çekici bir görüntü sergiliyor. Akik grisi ayna kapakları ve “718 Boxster T” veya “718 Cayman T” logolarının yanı sıra merkezde konumlanmış siyah kaplamalı çift çıkışlı spor egzozlar da araçtaki farkı ortaya koyuyor. Gövde renklerine gelirsek, müşteriler siyah, Indian Kırmızısı, Yarış Sarısı ve Beyazı, ayrıca Carrara Beyazı, Koyu Siyah ve GT Metalik Gümüş gibi renk seçenekleri arasından tercih yapabilecekler. Porsche özel renkler olarak da Lava Turuncu ve Miami Mavisi’ni seçenekler arasına eklemiş.
300 PS gücündeki turboşarjlı motor Porsche 718 T’nin hızlanmasına yardım ediyor ve 7,500 devre kadar çıkabiliyor. 2.0 litrelik dört silindirli turbo motor, azami torku olan 380 Nm değerine 2.150/dk’da ulaşıyor ve yüksüz ağırlığı 1.350 (PDK: 1,380) kilogram.4.5 (4.6) kg/PS güç-ağırlık oranı sayesinde, 718 T sıfırdan 100 km/s hıza 5,1 (4.7)saniyede ulaşıyor. Aracın azami hızıysa 275 km/s olarak açıklandı.
718 T’lerde standart olarak gelen Sport Chrono paketinin sunduğu Normal, Spor, Spor Plus ve Kişiselleştirilmiş sürüş modları, direksiyonda yer alan Mod değiştirme düğmesiyle seçilebiliyor. Spor ve Spor Plus modları, gerek motor yönetim sisteminde gerek gaz pedalında daha sportif özellikleri etkinleştiriyor; manuel şanzımanda yer alan otomatik çift kavrama özelliği özellikle vites düşürmelerde çok daha hızlı tepki veriyor.
Bu modelin özel aksamlarından biri olan dinamik şanzıman bağlantısı, yani PADM sistemi, motor / şanzıman alanındaki titreşimleri en aza indiriyor ve transmisyonun toplam kütlesi nedeniyle sürüş dinamiğini etkileyebilecek hareketleri azaltıyor. Böylece sert ve yumuşak şanzıman bağlantılarının avantajları harmanlanıyor: Yük değişimleri esnasında ve hızlı alınan virajlarda, sürüş kontrolü hissedilir biçimde daha net ve istikrarlı hale geliyor. Engebeli yollarda dahi sürüş konforu azalmıyor.