A2 ehliyetle kullanılabilecek spor motosiklet: Aprilia RS 457
Performanslı motosiklet üretiminde pistlerin ve yolların efsane markası Aprilia, RS 457 ile dünya genelindeki genç motosikletçiler için yeni teknoloji ve tasarımda referans noktası olmayı, spor motosiklet dünyasına ise Aprilia tarzıyla yön vermeyi amaçlıyor. RS 457 ile sadece teknolojik açıdan değil, aynı zamanda tarihi bir adım atılıyor.
Aprilia RS 457, gerçek bir spor motosiklet tasarlamak ve üretmek için şirketin tüm uzmanlığından yararlanıyor ve motosiklet sürmeye başlamak isteyen genç sürücülerle aynı dili konuşuyor. Hafif yapısı, A2 ehliyetle kullanılabilecek en yüksek güç-ağırlık oranına sahip olması, kullanım kolaylığı ve teknolojik donanımı, bu motosikletin güçlü yönlerini oluşturuyor. RS 457, yol ve pist motosikletçilerine eşlik etmek üzere tasarlandı. Ergonomi, üst gidon plakasının üzerine monte edilen klipsli gidonlarla kendini gösteriyor. Bu, sportiflik ve sürüş konforu arasında en iyi dengeyi sağlayan yol tipi spor motosikletlere yönelik bir çözüm olarak tercih ediliyor.
Yeni RS 457’nin tasarımı; çift ön granajdan 2’ye 1 egzozlu gövde altı alt susturucuya kadar, motosiklet tarihi yazan süper spor motosikletler RS serisini takip ediyor. Tam LED ön far, Aprilia’nın daha büyük süper spor motosikletlerine özgü ışık imzasını içeriyor. Ayrıca ön sinyaller de ön farın ışık imzasına entegre edilmiş durumda. Zarif ve pratik 5 inçlik TFT renkli gösterge paneli, tüm bilgileri okunaklı bir şekilde aktarırken gidon kumandaları da arkadan aydınlatılıyor.
Aprilia RS 457, ileri teknoloji ürünü, sıvı soğutmalı paralel çift silindirli bir motora sahip. Çift eksantrikli ve silindir başına dört supaplı motor, 35 kW güç sağlıyor. A2 ehliyetle kullanılabilecek bir motosiklet için mümkün olan en yüksek güç değerini sunuyor. Sadece yüksek güç üretmekle kalmayan motosiklet aynı zamanda düşük ağırlığı ile de dikkat çekiyor. Boş ağırlık 159 kg iken dolu ağırlık ise sadece 175 kg. Aprilia RS 457’nin güç-ağırlık oranı rakipsiz çünkü Noale’deki tasarımcılar, mümkün olan maksimumu hedefledi ve bunu da başardılar. Bu değerler, Aprilia’nın Noale genel merkezindeki yol geliştirme çalışmalarında saf performansa dönüştürüldü.
Yeni motor rijit bir iskeletle eşleştirildi. Alüminyum iskelet, RS 457’yi kendi segmentindeki motosikletler arasında benzersiz kılıyor. Aprilia’nın, dünyanın tüm yarış pistlerinde onlarca yıldır kazandığı zaferlere dayanan tüm tasarım uzmanlığı bu çözümde kullanılıyor. Karter, RS 660’tan alınan bir çözüm ve Aprilia’yı meşhur eden düşük ağırlığı, dinamik nitelikleri ve sürüş keyfini sağlayan bir taşıyıcı eleman olarak görev yapıyor.
Aprilia RS 457’nin 41 mm’lik çatalı, 120 mm hareket ve geri-basma ayarına sahip. Aynı şey, 130 mm hareket ve geri-basma ayarlı, çelik salıncak üzerinde çalışan mono amortisör için de geçerli. Fren sistemi, ByBre radyal monte 4 piston kaliperli 320 mm ön diske sahip. Arkada ByBre kaliper 220 mm çelik diski frenliyor. Tüm bunlar, her iki tekerlekte veya sadece ön tarafta olmak üzere ikili kullanım haritasına sahip, iki kanallı bir ABS sistemi tarafından destekleniyor. 17 inçlik spor jantlar, önde 110/70 ve arkada 150/60 lastiklere sahip. Söz konusu boyutlar, yeni Aprilia’nın gerçek gücü olan çevikliği korurken üstün tutuş sağlıyor.