Yeni Nissan Qashqai sonunda yüzünü gösterdi

Uzun süren teaser kampanyasının ardından en sonunda yeni Nissan Qashqai gün yüzüne çıktı. Üçüncü nesliyle Japon üreticinin yeni tasarım felsefesine kavuşan modelde elektrik destekli güç üniteleri de dikkat çekiyor.

Yeni Nissan Qashqai’nin boyutları ile birlikte kullanışlılığı da artmış

Yeni Nissan Qashqai’ye baktığımızda daha kaslı ve keskin hatlarla karşılaşıyoruz. 3. nesil ile birlikte daha büyük bir V-Motion ön ızgara ile birlikte gelen SUV modelin ince LED matrix farları ise bumerang formlu gündüz farları ile tamamlanmış.

Qashqai’nin sportif duruşu yan tarafta da devam ediyor. Belirgin omuz çizgisi araç boyunca uzanırken opsiyonel olarak sunulan 20 inçlik janlat da bu görünümü destekliyor. Arka bölümde ise daha sade bir tasarım bizi karşılıyor. İnce LED stop lambaları ve ters V formlu plakalık burada bir bütünlük oluştururken plastik tamponda yer alan krom görünümlü korumalık ise bu bölüme hareket kazandırmış.

Daha büyük boyutlar

Yeni Nissan Qashqai selefine göre 35 mm daha uzun, 32 mm daha geniş ve 25 mm daha yüksek olarak tasarlanmış. Tüm bu boyut artışı ile birlikte dingil mesafesi de 20 mm’lik artış göstermiş.

Markanın Avrupa’da Alliance’ın CMF-C platformunu kullanan ilk modeli olan yeni Nissan Qashqai’nin boyutları ile birlikte kullanışlılığı da artmış durumda. Arka süspansiyon sisteminin akıllı yerleşimi sayesinde yükleme seviyesi 20 mm azalan modelde ayrıca bagaj fazladan 50 litrelik hacim sunuyor. Arka kapıların 90 dereceye kadar açılabilir olarak tasarlanması ile iniş binişlerde daha büyük kolaylık yaratıldığı gibi çocuk koltuklarının yerleştirilmesini de daha zahmetsiz hale getirmiş.

Lansmanda mavi gövde rengi ve siyah tavan ile karşımıza çıkan yeni Qashqai, 11 farklı renk ve 5 farklı iki renk kombinasyonu ile tercih edilebilecek.

Tamamen yeni iç mekan

3. nesil Nissan Qashqai iç mekanıyla da oldukça iddialı. Markanın ‘birinci sınıf his, ayırt edici tasarım ve yüksek kullanışlılık’ hedefiyle ortaya koyduğu iç mekanda yüksek kalite malzemeler, yeni vites topuzu ve büyük bilgi-eğlence sistemi ekranı ilk dikkat çeken detaylar oluyor.

Yeni nesil ile birlikte 12.3 inçlik dijital gösterge paneline kavuşan modelde bu ekran aracılığıyla navigasyon ve bilgi-eğlence sistemi bilgileri dahil birçok bilgiye ulaşılabilecek. Segmentinin en büyüğü olan 10.8 inçlik baş-üstü ekran göstergesi de Qashqai’de sunulan bir diğer yenilik.

Yeni bilgi-eğlence sistemi, NissanConnect hizmetleri, Android Auto ve kablosuz Apple CarPlay özellikli yüksek çözünürlüklü 9 inç dokunmatik ekran üzerinden kontrol edilebiliyor. Yedi cihaza kadar WiFi bağlantısı destekleyen araçta şarj için ön ve arkada USB bağlantı noktaları da unutulmamış.

Dizel motorlara veda mı ediyoruz?

Motor seçeneklerine göz atacak olursak, Nissan’ın daha önceden duyurduğu gibi iki adet yarı-hibrit motorun yanı sıra markanın yeni e-Power hibrit güç ünitesi seçenekler arasında olacak.

Giriş seviyesinde 1.3 litrelik DiG-T turbo beslemeli dört silindirli yarı-hibrit motor bulunuyor. 140 ve 158 beygirlik iki farklı güç seçeneğine sahip olan motor 6 ileri manuel ya da Xtronic CVT şanzımanla tercih edilebilecek. Bu motorun dört tekerlekten çekiş sistemine sahip versiyonu ise sadece 158 beygir ve CVT şanzımanla birlikte geliyor.

İçten yanmalı motoru sadece bir menzil arttırıcı olarak kullanan yeni e-Power hibrit güç ünitesi bu anlamda piyasadaki diğer türevlerinden farklılık gösteriyor. Buna göre e-Power sisteminde yer alan 156 beygir güç üretebilen 1.5 litrelik değişken sıkıştırma oranlı benzinli motor, 190 beygirlik elektrikli güç ünitesine eşlik ediyor.

İçten yanmalı motor hiçbir şekilde tekerleklere güç aktarmadığı için yeni Nissan Qashqai e-Power elektrikli modellerin sürüş karakteristiğine sahip. Gerektiğinde elektrik motoruna güç sağlamak için içten yanmalı motoru harekete geçiren Nissan e-Power sisteminin her zaman ‘üstün yakıt verimliliği ve düşük CO2 emisyonları’ için çalıştığı belirtiliyor.

Tamamen elektrik motoru ile hareket eden yeni Qashqai bu sayede diğer hibrit rakiplerine göre daha iyi bir hızlanma sunarken daha düşük devir bandında kalmayı da başarıyor. Leaf modelinden tanıdığımız e-Pedal sistemini de barındıran Qashqai e-Power, bu sayede ayağınızı gazdan çektiğiniz anda hareket enerjisini şarj için kullanıyor ve aracı otomatik olarak frenliyor.

Kaputun altındaki teknolojik gelişmeler güvenlik sistemlerinde de devam ediyor. 2021 Qashqai, markanın en yeni ProPilot sürücü asistan sistemlerine ev sahipliği yapıyor. CVT şanzımana sahip versiyonlarda dur-kalk özelliğine sahip hız sabitleyici de bu yeniliklerden bir tanesi. Aracın kör nokta sistemleri ile birlikte çalışan ProPilot bundan böyle tehlikeli durumlarda direksiyona da müdahale edebilecek. Trafik işareti algılama özelliği de sunan ProPilot aracın hızını da buna göre ayarlayabiliyor.

Tasarım ve teknoloji anlamında büyük geliştirmeler sunan yeni Nissan Qashqai gittikçe kalabalıklaşan SUV pazarındaki iddiasını sürdürecek gibi görünüyor. Siz yeni Qashqai hakkında ne düşünüyorsunuz?

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu