Nissan GT-R R34 değil Rover 200 Coupe
Nissan Skyline GT-R R34 en ikonik Japon otomobillerinin başında geliyor. İyi korunmuş, düşük kilometreli ve üzerinde fazla oynanmamış örnekleri için istenen rakamlar ise dudak uçuklatıyor. Peki böyle bir otomobil istiyorsunuz ancak buna paranız yok mu? Günümüzde her şeyin olduğu gibi bunun da bir yolu var. Tayland’daki küçük bir garajda Rover 200 Coupe modeli üzerinde yükselen oldukça başarılı repkilakalar da bunlardan biri.
Bu önden çekişli İngiliz coupe R34 için iyi bir donör değilmiş gibi gelebilir ancak araca yakından bakıldığında özellikle tavan çizgisi ve yan pencereler konusunda benzeştiklerini söyleyebiliriz. Durum böyle olunca işler garaj için daha kolay hâle geliyor.
Taylandlı ustalar, Rover 200 Coupe’nin ön ve arka ucunu sökerek araca yeni gövde panelleri eklemekle işe başlıyorlar. Farlar, arka lambalar, çamurluklar, tamponlar, bagaj kapağı ve bunun gibi birçok detayda Nissan Skyline’nin orijinal ya da satış sonrası parçaları kullanılıyor.
Rover Coupe’nin 4.270 mm’lik uzunluğuna karşılık R34’ün 4.600 mm’lik uzunluğu bir sorun yaratsa da 2.550 ve 2.665 mm’lik aks mesafeleri ise uzunluğa nazaran daha az göze batıyor. Paylaşılan görsellere baktığımızda oldukça inandırıcı bir izlenim yarattığını söyleyebiliriz. Aradaki farklı anlamak için gerçekten dikkatli gözlere sahip olmak gerekiyor.
Ekip dış tasarımın yanı sıra iç mekanı da R34’e uygun hâle getirmeye çalışmış. Gösterge paneli ve orta konsol direkt olarak R34 Skyline’dan geldiği belirtiliyor. Ancak oldukça zor bulunan Telemetre ekranı veya GT-R’nin diğer göstergelerini beklemek biraz hayalcilik olur tabi. Direksiyonu ve otomatik vites kolunu görmezden gelebilirsiniz.
Dışarıdaki güzellik maalesef aracın kaputunun altına ise yansımamış. Aracın kaputunun altında Honda imzalı 110 beygirlik 1.6 litrelik 4 silindirli motor yatıyor. Her ne kadar replika da olsa böyle bir aracın manuel şanzımanlı olmasını isterdik ancak maalesef bir otomatik vites ile karşı karşıyayız.
Bu replikada en azından donör olarak Rover 220 Turbo’nun kullanılabileceğini düşünüyoruz. 2.0 litrelik turbo beslemeli motorundan 200 beygir güç elde edebilen bu araçta sınırlı kaydırmalı diferansiyel ve daha performanslı frenler yer alıyor. Tabi ki gücü Z-Tune versiyonlarında 500 beygire kadar çıkan çift turbo beslemeli Nissan GT-R R34 modelleri ile bu rakamları kıyaslamak haksızlık olur.
Bangkok merkezli Thai Body Car’ın resmi Facebook sayfasına göre, tamamen dönüştürülmüş bir modelin maliyeti 250.000-420.000 ฿ (7.524-12.640 dolar) arasında. Hâli hazırda bir Rover Coupe’ye sahip olan Nissan GT-R R34 fanatiği bir insan için oldukça iyi bir teklif görünüyor. Tüm sürecin 2 ay sürdüğünü belirten ekibin bu işi uzun zamandır yaptığını da hatırlatmakta fayda var.