Pist odaklı Lamborghini Huracan Tecnica tanıtıldı
Lamborghini pist odaklı geliştirdiği yeni Huracan Tecnica modelini gün yüzüne çıkardı. Huracan Evı ve STO versiyonları arasında konumlandırılan model pistteki eğlenceyi yollara taşımayı planlıyor.
Arkadan itişli Evo temel alınarak geliştirilen Tecnica, 640 beygir güç ve 565 Nm üreten atmosferik V10 motoruyla bu modelde ayrılıyor. Tecnica bu anlamda motorunu STO ile paylaşıyor.
Görsel anlamda baktığımızda ise özellikle STO ile kıyaslanınca Lamborghini Huracan Tecnica oldukça uysal görünüyor. Ancak detaylı incelediğimizde Tecnica birçok detayı ile ben buradayım diyor. Tecnica’da konsept ve sınırlı sayıda üretilen modellerden birçok ögeyi içerisinde barındırıyor.
Ön bölümde Sian ve Terzo Millenio konseptine göndermede bulunan farların altındaki Y formlu hava girişleri ilk dikkat çeken detay oluyor. Araca yandan baktığımızda ise Essenza SCV12 modelindekine benzer pencerelere yer verilmiş. Yeni Damiso 20 inç elmas kesim jantların da Vision GT’den ilham alındığını görüyoruz.
Ancak en büyük değişiklik arka bölümde meydana gelmiş. Havalandırmalı karbon fiber motor kaputu ve dikey arka cam oldukça farklı görünüyor. Ayrıca yeni altıgen egzoz çıkışları, yeni tampon tavan ya da gövde renginde tercih edilebilen arka difüzör ve küçük spoyler ile Tecnica farkını ortaya koyuyor.
Bu arka spoyler STO’daki türevi ile karşılaştırıldığında oldukça küçük görünse de İtalyan üretici, standart arkadan itişli Lamborghi Evo’ya göre yere basma kuvvetinde %35’lik bir artış sağladığını belirtiyor. Ayrıca bu küçük spoyler yeni ön splitter ve gövde altındaki aerodinamik elemanlarla birlikte çalışarak sürtünmenin %20 oranında azaltılmasına katkıda bulunuyor.
Lamborghini, Tecnica’da kullanılan karbon fiber elemanlar ile az da olsa ağırlık tasarrufu sağlamış. 1.379 kg ağırlığa sahip olan Tecnisa standart versiyona göre 10 kg daha hafif. STO’nun ise 1.339 kg’lık ağırlığa sahip olduğunu hatırlatalım.
0-100 km/s hızlanmasında da 0.1 saniyelik gelişim kaydeden Lamborghini Huracan Tecnica, 3.2 saniyede bu hıza ulaşabiliyor. Ancak marka Tecnica’nın asıl meziyetlerinin virajlı yollarda ortaya koyacağını söylüyor.
Tecnica’nın fiyatı ise henüz açıklanmış durumda değil ancak ilk teslimatların bu yıl içerisinde başlaması bekleniyor. Sırada Huracan Sterrato var, bakalım bu model ne gibi değişikliklere sahip olacak?