Subaru Solterra EV İncelemesi
Türkiye’de satış adetleri yüksek olmamasına rağmen en çok pozitif düşünceye sahip markalardan biri olan Subaru, elektrikli otomobil segmentine farklı markalarla iş birliği yaparak güçlü girdi. Yeni Subaru Solterra EV’yi sizlerle birlikte test ediyoruz.
Dış Tasarım:
Küt bir tasarım kimliğine sahip olmasına rağmen, yapılan çift renk çamurluklar, köşeli ön taraf sayesinde sportif bir görünüm yakalamyı başarmış. Önden bakıldığında kapalı ön ızgara sayesinde elektrikli olduğunu farkettiriyor. Kıvrımsız ön kaput sayesinde daha hacimli duruyor. Ön aydınlatma grubu ile kendine yollarda bir kimlik kazanmayı başarmış. LED’lerinin şekli sayesinde diğer otomobillerin aynasından bakıldıgında gündüz LED’leri otomobilin kimliğini ortaya çıkarıyor. Normalde daha dış tarafa yerleştirilen sis aydınlatmaları bu otomobilde daha orta konuma yakın yerleştirilmiş. Diğer otomobillerden alışık olmadığımız için bu biraz farklı geliyor. Yan çamurluk ve tampon altı ile birleştirilmiş siyah renkli kısım otomobilin daha sportif bir profile sahip olmasını sağlamış.
Yan tarafa geçtiğimizde 18 İnç jant takımı otomobilin rengi ve tasarımı ile güzel bir uyum yakalamış. Burda da ön ve arka çamurluğun farklı renk olması dikkat çekiyor. Tavana kadar uzanan arka çamurluk aynı zamanda arka camları sarıyor. Tavan rayları ve kapıların altının içe basık olması otomobili olduğundan büyük göstermiş.
Arka tarafa geçtiğimizde sade ve küt tasarım kimliğinin yerini daha sportif ve kıvrımlı bir arka alan bizi karşılıyor. Uç taraflarına doğru incelen arka fren lambaları, otomobilin tüm arka alanına yayılan labva grubu ve karartma ile yakalanan çift renk uyumu otomıbilin arka kimliğine sportiflik kazandıran unsurlardan. Bagajın üst kısmında bulunan piano black spoiler, bagaj camı üzerinde bulunan 2 adet cam üstü spoiler otomobilin aerodinamiklik için ne kadar çalışıldıgının göstergesi.
İç Tasarım ve Multimedya:
Sade tasarım işlevsellik ile birleşti
Sürücü koltuğuna ge.tiğimizde bizi karşılayan alışık olduğumuz tasarımlardan farklı bir direksiyon ile karşılaşıyoruz. İlk başta karmaşık gibi görünsede zamanla çok işlevsel olğunu hissettiriyor. gösterge paneli konsolun üstüne yerleştirilmiş. Sürüşten önce dikkat dağıtıcı veya görüşü engelleyici gibi durmasına rağmen sürücünün odaklanmasını daha artırıyor ve sürücünün yola olan dikkati dağılmadan sürüşü tamamlamasını sağlıyor. Orta alana geldiğimizde sürücü ve yolcuyu iki ayrı alana ayıran büyük bir orta konsol ile karşılaşıyoruz. Multmedya ekranı ile birleşik olan orta konsolun alt kısmı büyük bir üşya saklama alanı olarak sunulmuş. Vites seçici, multimedya kontrol tuşları ve kablosuz şarj bulunan konsol parlak siyah bir renk ile sunulmuş. Kablosuz şarj alanı kapatılabilir bir bölme olarak tasarlanmış ve bu kapak cam, bu sayede telefonu şarj olurken takip etmenize imkan sağlıyor.
Multimedya ekranına geçtiğimizde bizi çok hızlı, işlevsel ve yüksek çözünürlük bir ekran karşılıyor. Android Auto ve CarPlay gibi donanımlar otomobilde mevcut. Geri kamerası ve 360 derece kamerası ile kullanıcının otomobil sürerken ihtiyacı olduğu tüm bilgileri kendine iletmekte başarılı. Kullanım kolaylığı ve sade arayüzü ile sürücünün yolculuk sırasında dikkat dağınıklığı yaşamadan yolculuğunu gerçekleştirmesine olanak sağlıyor. Arka tarafta yolculuk yapan kullanıcılar için 2 adet type-c ve koltuk ısıtma sunulmuş. Geniş bir yaşam alanı yanında rahat koltuklar ve kaliteli işçilik kullanıcıları karşılıyor.
Bagaja geçtiğimizde küt tasarım kimliğinin artılarından biri olarak bagaj alanı kullanışlılık bakımından üst düzeyde. taban halısını kaldırdığınızda ise küçük bir saklama alanı sizi karşılıyor. Buraya şarj kablosu veya ufak çanta sığdırabilirsiniz. Elektrikli olarak açılıp kapanabilen bagaj kapağı hız olarakta gayet yeterli.
Motor, Performans ve Konfor:
Ağırlığının yanında, atik ve ekonomik
Tabana yerleştirilen batarya takımı, yenilenen platform ve iki adet elektrik motoru sayesinde, yol tutuşunun yanında güç ve ekonomi bir araya gelmiş. Biri ön aks üzerinde diğeri ise arka aks üzerinde toplamda 2 adet elektrik motoruna sahip olan Solterra EV toplamda 218 Beygir, 338 Nm tork değerine sahip. Değerler kağıt üstünde şaşırtıcı olmasa da sürüş zevki, anlık gaz tepkimeleri ve 2132 kiloluk ağırlığı göz onune alındığında sunduğu ekonomi takdiri hak ediyor. 71.4 kWh’lık batarya takımı sayesinde 466 kilometre menzil sunan Solterra EV sunduğu menzili kayıpsız bir şekilde gerçekleştirebiliyor. 7kW hızında AC, 150 kW hızında DC şarj gücüne erişebilen Solterra EV ev tipi şarj ile 9 saatte yüzde yüz doluluğa ulaşırken, DC şarj tipi ile 30 dakikada yüzde 80 doluluğa ulaşıyor. 6.9 saniyelik 0-100 değeri ile kullanıcının isteklerini karşılamakta başarılı. Fakat 160 km/s maksimum hız değeri elektronik olarak sınırlandırılmış.