1.600 beygirlik Koenigsegg Jesko Cenevre’de ortaya çıktı

İsveçli üreticinin yeni hiper otomobili, markanın yaptığı simülasyonlara göre saatte 300 mil hıza yani bir başka deyişle 482 km/s’ye ulaşabiliyor.

Koenigsegg, sonunda Agera RS’in yerini alacak olan modeli tanıttı. Süper otomobil üreticisi, yeni modeline Christian Koenigsegg’in babasının adı olan Jesko ismini uygun görmüş.

Christian, yeni modellerinin adını Cenevre Otomobil Fuarı’nda duyurlana kadar babasından bir sır gibi saklamış. Jesko von Koenigsegg, Christian’ın süper otomobil dünyasında lider markalardan biri olan Koenigsegg’i kurmasında oldukça önemli bir rol oynamış.

İsveçli üreticinin yeni hiper otomobili, markanın yaptığı simülasyonlara göre saatte 300 mil hıza yani bir başka deyişle 482 km/s’ye ulaşabiliyor. 5.0 litrelik çitf turbo beslemeli V8 motorda yapılan yeniliklerle birlikte 1.600 beygir güç elde edildiği açıklandı.

Revize edilmiş V8 motor artık 5 kg daha hafif. Yenilenen motorda 8,500 devir çevirmesine izin veren, daha fazla güç ve “daha tok bir ses” üreten düz bir 180 derecelik krank miline yer verilmiş. İki turbo ünitesi de, direkt olarak 20 litrelik karbon fiberden yapılmış bir hava tankından, hava tahrik eden küçük bir elektrikli kompresöre bağlanmış. Koenigsegg, bu sistem ile anlık tepki ve büyük basınç sayesinde turbo gecikmesinin ortadan kalktığını iddia ediyor.

95 oktanlı kurşunsuz benzin ile Jesko’nun motoru 1.280 beygir üretirken, yakıt karışımı etanol ile desteklendiğinden ise 1.600 beygir güç ve 1.500 Nm tork ortaya çıkıyor. Koenigsegg’in yeni hiper otomobili bu gücünü ise özel olarak tasarlanan ve Light Speed Transmission adı verilen dokuz vitesli çok kavramalı şanzımanla yere aktarıyor. İsveçli üretici, bu şanzıman sayesinde vites geçişlerinin ‘neredeyse ışık hızında’ gerçekleştiği iddiasında.

Piyasadaki geleneksel çift kavramalı şanzımanların aksine, Koenigsegg’in LST ünitesi, vitesler arasında doğrudan geçişlere izin veriyor. Örneğin, senkronizasyon için beklenmeden doğrudan 7. vitesten ve 4. vitese geçiş yapılabiliyor. Tüm şanzıman ıslak kavrama, volan, sıvılar, marş motoru ve yağ pompaları ile birlikte sadece 90 kg ağırlığında. Bu da Koenigsegg’in şanzımanını diğer geleneksel DCT’lerden çok daha hafif yapıyor.

Koenigsegg Jesko’nun karbon yapısı, kabin içerisinde daha fazla yer açmak için Agera RS’den 40 mm daha uzun ve 22 mm daha yüksek tasarlanmış. Şasi, ön tarafta bir Triplex süspansiyon ile donatılmış olup otomobilin arkadaki ivmelenme altında eğilmesini önleyerek her koşulda seviyesini korumasına yardımcı oluyor.

Karbon fiber jantlar, türevleri arasında Koenigsegg’in şimdiye kadar ürettiği en hafifleri. Her biri 5,9 kg ağırlığındaki ön 20 inçlik jantların yanı sıra 7,7 kg olan arka jantlar ise 21 inç boyutunda. Koenigsegg, devasa ön splitter ve daha da büyük bumerang benzeri arka kanat sayesinde, Jesko’nun 250 km/s’de yaklaşık 800kg, 275 km/s’de 1.000 kg ve en yüksek hızda ise 1.400kg üretebileceğini iddia ediyor.

Aracın gövdesine değinecek olursak, Koenigsegg’in yeni modeli, aero-kit elemanlarından dihedral kapılara ve motor kapağına kadar her şeyi çalıştırabilen ve dokunmadan giriş sağlayan Autoskin sistemi ile donatılmış. Bu sistem ayrıca uzaktan da kontrol edilebiliyor.

İJesko’nun iç bölümüne baktığımızda ise dokunsal geri beslemeli iki küçük dokunmatik ekranlı bir direksiyona ve 5 inçlik yeni kompakt SmartCluster dijital gösterge paneline sahip olduğunu görüyorurz. Bunun dışında bir de pusula yerleştirilmiş.

Koenigsegg, toplamda sadece 125 Jesko üretecek. Hiper otomobilin vergiler hariç fiyatının ise yaklaşık olarak 3 milyon dolar olması bekleniyor.


İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu