DFSK, Türkiye’yi üretim için radarına aldı!
Çin’in büyük otomotiv üreticilerinden biri olan DFSK Motor, SHS Filo distribütörlüğünde Türkiye satışlarına başladı. 2 benzinli SUV, 2 benzinli ticari ve 2 elektrikli ticari araçtan oluşan toplamda 6 modelin satışı ilk etapta 7 yetkili satıcıyla gerçekleştirilecek. DFSK Motor’un 1 milyon 175 bin TL’den başlayan fiyatlara sahip SUV modelleri yüksek standart donanımları, farklı tasarımları, yüksek verimlilik sunan motorları ve konforlu sürüşüyle öne çıkıyor. Bununla birlikte DFSK Motor, 675 bin TL’den başlayan geniş ticari araç ürün gamıyla her türlü beklentiye yanıt verecek modelleri Türk kullanıcılarıyla buluşturuyor.
“Binek otomobiller, ticari araçlar, yeni enerji araçları, motorlar, otomotiv bileşenleri ve otomotiv sektöründeki yatay operasyonlar gerçekleştiren Dongfeng Motor’un yıllık iş ölçeği 3 milyon 800 bin aracı aşmaktadır. Grubun en önemli parçalarından biri olan DFSK ise global olarak bugüne kadar 5 milyondan fazla satış adedine ulaşmıştır. En üst seviyede müşteri memnuniyeti ve yüzde 100 yedek parça bulunurluğu sunmayı hedefliyoruz. Geçmişte yaptığımız işlerden dolayı biz müşterinin ne beklediğini, bu işin hassasiyet içeren noktalarını çok iyi biliyoruz. Kısaca söylemek gerekirse 360 derecelik bir planlama yapmış durumdayız. Bunun yanında elektrikli araçlarımız için konusunda uzman bir ekip getirerek ilk etapta altı ay kendi ekiplerimizi yetiştirmeyi amaçlıyoruz. Türkiye’de bütün servislerimiz bu eğitimleri alacaklar. Ayrıca binek araçlarımızda 7 Yıl / 150.000 km olacak şekilde garanti sunuyor olacağız.”
DFSK Genel Müdür Yardımcısı Du Xianjun da yaptığı konuşmada Türkiye pazarının DFSK için hayati önem taşıyan stratejik bir pazar olduğunu söyleyerek “Bu açıdan baktığımızda Türkiye’yi Avrupa’nın merkezi olarak konumlandırmayı hedefliyoruz. Planlarımızdan biri Avrupa bölgesinde bir üretim üssü kurmak. Grup olarak baktığımızda Türkiye en önemli aday ülkeler arasında öne çıktığını söyleyebilirim” şeklinde konuştu. 2005 yılından itibaren DFSK mini ticari araçları toplu ihracata başladığını da sözlerine ekleyen Xianjun “DFSK 2007 yılında AB sertifikası alarak AB sertifikasyonunu geçen ve Avrupa pazarına toplu ihracat yapan ilk Çinli otomotiv markalarından biri olmuştur. DFSK olarak iş ortaklarımızla yakın iş birliğine büyük önem veriyoruz. Müşterilerimize en iyi otomobil satın alma deneyimini yaşamalarını sağlamak için profesyonel eğitim ve satış sonrası hizmet de sağlıyoruz. Yerel ortaklarımızla stratejik ortaklığımızı derinleştirmeyi ve Türkiye pazarına çok daha çeşitli ürünler getirmeyi, müşteri ihtiyaçlarını karşılamayı ve karşılıklı başarıya ulaşmayı umuyoruz” dedi.
DFSK Türkiye Genel Müdürü Yunus Şahsuvaroğlu da DFSK Türkiye’nin binek araçlarda giriş modellerinin C SUV segmentinde konumlanan Fengon 500 ve Fengon 5 olduğunu söyleyerek “Fengon 500, diğer tüm modellerimiz gibi zengin donanımı, farklı tasarımı ve işçilik kalitesiyle öne çıkacak. Binek ürün gamımızın ikinci modeli ise, tasarımıyla ilk bakışta etkileyici olan Fengon 5 olacak. Binek araçların yanı sıra ticari araç segmentinde de çok iddialıyız. Ticari araçlarda iddiamızı gerçeğe dönüştürerek iki elektrikli ve iki 1.5 litre benzinli ticari aracımızı da pazara sunacağız. Türkiye pazarında özellikle elektrikli ticari araçlarımızın neredeyse hiçbir rakibi olmadığını belirtmek isterim. Sektörde liderliğe ulaşma hedefimiz doğrultusunda, bu segmentteki varlığımızı genişletmeyi ve ayrıca servis ağımızı da geliştirmeyi planlıyoruz. Bunun yanında DFSK’nın Türkiye’de üretim tesisi kurması için gerekli altyapıyı oluşturacak adımlar atacağız. Türkiye Çinliler için kültürel ve yapısal olarak bulunmaz fırsatlar sunuyor. Ayrıca Türkiye’nin sağladığı yatırım imkanlarından dolayı da Çinli üreticiler ülkemize diğer ülkelere nazaran çok daha sıcak bakıyorlar” diye konuştu.