Toyota’dan yeni elektrikli SUV: bZ4X

Toyota, tamamen yeni bZ4X’in dünya prömiyeriyle birlikte tanıtımını gerçekleştirdi. bZ4X, markanın bataryalı elektrikli araçları olan bZ ürün gamının ilk modeli olarak öne çıkıyor.

bZ4X, Toyota’nın en baştan itibaren bataryalı elektrikli olarak geliştirdiği ilk modeli oldu

Bu yılın başında gösterilen konsepte sadık kalınarak tasarımı ve teknolojisi geliştirilen üretim versiyonu bZ4X, Toyota’nın en baştan itibaren bataryalı elektrikli olarak geliştirdiği ilk modeli oldu. Yeni model, aynı zamanda bataryalı elektrikli araçlara özel olarak geliştirilen platforma sahip ilk Toyota olarak da öne çıkıyor.

Uzun zamandır elektrikli araçlar üzerinde çalışan Toyota, yeni batarya teknolojisi ile iddialı. bZ4X, 71.4 kWh kapasiteli yüksek yoğunluklu lityum batarya ile tek şarjda 450 kilometreden daha fazla yol alabiliyor.

Yüksek elektrikli motor ve batarya performansı

150 kW elektrik motorundan güç alan elektrikli model, önden çekişli versiyonunda 204 PS güç ve 265 Nm tork üretiyor. 0-100 km/s hızlanması 8.4 saniye olan bZ4X’in, maksimum hızı 160 km/s olarak açıklandı. Dört çeker sürüşe sahip bZ4X ise 217.5 PS ve 336 Nm tork değerine sahip ve 0-100 km/s hızlanmasını sadece 7.7 saniyede gerçekleştirebiliyor. Tek pedallı kullanım özelliği ise frenin enerji rejenerasyonunu artırarak sürücüye sadece gaz pedalını kullanarak hızlanma ve yavaşlama imkanı veriyor.

Toyota, bataryanın 10 yıllık (240 bin kilometre) sürüşün sonrasında dahi orijinal performansın yüzde 90’ını verecek şekilde geliştirildiği iddiasında. Verimli ve etkili ısıtma sistemi sayesinde sıfırın altındaki sıcaklıklarda dahi güvenilirliğini koruduğu söylenen batarya, 150 kW hızlı şarj sistemiyle birlikte yüzde 80 kapasiteye 30 dakika civarında erişebiliyor.

Bununla birlikte bZ4X’in sürüş menzili, opsiyonel güneş paneliyle maksimuma çıkarılabiliyor. Bu paneller, sıfır emisyon ve sıfır maliyetle güneş enerjisinden elektrik üreterek aracın bataryasını dolduruyor. Toyota güneş panellerinin yıllık olarak 1800 km sürüş menzili sağlayacak şekilde enerji depolayabileceğini tahmin ediyor. Güneş panelleri sürüş sırasında veya park halindeyken enerji depolayabiliyor.

Yeni platform

bZ4X bataryalı elektrikli araçlara özel olarak geliştirilen e-TNGA platformu üzerine yapılan ilk Toyota oldu. Yeni platform ile birlikte batarya, şasinin ayrılmaz bir parçası olarak entegre edilmiş. Aynı zamanda bataryanın tabanın altına konumlandırılması sayesinde alçak ağırlık merkezi, ideal ön/arka ağırlık dağılımı, güvenlik, sürüş ve yol tutuş için yüksek gövde rijitliği elde edilmiş. Yeni ve esnek e-TNGA platformu gelecekte tanıtılacak bZ modellerinde de kullanılmaya devam edecek.

Toyota bZ4X, dinamik özellikleriyle öne çıkarken yeni platform sayesinde uzun bir aks aralığı ve geniş bir kabin yaşam alanı elde edilmiş. Geniş ve konforlu bir SUV olma iddiasında olan bZ4X, aynı zamanda dört çeker sürüşü sayesinde her aksta yer alan elektrik motorlarıyla arazi performansı konusunda da iddialı. Farklı ve güçlü bir duruş sergileyen araç SUV tarzını vurgularken “çekiç başlı” ön tasarım da markanın yeni felsefesini yansıtıyor.

Aracın kabini ise İsveççe bir kelime olan ve “tam yerinde” anlamına gelen “lagom” temasıyla tasarlanmış. Bir oturma odasının konforunu ve ferahlığını yansıtmayı hedefleyen kabin, panoramik tavan ve yumuşak malzemelerle tamamlanmış. Alçağa konumlandırılan ince gösterge paneli ile ferahlık hissini arttırılırken daha iyi bir görüş açısı sağlanmış. 7 inç’lik TFT gösterge paneli ise direksiyon hattının hemen üzerine yerleştirilerek sürücünün minimum göz hareketiyle verileri okuması hedeflenmiş.

Uzun aks aralığıyla da iddialı olan elektrikli SUV model diz mesafesi ve aynı zamanda yükleme alanında da iddialı bir hacim sunuyor. Koltuklar normal konumdayken 452 litrelik bagaj kapasitesi sunuluyor.

Toyota bZ4X, dış ölçülerine bakıldığında e-TNGA platformunun getirdiği tasarım avantajlarını da ortaya koyuyor. RAV4 ile karşılaştırıldığında bZ4X 85 mm daha alçak, daha kısa ön-arka çıkıntılara sahip ve aks aralığı RAV4’e göre 160 mm daha uzun ölçülere sahip. Aracın 5.7 metrelik dönüş yarıçapı da çeviklik konusundaki iddiasını kanıtlıyor.

Toyota’nın elektriklisi bZ4X, üçüncü nesil Toyota Safety Sense sistemiyle donatılmış. Japon üretici yeni ve geliştirilmiş sistemler sayesinde birçok risk azaltarak kazaların önüne geçmeyi hedefliyor. Araçta kullanılan milimetre dalga radarının ve kameranın algılama aralığı genişletilerek her bir işlevin performansı artırılmış. Bununla birlikte yeni multimedya sistemiyle birlikte araç için uzaktan yazılım güncellemeleri de yapılabilecek.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu