Yeni Peugeot 508 Türkiye’de! İşte fiyatı ve özellikleri
D Segmenti’nde PEUGEOT’yu temsil eden 508, 2023 itibarıyla yenilenmesinin ardından Türkiye yollarıyla buluşmaya başladı. Markanın “Göz Alıcı”lık, “Duygu” ve “Mükemmel”lik bakış açısı ile çok daha teknolojik, şık ve modern bir çehreye kavuşan Peugeot 508, tek motor ve şanzıman kombinasyonuyla, ALLURE donanımında 1.770.000 TL’den, GT donanımında 1.968.000 TL’den başlayan lansmana özel fiyatlarla ülkemizde satışa sunuldu.
Verimlilik ve performansı konusunda iddialı olan BlueHDI 130 turbo dizel motor ve EAT8 otomatik şanzıman ile Fransa’daki Mulhouse Fabrikası’nda üretilen yeni PEUGEOT 508, sportif ve dinamik bir silüete sahip araç arayanların tercihi olmayı hedefliyor.
Dikkat çekici tasarım
Türkiye’de sedan karoserinde, yeni bir dinamik ve sportif silüet sunan 508, PEUGEOT ürün gamındaki tepe noktasındaki konumunu koruyor. Ön cephe daha fazla dinamizm ortaya koyarken, markanın yeni logosu da ön cepheye farklı bir boyut kazandırıyor. Yeni 508, ızgara desenini tamponun hacmine entegre ederek modern bir görünüm sergiliyor. Yeni ön cephe aynı zamanda üç pençeli ışık imzasına sahip aydınlatmalarla da dikkat çekiyor. Tüm versiyonlarda ışık imzası son derece ince Matrix LED farlara entegre edilmiş durumda. Arkada, yeni LED stop lambaları, kayar sinyallerle imza niteliğindeki 3 pençeli tasarımı birleştiriyor. Yeni 508, iç mekânda açık bir şekilde üst sınıf vurgusu yapıyor. Kullanılan döşemelerdeki malzemenin kalitesi ve modernliği kadar daha fazla ergonomi sağlayan ergonomik vites seçici de daha iyi bir deneyime katkı sağlıyor.
Boyutlarda D Segmenti’nin Silüeti
Yeni 508, 2793 mm’lik dingil mesafesine, 4750 mm uzunluğa, aynalar katlıyken 1859 mm genişliğe ve 1403 mm yüksekliğe sahip. Yeni 508’de, ızgara motifi tamponun hacmine tamamen entegre oluyor, desenler bu yeni tasarımı daha da öne çıkarmak için gövde renginde uygulanıyor. Böylece ön tarafta daha modern görünüm oluşuyor. Yeni PEUGEOT logosu, imzadan dışa doğru yayılırken, doğal olarak ızgaranın ortasında yer alıyor. Ön kısım daha az katmanlı bir tasarıma sahip. Bu da daha modern görünüme katkıda bulunuyor. Kiriş, ızgaranın içinde kayboluyor ve silüete daha yumuşak bir görünüm kazandırıyor.
Elmas Kesim Jantlar
Yandan bakıldığında yeni 508’in canlı ve dinamik görünümünü, ALLURE donanımında 18 inç çapında EPHERRA, GT donanımındaysa 19 inçlik AUGUSTA alüminyum alaşım jantlar destekliyor. Çift tonlu elmas kesimli alaşım jantların, bijonları tamamen gizleyen, PEUGEOT logolu özel kapaklar sayesinde tasarım bütünlüğü sağlanıyor. Yeni 508’in ön, yan ve arka logoları, yeni tipografi ve yeni Bazalt Gri rengiyle daha modern görünüyor.
Arkadaki Tasarımda Yeni Işık İmzası
Arkadaki ışık imzası, üç pençe temasının daha yatay ve dinamik bir versiyonuyla yeniden yorumlandı. Tüm ürün gamında kayar ve yanıp sönen LED teknolojisi kullanılıyor. Logo, ortadaki siyah şeridin tüm genişliği boyunca uzanan koyu Bazalt Grisi “PEUGEOT” yazısı ile değiştirildi. Bu, arka cephenin modernleşmesine ve görsel olarak daha geniş görünmesine katkı sağlıyor. Yeni PEUGEOT 508’de, 3’ü yeni olmak üzere 7 gövde rengi seçeneği sunuluyor. Yeni metalik renk seçenekleri, Okenit Beyazı, Eclipse Mavisi ve Selenyum Gri olarak adlandırılırken, Titanyum Gri, Tekno Gri, İnci Siyah ve özel metalik boyasıyla Elixir Kırmızı da opsiyonlar arasında yer alıyor.
Duygulara Hitap Eden İç Mekân
Yeni 508’deki PEUGEOT i-Cockpit® daha da fazla teknoloji sunuyor. 10 inçlik, yüksek çözünürlüklü merkezi ekran, bağlantılı navigasyon, doğal dilde ses tanıma, kablosuz bağlantı ve kablosuz güncelleme ile donatılan yeni PEUGEOT i-Connect® Advanced bilgi-eğlence sistemi daha da gelişmiş bir teknoloji deneyimi sağlıyor. Yeni 508’ler, sürüş keyfi ve konforu açısından PEUGEOT’nun gelmiş olduğu en yüksek seviyeyi temsil ediyor. Elbette güvenlik ve huzur sağlayan sürüş destek sistemleriyle otomobil tamamlanıyor.
- Gece Görüşü: Sürücüyü, uzun far menziline girmeden şeritteki olası bir hayvan, yaya veya bisikletliye karşı uyarıyor.
- Yarı Otonom Sürüş Seviye 2: Dur Kalk özellikli Adaptif Hız Sabitleyici ve Şeritte Kalma Asistanı’ndan oluşan sistem, 0 km/s’den itibaren kullanım özellikleriyle konfor sağlıyor.
- HD Kameralar: ALLURE’da 2 kamera ile 180 derece, GT donanımında ise 4 kamera ile 360 derecelik görüş desteği ve park yardımı sağlanıyor.
Kabin içindeki en güçlü unsurlardan biri olan PEUGEOT i-Cockpit®, 10 yıldır her yeni nesille gelişiyor ve modernleşiyor. Yeni 508 ile birlikte sunulan yeni bilgi-eğlence sistemi PEUGEOT i-Connect® Advanced, ergonomi, kalite, pratiklik ve teknoloji açısından önemli bir gelişme ortaya koyuyor. Kompakt direksiyon, tipik bir PEUGEOT i-Cockpit® özelliği ve benzersiz bir çeviklik ve hareket hassasiyeti sunarak sürüş keyfini 10 kat artırıyor. Direksiyon simidinin ortasında yeni logo yer alıyor. Ayrıca multimedya sistemi (Ses kaynakları, telefon) ile ses seviyesi ve ses kontrolü butonlarını barındırıyor. Direksiyonun hemen üzerinde, göz hizasında yer alan dijital gösterge, 12.3 inçlik bir ekrana sahip. Direksiyon kumandalarıyla değiştirilebilen yeni ekran modlarıyla (TomTom Bağlantılı Navigasyon, Radyo/Medya, Sürüş Yardımcıları Enerji Akışı vb.) dijital ekran tamamen özelleştirilebiliyor ve kişiselleştirilebiliyor.
Ön konsolun ortasında, hafif sürücüye dönük, merkezi 10 inçlik yüksek çözünürlüklü dokunmatik ekran yer alıyor ve yolcunun gözlerini yoldan ayırmasına gerek kalmadan sürüş ergonomisini optimize ediyor. Orta ekranın altında ana menüye, klima ayarlarına, uygulamalara, sürüş yardımcılarına, telefona, medyaya ve araç ayarlarına kısa yollar sağlayan piyano tuşları yer alıyor. Orta konsolda yeni e-Toggle vites tasarımı yer alıyor. Sürücü, 8 kademeli EAT8 otomatik şanzımanın modlarını tek bir dokunuşla seçebiliyor.
Bilgi-Eğlence Sistemindeki Yenilikler
Yeni Peugeot 508, günlük kullanıma uyumlu, bağlantılı, ergonomik bir deneyim sunuyor. Yeni bilgi-eğlence sistemi, her sürücünün becerilerine ve isteklerine uygun akıllı telefon ve otomobil dünyalarının en iyisini sunuyor. Her sürücü kendi ekranını, atmosferini ve ayar tercihlerini tanımlayabiliyor ve koruyabiliyor. Sistemde en fazla 8 farklı profil saklanabiliyor. Yansıtma özelliği, akıllı telefonu bilgi-eğlence sistemine kablosuz (Wi-Fi teknolojisi) bağlıyor. Aynı anda iki telefon, Bluetooth üzerinden bağlanabiliyor. Ön kol dayamanın altında 2 adet USB-C ve arka koltuklar için 2 adet USB-A olmak üzere 4 USB girişi, bağlantı seçeneklerini tamamlıyor.
10 inçlik yüksek çözünürlüklü merkezi ekran, kullanımı kolay, bir tablet gibi yanıt veren, çoklu pencereler ve kısa yollar ile özelleştirilebiliyor. Menüler arasında soldan sağa veya yukarı ve aşağı kaydırmak ya da ana sayfaya dönmek için üç parmakla dokunmak gibi kolay bir kullanıma sahip. Bir akıllı telefonda olduğu gibi, “Ana Sayfa” piyano tuşuna basarak her an ana sayfaya dönmek mümkün. Ekranın üstündeki sabit ekran bölümü, dış sıcaklık, klima, kısayol sayfalarındaki konum, bağlantı, bildirim ve saat bilgilerini gösteriyor. PEUGEOT i-Connect Advanced, güçlü ve verimli bir navigasyon ile donatılıyor. Optimum okunabilirlik için harita tam ekran görüntülenebiliyor. Sistem kablosuz, yani doğrudan operatör ağı verisi üzerinden güncelleniyor.
ALLURE ve GT donanım paketlerinde tercih edilebilen yeni PEUGEOT 508’de çok kapsamlı konfor ve güvenlik teknoloji standart olarak sunuluyor.
ALLURE donanımda, Anahtarsız Giriş Ve Çalıştırma Sistemi, Ön-Arka Park Sensörü, Yan Sensörler, Çift Bölgeli Otomatik Klima, Güvenlik Plus Paketi (Otomatik Acil Durum Fren Sistemi, Önden Çarpışma Uyarısı, 3. Seviye Sürücü Dikkat Uyarısı, Aktif Şerit Takip Sistemi, Kör Nokta Uyarı Sistemi, Hız Limiti Tanıma Ve Önerme, Genişletilmiş Trafik Levhaları Tanıma Sistemi), Peugeot i-Cockpit® (Kişiselleştirilebilir Dijital Ön Gösterge Paneli Ve Kompakt Çok Fonksiyonlu Direksiyon), Peugeot i-Connect® Advanced (10 inçlik HD Kişiselleştirilebilir Dokunmatik Ekran, 3D Navigasyon, E-call), “Peugeot Matrix LED Teknolojili” Ön Farlar, Farların Altında Yer Alan 3 Pençeli LED Gündüz Farları, Visiopark 1 (180 derecelik HD Geri Görüş Arka Kamerası), 18 inçlik “Epherra” Çift Tonlu, Elmas Kesimli Alaşım Jantlar, Hırsızlık Korumalı Şifreli Bijonlar, Karartılmış Arka Camlar, “Quartz” Dikişli, Yarı Deri ”Falgo” Kumaş Koltuk Döşemesi ve AGR Sertifikalı Isıtmalı Ön Koltuklar sunulurken; GT donanımda bunlara, Sürüş Destek Plus Paketi (Dur & Kalk Fonksiyonlu Adaptif Cruise Control, Şerit Konumlama Asistanı), Çerçevesiz Elektrokrom Dikiz Aynası, Geri Viteste Otomatik Alçalan Yan Aynalar, Visiopark 2 (4 kamera ile 360 derece Park Desteği), Ön Kapı Panelleri, Orta Konsolda Ve Bardak Tutucularda Mavi Ambiyans Aydınlatması, Parlak Siyah Alt Izgara Şeridi, 19 inçlik “AUGUSTA” Çift Tonlu, Elmas Kesimli Alaşım Jantlar, Alüminyum Pedallar Ve Ayak Dayaması, “Aikinite” Dikiş Detaylı Ön Panel Ve Orta Konsol Kaplamaları, “Aikinite Dikiş Detaylı Ön Ve Arka Paspaslar, Siyah “Peugeot” Yazılı Alüminyum Ön Kapı Eşiği Kaplaması, Yeni “GT” Logolu, Delikli Deri Direksiyon Simidi, Night Vision, “Aikinite” Dikiş Detaylı Yarı Deri Alcantara® Koltuk Döşemesi ve AGR Sertifikalı Isıtmalı Ön Koltuklar ekleniyor.
Panoramik Açılır Cam Tavan ALLURE donanımında opsiyonel olarak sunulurken GT donanımında standart olarak sunuluyor. GT donanımında ayrıca Mistral Executive İç Mekan opsiyonu da sunuluyor. Bu kapsamda; Mistral “Nappa” Deri Koltuk Döşemesi ve “Zebrano” Ahşap İç Süslemeler, Sürücü İçin 2 Adet Ön Ayarlı, 8 Yollu Elektrik Kumandalı, AGR Onaylı Sürücü ve Yolcu Koltukları, Çok Noktadan Masaj Yapma Sistemli, Isıtmalı Sürücü Ve Yolcu Koltukları ile yeni Peugeot 508 GT daha da kişiselleştirilebiliyor.
Teknik Özellikler: PEUGEOT 508 BlueHDi 130 S&S EAT8
MOTOR | |||
Silindir Hacmi (cm3) | 1499 | ||
Silindir Sayısı / Düzen | 4 / sıralı | ||
Maksimum Güç (HP/dd) | 130 / 3750 | ||
Maksimum Tork (Nm/dd) | 300 / 1750 | ||
Egzos Emisyon Seviyesi | Euro 6 AP | ||
Beslenme | Turbo | ||
ŞANZIMAN | |||
Tip | Tam Otomatik | ||
Vites Kutusu Tipi | 8 İleri | ||
AĞIRLIKLAR VE BOYUTLAR | |||
Boş Ağırlık (kg) | 1482 | ||
Yüklü Araç Ağırlığı (kg) | 2030 | ||
Uzunluk (mm) | 4750 | ||
Genişlik (mm) | 1859 | ||
Yükseklik (mm) | 1403 | ||
Aks Mesafesi (mm) | 2793 | ||
Ön/Arka İz genişliği (mm) | 1601 / 1597 | ||
Bagaj Hacmi (L) | 487 / 1537 | ||
Yakıt deposu (L) | 55 | ||
PERFORMANS (sadece sürücü) | |||
Maksimum Hız (Km/Saat) | 208 | ||
0 -100 Km/Saat (Sn) | 11,1 | ||
80 İla 120 Km/Saat, Sürüşte (Sn) | 7,3 | ||
WLTP Tüketim Ve Emisyonlar (1) | |||
Düşük (L/100km) | 6,3 | ||
Orta (L/100km) | 5,3 | ||
Yüksek (L/100km) | 4,4 | ||
Çok Yüksek (L/100km) | 5,1 | ||
Bileşik (L/100km) | 5,1 | ||
Bileşik CO2Emisyonu (G/Km) | 134 | ||
LASTİKLER | |||
Lastik Ve Jant Boyutu | 235/45 R18 (ALLURE) 235/40 R19 (GT) | ||
FREN VE SÜSPANSİYON | |||
Ön / Arka Fren Tipi | Yüzer kaliperli ve otomatik aşınma ayarlı havalandırmalı diskler / Yüzer kaliperli diskler | ||
Ön Süspansiyon Tipi | Bağımsız tekerlekler -Pseudo-Mac Pherson aks, helezon yaylar ve hidrolik amortisörler | ||
Arka Süspansiyon Tipi | Yarı bağımsız tekerlekler -Multi-link aks, hidrolik amortisörler |