Mercedes-AMG SL43, 4 silindirli motoru ve F1 teknolojisiyle geldi
Mercedes-AMG, SL55 4Matic+ ve SL63 4Matic+ modellerinin ardından SL serisinin giriş seviyesi versiyonunu tanıttı. Küçük hacimli motoruyla dikkat çeken yeni Mercedes-AMG SL43, elektrikli turbosuyla da öne çıkıyor.
477 beygir gücündeki SL55 ve 585 beygir güç üreten SL63’ün 4.0 litrelik V8 motorlarının aksine yeni SL43’te 2.0 litrelik dört silindirli bir motor görev yapıyor. M139 kod adlı AMG imzalı motor Alman üreticinin önceki modellerinde de görev yapmıştı. Ancak bu sefer motorda Formula 1 tecrübesinden faydalanılarak elektrikli bir turboya yer verilmiş. 48 V’lik elektrik sisteminden gücünü alan bu turbo, motora belli zamanlarda fazladan güç sağladığı gibi yarı hibrit bir sistem gibi çalışarak enerji geri kazanımında da rol oynuyor.
Yeni SL43’ün bir diğer özelliği ise yaklaşık 60 yılın ardından bir SL modelinde tekrar 4 silindirli motor görecek olmamız. Mercedes-Benz son olarak 1963 yılında SL modelinde 4 silindirli bir güç ünitesine yer vermişti. Markanın yeni modelinde boylamasına konumlandırılan motor 380 beygir güç ve 480 Nm tork üretiyor. Ayrıca 2.0 litrelik güç ünitesi elektrikli marş motoru yardımıyla kısa sürelerde de olsa fazladan 14 beygir güç elde edebiliyor.
AMG imzalı 9 ileri MCT şanzımana sahip olan Mercedes-AMG SL43, gücünü arka tekerleklere iletiyor. 0’dan 100 km/s hızlanmak için 4.9 saniyeye ihtiyaç duyan aracın maksimum süratinin ise 275 km/s olduğu belirtildi. 380 beygirlik gücüne rağmen tutumlu olarak nitelendirebileceğimiz SL43’ün tüketim değerleri ise WLPT döngüsüne göre 9.4 ile 8.9 litre arasında değişiyor.
Elektrikli model gamını güç geçtikçe genişleten Mercedes-Benz, SL’in şarj edilebilir hibrit versiyonu üzerinde çalıyor. AMG GT 63 E Performance modelinde yer alan 4.0 litrelik V8 motorlu hibrit üniteyi ilerleyen dönemde SL’de de görmemiz yüksek ihtimal. 842 beygir güç ve 1.400 Nm tork üretebilen güç ünitesi SL’i başka bir seviyeye çıkarabilir.