Nissan %50 verimliliğe sahip motor üretmeye hazır
Elektrik motorları her geçen gün popülerliğini arttırırken Nissan henüz içten yanmalı motor teknolojisinden vazgeçmemiş gibi görünüyor. Bu konuda çalışmalarını sürdüren Japon üretici %50 termal verimliliğe sahip bir motor ürettiklerini açıkladı.
Tipik bir içten yanmalı motorun termal verimliliği yaklaşık olarak %40 olarak ölçülüyor. Yani motor tükettiği yakıtın ancak %40’ını hareket enerjisine dönüştürebiliyor. 2017 yılında Mercedes-AMG F1 ekibi araçlarında yer alan motorlarında imkansız gibi görünen %50’lik verimliliğe ulaştıklarını açıklamıştı. Günümüze gelindiğinde Nissan da artık bu verimliliğe ulaşacak teknolojiye ve bilgi birikimlerine sahip olduklarını belirtti. Japon üretici motorlarında yakıt verimliliğinin %25 oranında arttığını dile getirdi.
Nissan %50’lik termal verimliliğe ulaşmak için motoru daha yüksek sıkıştırma oranı ile çalıştırıyor. Yanma odasına daha fazla yakıt ve daha fazla hava girmesini sağlayan marka daha güçlü bir ateşleme ile daha verimli bir güç ünitesi ortaya koymuş.
Testler sırasında sistemin yüzde 46 termal verimliliğe ulaştığı belirtiliyor. Geri kalan yüzde 4’lük kısmın ise “atık ısı geri kazanım teknolojileri” kullanılarak elde edildiği ifade edildi.
Ancak Nissan tarafından üretilen bu güç ünitesi standart bir motor değil. Yeni geliştirilen motor, bazı elektrikli güç üniteleri yardımıyla bataryaları şarj etmek için kullanılıyor.
Bu yeni motor, Nissan’ın e-Power olarak adlandırdığı aktarma organlarının bir parçasını oluşturuyor. Henüz seri üretime hazır olmasa da güç ünitesinin yakın zamanda kullanılmasını bekliyoruz.
Şirket yeni güç üniteleri ile ilgili yaptığı açıklamada, ”Nissan’ın motor geliştirme konusundaki son yaklaşımı, çıtayı dünya lideri seviyelere yükseltti ve mevcut otomobil endüstrisinin ortalama % 40 termal verimlilik aralığını geçerek araç CO2 emisyonlarını daha da azaltmayı mümkün kıldı.” ifadelerine yer verildi.
Nissan’ın elektrikli araç mühendislik bölümünün kıdemli başkan yardımcısı ise ”(geleneksel motorların) Termal verimliliğini % 30’dan % 40’a çıkarmak 50 yıl sürmüştü. Ancak e-Power ile bunu birkaç yıl içerisinde %50’ye taşıyabiliriz. Mühendislik topluluğumuzun da hedefi buydu.” diye konuştu.
Son gelişmeler ile birlikte içten yanmalı motorların ömrünün biraz daha uzadığını söyleyebiliriz. Elektrikli güç ünitelerine karşı her geçen gün güç kaybeden içten yanmalı motorlar sizce kaç yıl daha hayatımızda olacak?