Daha büyük ve daha teknolojik: 2023 BMW 5 Serisi
BMW’nin en önemli modellerinden olan 5 Serisi yeni nesli ile karşımıza çıktı. Bavyeralı üreticinin ikonik 5 Serisi yoluna sekizinci nesli ile devam ederken ilk defa tamamen elektrikli güç ünitesine de kavuşuyor. İşte 2023 BMW 5 Serisi ve i5 modellerinin özellikleri.
Yenilenen otomobile tasarım açısından bakacak olursak; ilk olarak 5 Serisi’nin selefine göre her anlamda büyüdüğünü görüyoruz. Mevcut modele göre 86,4 mm uzayarak 5.060 mm uzunluğa ulaşan 2023 BMW 5 Serisi, bu anlamda 5 metre sınırını da aşıyor. Ayrıca aracın dingil mesafesi de 20 mm artarak 2.995 mm’ye ulaşmış. Artan boyutların böylelikle yaşam alanına da olumlu katkıda bulunduğunu söyleyebiliriz.
BMW, yeni 5 Serisi’ni “3 Serisi’nden daha güncel ve zarif, 7 Serisi‘nden daha dinamik ve sportif” olarak tanımlıyor. Gittikçe büyüyen ızgaralardan nasibini alan yeni 5 Serisi’nde farların ise bu ızgaraların yanında küçük kaldığını söyleyebiliriz. Arka bölüme doğru ilerlediğimizde ise C sütunundaki BMW’nin ikonikleşen Hofmeister kıvrımının (Hoffmeister Kink) etrafını saran 5 figürlü plaka ile karşılaşıyoruz. Arka bölümde ise ince LED stop lambalar bizleri karşılıyor. Aracın elektrikli versiyonu ise kapalı ön ızgara, farklı jant tasarımları ve i5 logoları ile standart modelden ayrılıyor.
İç mekana geçtiğimizde ise artık BMW’den görmeye alıştığımız bir manzara ile baş başa kalıyoruz. BMW’nin kavisli çift ekran düzeni yeni nesil 5 Serisi’nde de devam ediyor. 12,3 inçlik dijital gösterge paneline ev sahipliği yapan araçta 14,9 inçlik bir bilgi-eğlence ekranına yer verilmiş. Ses ve hareket ile kontrol desteği sunan bu sistem ile BMW yeni teknolojilerini de sergiliyor. Diğer yandan orta konsoldaki döner yapıdaki iDrive kontrol paneli ise yerini koruyor. Yeni otomobilin iç mekanın genel anlamda oldukça şık bir görünüme sahip olduğunu söyleyebiliriz.
İç mekanı bırakıp motor kaputunun altına göz attığımızda birçok farklı seçenekle karşılaşıyoruz. Alman üretici yeni modelinde içten yanmalı, şarj edilebilir hibrit ve tamamen elektrikli güç ünitesi seçeneklerine yer veriyor. Yeni modelde giriş seviyesini ise 520i modeli oluşturacak. 210 beygir gücündeki 4 silindirli motorun 100 kilometredeki yakıt tüketimi 5,7 ila 6,4 litre olarak belirtiliyor. Dizel cephesinde ise 520d ve 520d xDrive seçenekleri yer alıyor. Dört silindirli dizel ünitenin gücü ise 200 beygir olarak açıklandı.
Alman üretici geleneksel içten yanmalı motorlarına önümüzdeki yıl ile birlikte iki farklı şarj edilebilir hibrit seçenek de ekleyecek. 530e ve 550e xDrive olarak isimlendirilen iki model sahip oldukları yakıt tüketimleri ile dikkat çekiyor. Şarj edilebilir hibrit modeller sırasıyla 0,6-0,8 litre ve 0,8-1,1 litrelik yakıt tükerimleri sunacak. Bu modeller hakkındaki detaylı bilgi için ise 2024 yılını beklememiz gerekiyor.
Yeni 5 Serisi karşımıza iki farklı elektrikli versiyonla çıkacak. Bunlardan ilki BMW i5 eDrive40 olacak. Yeni elektrikli otomobil 340 beygir güç ve 400 Nm tork değerlerine sahip. Gücünü arka tekerlere aktaran model, 100 km/s hıza ulaşmak için 5,8 saniyeye ihtiyaç duyuyor. Aracın menzilinin ise yaklaşık olarak 475 kilometre olduğu ifade ediliyor.
Diğer yandan daha güçlü i5 M60 xDrive ise ön aks üzerine konumlandırılan ikinci bir elektrik motoru ile toplamda 590 beygir güç ve 795 Nm tork sunabiliyor. Bu güçlü otomobilin 100 km/s hızlanma süresi ise sadece 3,8 saniye. Ekstra motor ile birlikte i5 M60 xDrive 412 kilometrelik menzil sunuyor. BMW 5 Serisi’nin her iki elektrikli versiyonu da ısı pompasına sahip 84,3 kWh’lik batarya ile donatılmış durumda. Araçların bataryaları 205 kW DC hızlı şarj sayesinde 30 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80 oranında şarj edilebiliyor.
Model gamının tepesinde yer alacak olan M5’i ise önümüzdeki yıl görebileceğiz. Performanslı model,n yeni hibrit güç ünitesi ile birlikte 700 beygir civarında bir güç sunması bekleniyor. M5 muhtemelen standart 5 Serisi modellerden çok daha sportif görünecektir.
2023 BMW 5 Serisi yeni motor teknolojilerinin yanı sıra diğer birçok alanda da önemli gelişmelere imza atıyor. Sürücü asistanları konusunda ciddi adımlar atan marka, 137 km/s’ye kadar olan hızlarda otomatik sürüşe izin veren ve sürücü yan aynalardan birine baktığında şerit değiştiren Otoyol Asistanı bu sistemlerin ilk örneği. Yeni model ayrıca standart olarak otomatik park sistemi ile birlikte geliyor. Ayrıca, kullanıcıların araç park halindeyken oyun indirip oynamasına olanak tanıyan AirConsole platformu da yine önemli gelişmeler arasında.
2023 BMW 5 Serisi, artan boyutlarının yanı sıra elektrikli güç üniteleri ve yeni teknolojileri ile oldukça iddialı görünüyor. Peki siz yeni BMW 5 Serisi hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlar kısmında bizimle paylaşmayı unutmayın!