Manuel şanzımanlı Ferrari 458 İtalia
Texas’ta bir grup çılgın fikirlerine bir yenisini daha ekleyerek bir Ferrari 458 İtalia’ya manuel şanzıman takmaya karar verdi. Ferrari manuel şanzımanları artık kullanmıyor ancak Teksaslı grup Prancing Horse, Ferrari 458 için manuel şanzıman üretmeye başladı.
Bugüne kadar üretilen en özel Ferrari: P80/C
Prototip hali hazırda oluşturulurken ileri dönem için kesin bir taslak hazırlanıyor. San Antonio merkezli European Auto Group’un F430 Scuderia için 6 ileri bir şanzıman yapmıştı. Ancak şimdi daha büyük bir iddiaları var.
Videoda da görüldüğü gibi seksi bir Ferrari 458 İtalia kullanırken sol ayağınız debriyaj pedalına, sağ eliniz ise güzel bir vites topuzuna değecektir. Bu bilgi oldukça dikkatleri çekiyor ve çekmeye devam edecek. Ferrari hayranları 458’in manuel şanzımanlı olmadığını çok iyi biliyorlar. Normalde ikonik direksiyon arkası kulakçıklar ile yönetilen çift kavramalı otomatik şanzımana sahip.
Daha önce F430 Scuderia için manuel şanzıman yapmışlardı
Manuel vites konusunda F430 Scuderia’da da manuel bir şanzıman sunulmuyordu. En son standart F430 ile kullanılmıştı. Bu projeler sırasında da bu örnekten oldukça çok faydalanıldı. Ancak 458 ile birlikte tamamen yeni bir projeye başlandı çünkü her şey farklıydı.
Neden bu kadar zorluğa göğüs gerildi? Carbuzz ekibi, European Auto Group ile konuştu ve çok fazla manuel şanzımanlı 458 sahibi olmak isteyen olduğunu söyledi. Uzun zamandır F430 dönüşümü isteyenlerin bu proje ile 458 ve 488 modellerine yöneldiğini söyledi. Bu nedenle şirket 458 prototipi üzerinde geliştirmelere devam ediyor. Önümüzdeki bir kaç ay daha çalışıp en iyi seviyeye getireceklerini söylüyor. Kullanılan şanzıman sorulduğunda ise çekingen bir yaklaşımla söylemek istemediler. Oldukça nadir olan bu değişim toplamda 10-11 şanslı Ferrari 458 modeline yapılacak.
Modern çift kavramalı şanzımanlar geleneksel manuel şanzımanlara göre daha hızlı vites değiştiriyor ve daha verimliler. Ancak konu sürüş zevki olduğunda manuel şanzımanın eline su dökemiyorlar. Ferrari ile bütünleşmiş ve geleneksel otomobillerini sevenlerin otomobillerine bu dönüşümü yaptırmalarını bekleyeceğiz. Maliyetlere gelince, bu da büyük bir sır. Kesinlikle bu konuda açık vermiyorlar fakat hiçte ucuz olmayacağı bir gerçek.
Kaynak: Carbuzz, European Auto Group via YouTube
Şimdi new yorktan biri bilgisayarın başına geçip istanbul bağdat caddesindeki amg 55 gt nin arka bagajını açabiliyor.. bunu bana bir geñç arkadaşım söylemişti.. doğrudur.. 3 otomobil sahibi oldum ama hiç otomatik vites kullanmadım. Mesela sağ ayakla iki pedala da hakimsin.. ama sol ile bir dokunduğunda araç titriyor.. 😉 otomati vites araç kullanımındaki ruhu resmen sömürüyor.. helal olsun ferrariye manuel takan varsa..