Yıllara göre en hızlı seri üretim otomobiller
Otomobillerin hayatımıza girmesi ile birlikte hız tutkumuz da arttı. Bazı markalar da yıllardır hem müşterilerini memnun etmek hem de diğer şirketlerin önüne geçmek adına en hızlı otomobili üretmeye çalışıyorlar. İlk yıllarda 100 km/s hızlarda seyreden bu yarış günümüze gelindiğinde ise 400 km/s’yi aşmış durumda. Biz de bu listemizde, showroomlardan gidip alabileceğiniz dönemlerine göre en hızlı araçları sıraladık.
1900’ler: Mercedes-Simplex 60HP | 117.482 km/s
İçten yanmalı motorlar ortaya çıktıkları ilk yıllarda hem güçlü değillerdi hem de arıza çıkarmaları ile ünlüydü. Bu yüzden 1800’lü yıllardaki en hızlı otomobiller buhar motorlarına sahipti.
Ancak 1900’lü yıllara geldiğimizde içten yanmalı motorlar hızlı bir gelişim gösterdi ve 1903 yılına gelindiğinde Mercedes-Simplex 60HP sahip olduğu 9293 cc’lik sıralı dört silindirli motorundan 60 beygirlik dönemine göre inanılmaz bir güç elde edebiliyordu. Güçlü motoru ile birlikte 117 km/s’nin üzerine çıkabilen aracın, sadece bir adet üretilen bir versiyonu ise 156 km/s’lik hıza ulaşabilmişti.
1910’lar: Austro-Daimler Prince Henry | 136 km/s
Bu Avusturyalı otomobilin kaputunun altındaki 5714 cc’lik motor, Ferdinand Porsche imzalıydı. 95 hp güç üretebilen bu dört silindirli ünite yardımıyla 136 km/s hıza çıkan otomobil büyük sükse yapmayı başarmıştı.
1920’ler: Duesenberg Model J | 191 km/s
6900 cc’lik sekiz silindirli motora sahip olan Model J, dudak uçuklatan 265 beygirlik bir güç üretebiliyordu. Çift diskli debriyajının yanı sıra elektrikli ve mekanik yakıt pompasına sahip olan Model J, hidrolik servo frenleriyle de döneminin ilerisindeydi. Bu modellerden yaklaşık olarak 430 adet üretildiğini öğrendik.
1930’lar: Duesenberg Model SJ | 225 km/s
Dönemin ekonomik çalkantılarından etkilenmeyen Duesenberg, bu sefer de Model J’nin süperşarjlı versiyonu ile karşımıza çıkıyor. 320 beygir güç üretebilen bu üç ileri vitesli model, ikinci viteste 167 km/s hıza ulaşabiliyordu.
SJ’nin üretiminin üzerinden henüz iki ay geçmişti ki markanın kurucucu Fred Duesenberg, bir otomobil kazasının ardından hayatını kaybetti. Bu ölümün ardından fazla ayakta kalamayan şirket ise 1937 yılında kapandı.
Sadece 36 adet üretilebilen SJ’nin kısa versiyonu SSJ’lerden bir tanesi ise 2018 yılında 18 milyon dolara alıcı bularak gelmiş geçmiş en pahalı Amerikan otomobili ünvanını ele geçirdi.
1940’lar: Jaguar XK 120 | 215 km/s
1948 Londra Otomobil Fuarı’nın yıldızı olan araç, 162 beygir güç üretebiliyordu. İsminin arkasından gelen 120 rakamı ise aracın beklenen azami hızını mil cinsinden yansıtıyordu. Ancak aracın 3441 cc’lik sıralı 6 silindirli motorunda yapılan iyileştirmeler ile bu rakamı 133 mph(215 km/s) seviyesine çekmişti. 1953 yılına kadar hayatına devam eden araçtan 12.045 adet üretildi.
1950’ler: Mercedes-Benz 300SL | 246 km/s
Yukarı doğru açılan martı kapıları, alçak yapısı, kıvrımlı hatları ve şık detayları ile gelmiş geçmiş en dikkat çekici otomobillerden biri olan Mercedes-Benz 300SL, İkinci Dünya Savaşı sonrası Almanya’nın sembolü olmayı başarmıştı.
Bu güzel gövdenin altında yer alan güç ünitesi, Messerschmitt Bf109 savaş uçağının sahip olduğu Daimler-Benz V12 motorunun bir türeviydi. 2996 cc’lik 6 silindirli bu motor, sunduğu 215 beygir güç ile birlikte aracın 246 km/s hıza ulaşmasını sağlıyordu.
1960’lar: Lamborghini Miura | 280 km/s
Alçak, geniş, ateşli ve güçlü, Miura üzerinden 50 yıldan fazla geçmesine rağmen hala nefesleri kesen bir otomobil. Miura oldukça aerodinamik olarak tasarlanan bir süper otomobildi. Ortaya yerleştirilen V12 motorundan 345 beygir güç elde edebilen Miura, 280 km/s’ik azami hızıyla da göz dolduruyordu.
1970’ler: Ferrari 512 Berlinetta Boxer | 303 km/s
Lamborghini Miura’nın başarısı ve hızı Ferrari’yi ortadan motorlu araçlara daha fazla yönelmeye itmişti. 365 GT4 modelinin ardından gelen 512, 4943 cc’lik 12 silindirli boxer motorundan 335 beygir güç üretebiliyordu. Açıklanan 303 km/s’lik son hızı ile de Ferrari o yıllarda Lamborghini’nin önüne geçmeyi başarmış görünüyordu.
1980’ler: Ferrari F40 | 325 km/s
Ferrari, F40 ile ham güzelliğin yanı sıra gücü de tam anlamıyla yola aktarıyordu. F40’ın ortaya yerleştirilen ikiz turbolu 2936 cc’lik V8 motoru ürettiği 471 beygir güç ile öne çıkıyordu.
1990’lar: McLaren F1 | 386 km/s
McLaren, F1 ile tüm dünyaya karbon fiber monokok şasiyi tanıştırmıştı. 3 kişilik oturma düzeni ile de fark yaratan modelin bir başka alameti farikası ise 618 beygir güç üretebilen 6064 cc’lik BMW imzalı V12 motoruydu.
O günden bu güne oldukça büyük değişimler geçiren McLaren, geçtiğimiz aylarda ise 1.000 beygirin üzerinde güç üretebilen 4.0 litrelik V8 hibrit güç ünitesine sahip Speedtail modelini tanıttı. Bu modelin son hızının ise 400 km/s’nin üzerinde.
2000’ler: Shelby Ultimate Aero TT | 414 km/s
Duesenberg’den bu yana listemizi Avrupa menşeili markalar yer alıyordu ancak Shelby, 1.183 beygirlik bu canavar ile birlikte buna bir dur demeyi başardı. Corvette C5’ten alınan 6.345 cc’lik V8 motora ev sahipliği yapan bu model, herhangi bir ABS veya çekiş kontrol sistemi sunmaması ile de dikkat çekiyor.
2010’lar: Koenigsegg Agera RS | 447 km/s
2005 yılında Bugatti, Shelby tarafından tahtından edilmişti. Daha sonra 1200 beygirlik Veyron Super Sports ile 431 km/s’lik rekorun sahip olan Bugatti, 2017 yılına gelindiğinde ise İsveçli Koenigsegg Agera RS’in gerisinde kaldı. 5.000 cc’lik çift turbo beslemeli V8 motorundan 1360 beygir güç elde edebilen Agera RS, 447 km/s hızla yeni rekorun sahibi olmayı başarmıştı.
İçinde bulunduğumuz 10 yıllık süreçteki en hızlı otomobil olan Agera RS’i ise Amerikan Hennessey firması yeni Venom F5 modeli ile geçmeyi planlıyor. Amerikan üretici Venom F5 ile 300 mil/s(482 km/s) barajını da geçmek istiyor. Bakalım önümüzdeki yıllarda bu hız yarışı bizlere neler gösterecek.