Türkiye’de satışa sunulan ilk tam elektrikli Japon otomobili Subaru Solterra !

Subaru Solterra’nın basın lansmanı Subaru Corporation Avrupa İş Birimi Genel Müdürü ve Subaru Europe Başkanı ve CEO’su Takeshi Kubota, Subaru Avrupa Satış ve Pazarlama Genel Müdürü David Dello Stritto ve Subaru Türkiye Genel Müdürü Halil Karagülle’nin katılımıyla gerçekleşti. Subaru Solterra elektrikli bir araç olarak doğmuş tamamen yeni bir model. Subaru, %100 elektrikli Solterra’da marka DNA’sına sadık kalıyor ve markayı farklılaştıran, başta güvenlik olmak üzere, arazi yetenekleri, sürekli dört çeker özelliği, sağlamlık ve kullanıcı dostu olma özelliklerini koruyor.

Türkiye’deki ilk tam elektrikli Japon otomobil!

Baştan aşağı tamamen yeni tasarlanan ve elektrikli otomobillere özgü yeni e-Subaru Global Platform üzerinde inşa edilen Solterra, markanın AWD (Sürekli Dört Çeker) geleneğini sürdürüyor. Solterra, 160 kW gücündeki elektrik motoru ve 466 km’ye*1 varan sürüş menzili, 150 kW’lık DC şarj gücü ve 71.4 kWs’lik batarya kapasitesi ile temmuz ayı itibariyle 1.665.900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulacak.

Sürekli Dört Çeker (AWD) özelliğiyle Subaru’nun güvenlik felsefesinin temelini her türlü yol koşulunda dengeli ve konforu sürüş oluşturuyor. Solterra’nın ön ve arka akslarına yerleştirilmiş dual motoru sayesinde AWD sürüş keyfi bir üst seviyeye ulaşıyor. Ayrıca, X-MODE ve yeni Grip Control özelliği bir elektrikli otomobil için beklentilerin çok ötesinde arazi performansı sağlıyor. 210 mm minimum yerden yüksekliği sayesinde bozuk zeminli yollarda sürüş için ihtiyaç duyulan ideal yüksekliğe sahip gerçek bir SUV. Solterra Türkiye’de üç farklı versiyonla satışa sunuluyor. e-Xtreme versiyonu 1.665.900 TL, eXclusive versiyonu 1.749.500 TL ve en üst versiyon olan e-Xcellent versiyonu 1.849.500 fiyat ile müşterilerle buluşacak.

Dış Tasarım

Solterra’nın dış tasarımında öne çıkan özellikler arasında aracın ön bölümünde Subaru markasını simgeleyen elektrikli araçlara özgü kapalı altıgen ön panjur, ön camla ve panoramik tavanla kombine edilmiş yeni ön kaput tasarımı ve rüzgar direnç katsayısını düşüren aerodinamik ön tampon hava kanalları yer alıyor. Solterra 0,28cD değerindeki rüzgar direnç katsayısı ile rakiplerine göre oldukça rekabetçi bir konuma sahip.

Yan bölümde düşük ağırlık merkezli yatay eksenli çizgiler, AWD imajını yansıtan güçlü çamurluklar öne çıkarken; arkada aydınlatma grubu üstüne entegre edilmiş özel tasarlanmış yeni bagaj üstü spoiler, güçlü bir duruş sağlayan büyük bir arka alt difüzör yer alıyor. Arka camın üzerinde, rüzgar direnç katsayısını düşürerek sportif bir duruş sağlayan iki kanatlı büyük bir spoiler daha yer alıyor. Arka LED aydınlatma grubu C şeklindeki yapısıyla Subaru kimliğine dikkat çekiyor. Solterra ile Subaru’da ilk kez alüminyum alaşımlı 20 inçlik jantlar kullandı.

İç Tasarım

Solterra’nın geniş kabini, herkese, özellikle de arka koltuktakilere, huzurlu bir yolculuğun keyfini çıkartabilecekleri sessiz ve ferah bir iç mekan sağlıyor. Elektrikli araçlara özgü sessiz sürüş avantajı sayesinde araç içindeki tüm yolcular sohbetin bir parçası olabiliyor. Uzun menzil sağlayacak yüksek kapasiteli bataryanın yerleşimi için gerekli olan uzun aks mesafesi sayesinde çok geniş bir kabin yapısı sağlanırken, arka kısımda şaft tüneli bulunmaması sayesinde arka koltukta seyahat eden yolcuların konforu artıyor.

Arka tarafta yolculuk, artık daha konforlu!

Toplam uzunluğu 4,690 m, genişliği 1,860 m ve yüksekliği 1,650 m olan Solterra, Subaru XV modelinden 205 mm daha uzun, 600 mm daha geniş ve 35 mm daha yüksek. Forester’dan ise 500 mm daha uzun, 45 mm daha geniş ve 80 mm daha alçak. Solterra’nın aks mesafesi ise Subaru XV ve Forester modellerinden 180 mm daha uzun. Kullanımı son derece ergonomik, modern tasarımlı, iki ayrı katmandan oluşan orta konsolun üst katında akıllı vites ünitesi ve elektronik kontroller yer alırken, alt katında çok yönlü bir saklama alanı bulunuyor.

Ergonomik tasarlanan ekranlar ve kumanda panelleri

Solterra’nın kokpit düzeni Subaru’nun görünürlük, sadelik ve kullanım kolaylığını esas alan tasarım felsefesini yansıtıyor. Güvenli sürüş için ihtiyaç duyulan tüm bilgileri, ergonomik şekilde konumlandırılmış bilgi ekranları ve yüksek görünürlüğe sahip çok fonksiyonlu multimedya ekranı aracılığıyla erişilebilir kılıyor. Ön tarafta, direksiyonun üstünde konumlanmış sürücünün gözünü yoldan ayırmadan sürüşünü sağlayan yeni nesil modüler kokpit dizaynına sahip 7 inçlik dijital gösterge paneli sürüş keyfini ve güvenliğini üst boyutlara taşıyor. Yansıma önleme, parlama önleme ve ışık kontrol sensörüne sahip, vizöre gereksinim duymayan LCD ekran hızlı tepkime süresine sahip ve sürüş ile ilgili tüm gerekli bilgiler tek bir göstergede toplanmış. Direksiyon simidinin üzerinde ve göz hizasındaki konumu sayesinde sürücünün yola odaklanmasını sağlıyor.

Sürücünün ihtiyaç duyduğu tüm detaylar!

Yüksek çözünürlüğe sahip 12.3 inç çok fonksiyonlu multimedya ekranı, minimum yansımayla rahat okuma imkânı sağlayacak şekilde tasarlandı. Ekran, kabin içindeki geniş alan hissiyatını daha da güçlendirecek şekilde dikkatlice konumlandırıldı. Kullanıcı dostu 12.3 inç multimedya ekran Apple Car Play ve Android Auto ile uyumlu. Apple Car Play uygulaması kablosuz çalışabiliyor. Ayrıca, ön yolcular için 2 adet USB-C girişi, 1 adet USB girişine, arka yolcular için ise 2 adet USB-C girişine sahip.

Apple modellerinde telefonlarında (I-Phone 8 ve üzeri) 7.5w, yeni nesil Android modellerinde ise 5w şarj gücüne sahip kablosuz şarj ünitesi sayesinde şarj için kablo kullanımını ortadan kaldırılıyor. Solterra’da ayrıca Türkçe olarak kendi navigasyon sistemi de yer alıyor. Türkçe navigasyon ve sesli komut sistemi son derece başarılı bir şekilde çalışıyor. Harman/kardon® Audio ses sistemine sahip Solterra’da tüm hoparlörler özel olarak geliştirildi. Araçta mükemmel bir ses sistemi sağlayan 10 Hoparlör ve bir adet Subwoofer bulunuyor.

Bagaj

Subaru Solterra’nın 441 lt’lik hacme sahip bagajı iki katlı zemin yapısı sayesinde 71 mm yükseltilebiliyor. Bagajı zemini altında yer alan şarj kablolarını saklamak için kullanılan 10 lt’lik ek bir bölme de bulunuyor. Arka koltukların 60/40 oranında yatmasıyla ise oldukça geniş bir taşıma alanı elde ediliyor. Solterra’nın tüm versiyonlarında standart olarak sunulan elektrikli bagaj kapağı 64°’ye kadar açılabiliyor. Açılış hızı 4.6 saniye, kapanış hızı ise 3,8 saniye olan bagaj kapağının yüksekliği alçak tavanlı kapalı otoparklar için istenilen seviyede ayarlanabiliyor.

Dijital Dikiz Aynası

Subaru Solterra’nın arkasında yer alan 2 adet geri görüş kamera görüntüsünün dikiz aynasına yansıtılmasıyla net ve canlı bir görüntü alınması sağlanıyor. Kameraların yatay ve dikey açıları dijital olarak ayarlanabiliyor. Aynı zamanda otomatik karartmalı özelliğine de sahip olan dijital dikiz aynası, özellikle arka bagaj perdesinin kaldırılmasıyla tavana kadar yükleme yapıldığı durumlarda sürücüye arka görüntüyü net olarak yansıtarak güvenli bir sürüş imkanı sunuyor.

Yüksek Güvenlikli ve İleri Teknolojiye Sahip Batarya

Solterra, yaklaşma, uzaklaşma ve kırılma açıları hesaplanarak gövdeyi ve bataryayı koruyacak şekilde tasarlandı. Yüksek enerji yoğunluğuna sahip yeni geliştirilen yüksek kapasiteli bir batarya benimsendi. Bu, rakipler arasında daha iyi seviyede seyir menzili sağlıyor. Batarya sistemini ideal sıcaklıkta tutarken yüksek güçlerde bile sabit bir batarya çıkışı sağlamak için su soğutmalı bir sıcaklık ayarlama sistemi benimsenmiş. 71.4 kWs gücündeki lityum iyon batarya 466 km’ye kadar menzil sağlıyor.

466 km menzil ve garanti!

Subaru Solterra’da yer alan batarya 10 yıl sonra %90 oranında verimlilik sunmaya devam edecek şekilde geliştirildi. Bataryanın yapısı ve şarj kontrolü sayesinde bataryanın bozulması önleniyor ve oldukça uzun bir kullanım ömrü sunuluyor. Verimli bir performans sağlamak için batarya ısısı su bazlı bir soğutma sistemi tarafından kontrol ediliyor. Düşük sıcaklıklarda bataryanın şarj olma süresi önemli ölçüde uzarken, Subaru Solterra’da bulunan batarya ısıtma sistemi sayesinde bu süre kısaltılmış. Düşük sıcaklıktaki bir ortamda batarya hücresinin sıcaklığı artırılarak istikrarlı bir şarj hızı elde edilmiş. Böylece düşük sıcaklıktaki ortamlarda şarj sürelerinin azaltılmasına yardımcı olunmuş.

Güç Kaynağı: Elektrikli Motorlar

Solterra’da ön ve arka akslar, güç ve hızlı tepki ile doğrusal hızlanma sağlayacak şekilde anında tork sunan her biri 80 kW güce sahip biri önde diğeri arkada yer alan 2 adet elektrik motora sahip. Motorların düşük hızlardan, mükemmel tepkiyle maksimum tork üretme yeteneği sayesinde güçlü hızlanma ve çok iyi bir yol tutuşu sağlanıyor. Toplam 160 kW (218 PS) güç ve 338 Nm maksimum tork sunan dual motor 6.9 saniye hızlanma değerine sahip.

Solterra’da, ön ve arka süspansiyonların ön alt kolların ve diğer bileşenlerin geometrisi optimize edilerek, elektrikli otomobillere özgü yüksek hızlanmalardaki patinaj ve önden kalkma eğilimi giderilmiş. Çift salıncaklı Mc Pherson tipi süspansiyon vibrasyonu düşürerek sesi azaltıyor ve daha konforlu bir sürüş sağlıyor.

Şarj Etme

Uzatılmış menzil ve dünyanın her bölgesindeki farklı şarj cihazlarıyla uyumlu yüksek güç çıkısı Solterra’nın etkinliğini artırıyor. Solterra’nın maksimum DC şarj gücü 150 kW, AC şarj gücü ise 7 kW. Sol ön çamurluk üzerinde Tip 2 ve CCS2 şarj girişleri yer alıyor. Solterra’da Mod 2 ve Mod 3 olmak üzere iki adet AC şarj kablosu ücretsiz olarak sunuluyor.

150 kW kapasiteli DC hızlı şarj, bataryayı 30 dakikada %80*2 kapasiteye ulaştırırken, batarya ısıtıcıları sayesinde soğuk hava koşullarında da kısa şarj süresi ve istikrarlı güç sağlanıyor. AC şarj ile ise %100 kapasiteye 9.5 saatte*2 ulaşılıyor. 71.4 kWs kapasiteli batarya ile Solterra’nın sürüş menzili 466 km’ye*1 kadar ulaşabiliyor. Aracın enerji tüketimi ise 16.0 kWs/km.

Teknik Özellikler

Üretim Yeri: Japonya
Maksimum Güç Çift Elektrik Motorlu: 218ps (160kW)
Maksimum Tork: 338Nm
Çekiş Sistemi: AWD
Hızlanma (0 -100 km/s): 6,9 saniye
Batarya Kapasitesi: 71,4 kWh
Optimum Sürüş Menzili: 466 km1 Enerji Tüketimi 16,0 kWh/km1
Sınırlandırılmış Maksimum Hız: 160 km/s
AC / DC Şarj Gücü: 7 / 150 kWh
DC (CCS2) Şarj Süresi: (%10-80)2 30 Dakika AC (230V 32A) Şarj Süresi (%10-100)2 9,5 Saat
Ağırlık: 2.088 kg

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu