Porsche Taycan, Tesla Model S’i tahtından etti!
Porsche, 20.8 kilometrelik Nürburgring pistini Taycan Turbo S ile 7 dakika 33.35 saniyede turlayarak yeni bir rekora imza attı. Alman üretici bu süresi ile Nürburgring seri üretim elektrikli araçlar tur rekorunu ele geçirmiş oldu.
Lars Kerns’in kullandığı Porsce Taycan Turbo S, daha önce rekoru elinde bulunduran Tesla Model S Plaid’in tahtına oturmuş oldu. Taycan Turbo S, Tesla Model S Plaid’den Nürburgring’de saniyeden biraz daha hızlı olmayı başardı. Model S Plaid’in Yeşil Cehennem’deki tur süresi ise 7 dakika 35.58 saniye olarak ölçülmüştü. Model S Plaid, 2019 yılında Taycan Turbo’nun elinde bulundurduğu rekoru elinden almış ve bugüne kadar kimseye bırakmamıştı.
Rekor kıran Turbo S’in güvenlik için eklenen takla kafesi, yarış koltukları ve emniyet kemeri hariç tamamen standart bir model olduğu belirtiliyor. Porsche’nin bu açıklamasına rağmen, Taycan Turbo S’te standart modelden farklı olarak pist odaklı geliştirilen Pirelli P Zero Corsa lastiklerin takılı olduğunu da hatırlatmakta fayda var.
761 beygir güce sahip olan Porsche Taycan Turbo S, 1020 beygir güce sahip Model S Plaid’e kıyasla daha güçsüz görünse de Nürburgring’de daha hızlı olmayı başarıyor. Bu konuda Porsche mühendislerine şapka çıkarmamak elde değil. Taycan Turbo S’te sunulan Performans paketinin sadece Almanya’da sunuluyor olması ise rekorun kabul edilmesine yetiyor.
Taycan Turbo S’te sunulan performans paketi 2022’nin sonundan itibaren sipariş edebilecek. Şirket, lastiklerin “öncelikle pist sürüşü için tasarlandığını” kabul ediyor olsa da araç sahiplerinin, Porsche’nin şasi yazılımını yenilemesine gerek kalmadan istedikleri zaman daha yol odaklı lastiklere geçebileceklerinin altını çiziyor.
Yetkililer de rekoru onaylamış durumda. Sonuç olarak Taycan Turbo S resmi olarak Nürburgring’deki en hızlı seri üretim elektrikli otomobil. Ancak Taycan Turbo S’in ünlü pistteki en hızlı elektrikli araç olmadığını belirtelim. Bu rekor 6 dakika 5.34 saniyelik derecesi ile Volkswagen ID.R‘ye ait.