Alfa Romeo Tonale sonunda ortaya çıktı
Alfa Romeo Tonale nihayet kendisini gösterdi. Elektrifikasyon sürecinde markanın ilk modeli olan Tonale, şarj edilebilir hibrit güç ünitesine ev sahipliği yapıyor. Son dönemde satışları azalan Alfa Romeo, yeni SUV modeli Tonale ile işleri tersine çevirme peşinde.
İtalyan üreticinin satışlarını tekrar yukarı taşımak adına oldukça iyi bir segment tercih ettiğini söyleyebiliriz. Küçük SUV segmentinde satışlar günden güne artarken Tonale da hem tasarımı hem de hibrit güç aktarma organı ile bu sınıfta oldukça güçlü olabilir.
2019 yılında tanıtılan Tonale konsepti temel alınarak tasarlanan SUV model, üretim versiyonuna geçerken doğal olarak bazı tasarım ögelerini kaybetmiş. İnce ön ve arka aydınlatma gruplarının üretim versiyonunda biraz daha kalınlaştığını görüyoruz. Bu şekilde aracın sinirli bakışları kaybolurken kullanılan geleneksel yan ayna ve kapı kolları da aracı konsept görüntüsünden uzaklaştırmış.
Aracın arka bölümüne geçtiğimizde konsept tasarımın büyük ölçüde korunduğunu söyleyebiliriz. Stop lambalarında yapılan değişikliği en büyük fark olarak sayabiliriz. 18 inçlik jantlara sahip olan modelde 19 ve 10 inçlik opsiyonlar ile konsept modele daha yakın bir görüntü elde edilebileceğini düşünüyoruz.
Tonale’nin iç mekanına geçecek olursak; kokpitin oldukça sportif tasarlandığını söyleyebiliriz. Üç kollu altı düz direksiyon, kırmızı dikişler, yuvarlak havalandırma menfezleri ile bir spor otomobilin iç mekanını aratmayan iç mekanda teknoloji anlamında da önemli gelişmeler olmuş. 12.5 inçlik dijital gösterge ekranına ev sahipliği yapan kokpitte Amazon Alexa donanımlı bilgi-eğlence sistemi 10.25 inçlik dokunmatik ekranla kontrol ediliyor.
Yeni Alfa Romeo Tonale, Jeep Compass modelinde kullanılan FCA platformunun güncellenmiş bir versiyonu üzerinde yükseliyor. Nispeten eski bir platform olan FCA, daha geniş yapı, daha fazla alüminyum ve birkaç değişiklik ile birlikte hibrit güç aktarma organına uygun hale getirilmiş. Tonale, 4.530 mm uzunluğa, 1.600 mm yüksekliğe, 1.840 mm genişliğiyle de rakiplerinin önünde yer alıyor.
Kaputun altına göz attığımızda marka tarihinde bir ilk olarak hibrit güç üniteleri ile karşılaşıyoruz. Her ikisi de 1.5 litrelik dört silindirli benzinli motora eşlik eden elektrikli güç ünitelerinden oluşan hibrit sistemler 130 ve 160 beygirlik güç üretiyor. 15 kW’lık elektrik motorlarının kullanıldığı Tonale’ın hibrit versiyonlarında güç 7 ileri çift kavramalı şanzıman ile birlikte ön tekerleklere aktarılıyor.
Dört tekerlekten çekiş isteyen müşterilerini de unutmayan Alfa Romeo, ön tekerleklere güç veren 1.3 litrelik MultiAir motorun yanı sıra arka tekerleğe güç ileten elektrikli güç ünitesine sahip Q4 PHEV versiyonunu sunuyor. Jeep Compass 4XE modelinde de kullanılan bu düzenek, 240 yerine 275 beygir güç üretebiliyor. 15.5 kWh’lik bataryası ile şehir içinde 80, karma kullanımda ise 60 km’lik menzil sunduğu iddia edilen Tonale Q4 PHEV, çevreci kimliğini yansıtıyor. 6.2 saniyede 100 km/s hıza ulaşabilen SUV model performansıyla da oldukça iddialı.
Hibrit versiyonların yanı sıra Alfa Romeo Tonale bazı pazarlarda geleneksel içten yanmalı motorlarla da sunulacak. Bu seçenekler arasında 256 beygir güç ve 400 Nm tork üretebilen 2.0 litrelik turbo beslemeli 4 silindirli motor yer alıyor. Tonale Q4 AWD olarak isimlendirilen versiyon 9 ileri otomatik şanzımanla gücünü dört tekere birden aktarabilecek. 130 beygir güce sahip 1.6 litrelik dizel motora sahip bir versiyon da yine bazı pazarlarda kendisine alıcı bulacak.
Platform her ne kadar ilk etapta içten yanmalı motorlar için üretilmiş olsa da ilerleyen süreçte Tonale’nin tamamen elektrikli versiyonunu da görme ihtimalimiz bulunuyor.
Alfa Romeo ilk etapta Tonale modelini Super ve daha sportif Ti donanım seçenekleri ile sunacak. Ancak bu donanım seçeneklerinde hangi özelliklerin yer alacağını henüz bilmiyoruz. 2022 yılının yaz aylarında Avrupa’da satışa sunulacak olan modelin ülkemize geliş tarihi ise henüz açıklanmadı.