Merakla beklenen Renault Captur yenilendi
Geçtiğimiz günlerde sızdırılan görsellerin ardından, yenilenen 2020 Renault Captur yüzünü gösterdi.
Dünya prömiyeri Frankfurt Otomobil Fuarı’nda yapılacak olan 2020 Renault Captur, tamamen yeni bir tasarıma sahip olmasına rağmen, bir Captur olduğu da ilk bakışta anlaşılıyor.
Kompakt crossover model, dış bölümde daha dinamik ve sportif bir görünüme kavuşurken, iç mekanda da yeni Renault Clio‘dan izler görüyoruz. Yeni nesli ile çok daha pratik bir kokpite kavuşan model, teknoloji anlamında da önemli adımlar atmış.
Clio’dan sonra yeni CMF-B platformunu kullanan ikinci Renault modeli olan yeni Captur, selefinden 110 mm daha uzun tasarlanmış. Artan uzunlukla birlikte arka koltuktaki bacak mesafesi 17 mm artarken, bagaj hacmi de 81 litre artarak 536 litreye ulaşmış. 2020 Renault Captur ayrıca kabinde de toplam 27 litrelik saklama alanı sunuyor. Örnek vermek gerekirse artık kapı içlerine 1.5 litrelik şişelerinizi kolayca sığdırabileceksiniz.
2020 Renault Captur hibrit teknolojisine kavuşuyor
CMF-B mimarisi sayesinde Captur, elektrik motorlarına ve en yeni teknolojileri içerisinde barındırabiliyor. Yeni model, E-Tech Plug-in Hybrid sistemi 2020 yılından itibaren kullanabilecek.
Yeni Renault Clio’da da kullanılan bu sistem, Captur’a elektrikli kullanımlarda 45 km’ye kadar menzil sağlarken, 135 km/s hıza olanak sağlıyor. Bu sistemde 1.6 litrelik benzinli motora iki adet elektrik motoru ve 9.8 kWh’lik batarya paketi eşlik ediyor.
Hibrit modelin yanı sıra yeni Renault Captur’da çeşitli benzinli ve dizel motorlar görev yapacak. Giriş seviyesinde 100 beygir güç ve 160 Nm tork üretebilen 1.0 litrelik TCe motor görev yapacak. Mercedes-Benz ile birlikte geliştirilen 1.3 litrelik TCe motorun 130 ve 155 beygirlik versiyonları da seçenekler arasında olacak. 155 beygirlik versiyon standart olarak 7 ileri EDC şanzımanla eşleştirilirken, 130 beygirlikte ise opsiyon olarak sunulacak.
Dizel cephesine geçtiğimizde, 1.5 Blue DCi motorun iki farklı versiyonu ile karşılaşıyoruz. ilk versiyon 95 beygir güç ve 240 Nm tork üretirken, daha güçlü seçenek ise 115 beygir güç ve 260 Nm tork üretebiliyor. Giriş seçeneği sadece 6 ileri manuel şanzımanla satın alınabilecek. 115 beygir güç üretebilen ünite ise 7 ileri EDC şanzımanla satın alınabilecek. Dört tekerlekten çekiş ise söz konusu değil.
Yeni teknolojiler
Teknolojik yeniliklerden bahsetmek gerekirse, ikinci nesil Renault Captur, hız uyarılı trafik işareti tanıma, Aktif Acil Durum Freni, otomatik uzun LED farlar, Otoyol ve Trafik Arkadaşı Hız Sabitleyici, kalkış uyarısı, şerit takip asistanı ve 360 derece park yardımı da dahil bir dizi standart ve opsiyonel güvenlik sistemleri sunacak.
İç mekanda geçersek, Android Auto ve Apple CarPlay destekli Easy Link bilgi-eğlence sistemi üç farklı dokunmatik ekranla sunuluyor. 7 inç, navigasyonlu 7 inç ve navigasyonlu 9.3 inç ekranlar müşterilerin tercihine sunulmuş. Genel olarak iç mekanı Clio’ya oldukça benzeyen Captur’da 7 veya 10 inçlik dijital gösterge panelleri tercih edilebiliyor.
Yeni nesli ile birlikte Renault Captur’un zaten popüler olduğu segmentte daha başarılı olması bekleniyor. Yeni model ayrıca ilk defa Çin’de üretilecek.
Her şey çok güzel olmuş ama bir Captur kullanıcısı olarak arka tasarımı kesinlikle beğenmedim daha güzel olabilirdi.