Lexus LFA, 10. yaş doğum günü için mumları üfledi
2010 yılının sonunda sınırlı sayıda üretime giren süper otomobil Lexus LFA, 10. yaş gününü kutladı.
2000’li yılların başında araştırma ve geliştirme projesi olarak başlayan Lexus LFA, baş mühendis Harahiko Tanashi’ye verilen özgürlük sonucu ortaya çıktı. Tanashi bu süreçte yeni malzemeler ve işlemler kullanma fırsatı yakaladı.
Toyota’nın lüks otomobil markası ilk prototipi 2003 yılında tamamladı ve ertesi yıl Nürburgring’de bunun ilk izleri görüldü. 2005 Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarı’na gelindiğinde ilk kez LFA’a göz atma fırsatı yakalamıştık. 2008 yılında 24 saatlik Nürburgring yarışında LFA’yı tam olarak gördük. 2009 Tokyo Otomobil Fuarı’nda ise Lexus nihayet LFA’nın üretimine onay verildiğini açıkladı.
Sadece 500 örneği üretilen Lexus LFA oldukça hafif bir yapıya sahipti. Kaportada alüminyum yerine CFRP (Karbon fiber takviyeli polimer) kullanılması ile hem daha rijit hem de hafif olan LFA, 4.8 litrelik atmosferik bir V10 motora ev sahipliği yapıyordu. Yamaha ile birlikte geliştirilen devir çevirmeyi çeviren motor 8.700 devirde 560 beygir güç üretebiliyor. 6 ileri sıralı otomatik şanzıman ile gücü arka tekerleklere ileten Lexus LFA, 100 km/s hıza 3.7 saniyede ulaşıyor. Aracın maksimum sürati ise 325 km/s olarak belirtiliyor.
Bu modeli LFA Nurburgring Edition olarak adlandırılan daha pist odaklı versiyon izledi. Daha sert süspansiyon, aerodinamik geliştirmeler ve daha hafif alaşım jantların yanı sıra 570 beygire çıkan güç ile birlikte o dönem Nürburgring’in seri üretim araç tur rekorunu kurmıştı. Bu özel versiyonun üretimi ise 50 adet ile sınırlandırılmıştı.