Yeni Peugeot 208 R2 parkurlara çıkmaya hazır
Peugeot Sport tarihinin en çok satan ralli otomobilinin ve aynı zamanda kendi kategorisinin en çok satan otomobilinin halefi olan yeni Peugeot 208 R2, Fransa’nın Vosges bölgesinde ilk dinamik testlerini gerçekleştiriyor. Yeni Peugeot 208 R2, geçtiğimiz ay İsviçre’de gerçekleştirilen Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılan yeni Peugeot 208’in yol versiyonuna dayanıyor ve üç silindirli 1,2 litre hacimli turbo beslemeli PureTech motoruyla FIA R2C homologasyon standartlarını karşılıyor.
Peugeot Sport mühendisleri geçtiğimiz yılın yaz aylarından bu yana tamamen yeni bir otomobil üzerinde çalışıyor. Teknik alt yapı olarak Mart ayında Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılan yeni Peugeot 208’in yol versiyonuna dayanan yeni Peugeot 208 R2 prensip olarak yeni 208’i karakterize eden tüm teknik ve estetik evrimleri bünyesinde barındırıyor.
Yeni Peugeot 208 R2, Peugeot’nun 450 adetle bugüne kadar ürettiği en popüler ralli otomobili olan bir önceki 208 R2’den devraldığı mirası devam ettirme sorumluluğunu üstleniyor. Peugeot Sport mühendislerine; sürüşü eğlenceli, aynı zamanda mümkün olan en düşük işletme maliyetlerine sahip hızlı ve güvenilir bir otomobil yaratmak gibi son derece net bir hedef verildi. Yapılan ilk testler sahip olduğu köklü bilgi birikimi ve deneyimle Peugeot Sport’un söz konusu hedefi yerine getirdiğini ortaya koyuyor.
Yol versiyonunda başarısını kanıtlayan bu motor; Peugeot Sport mühendisleri tarafından hazırlanan daha büyük bir turbo, motorsporlarına özel motor işletim sistemi ve yeni bir şanzıman ile yoğun rekabet ortamına uyarlandı. Yeni Peugeot 208 R2, Groupe PSA’nın B segmentindeki tüm otomobillerinde kullandığı ve hafif yapı ile üstün sürüş dinamiklerini beraberinde getiren yeni ortak CMP platformu üzerine yükseliyor.