Karsan, elektrikli modelleriyle Busworld 2023’te yerini aldı!
Avrupa’nın ulaşım altyapısının dönüşümünde elektrikli ve otonom araçlarıyla öncü rol oynayan Karsan, dünyanın önde gelen fuar ve organizasyonlarıyla teknoloji ve üretim gücünü tüketicilerin beğenisine sunuyor. Mobilitenin geleceğinde bir adım önde olma vizyonuyla toplu taşıma sektörünün dönüşümünde öncü rol üstlenen Karsan, bu kapsamda yüksek teknolojiye sahip üretim gücü, inovasyon yeteneği ve kusursuz hizmet anlayışıyla sektörün en büyük otobüs fuarı olan Busworld 2023’e çıkarma yaptı. 7-12 Ekim tarihleri arasında Belçika’nın başkenti Brüksel’de gerçekleştirilen fuarda gövde gösterisi yapan Karsan, fuarda full elektrikli ürün gamından e-JEST, Otonom e-ATAK ve Hydrogen e-ATA modellerini sergiledi. Avrupa ve Amerika’nın yolcu taşıyan ilk elektrikli otonom otobüsü, Otonom e-ATAK ise fuar boyunca park alanında otonom sürüş gerçekleştirerek, katılımcılara yeteneklerini sergiledi.
Fuarın kendileri için yoğun ve etkili geçtiğini söyleyen Karsan CEO’su Okan Baş, 60 yıllık deneyimi, 2 bin 500 kişilik girişimci ruhla çalışan ekibiyle Karsan’ın artık sektörde en iyi tanınan markalardan biri haline geldiğini söyledi. Şirket olarak son 3 yıl içerisinde yüzde 100 elektrikli ürün gamını hazır hale getirdiklerini ifade eden Okan Baş, “Ana hedef pazarımız olan Avrupa’da büyümeye aralıksız devam ediyoruz. Yüzde 100 elektrikli e-JEST ve e-ATAK ile 2022 yılını Avrupa’da lider olarak kapatmıştık. 2023 yılının ilk yarısında da yükselen ivmemiz devam etti. Yılın ilk yarısında Karsan elektrikli araçları ile Avrupa şehir içi elektrikli toplu ulaşım pazarında payımızı artırarak yüzde 6,7 seviyesine ulaştık. Çıktığı günden bu yana Avrupa’da 318 adet satılan e-JEST, bu yılın ilk yarısında yüzde 24 pazar payı elde etti. Çıktığı günden bu yana Avrupa’da 233 adet satılan e-ATAK modelimiz ise yılın ilk yarısında yüzde 26 pazar payı elde etti. Avrupa’da elektrikli minibüs ve midibüs pazarında en çok tercih edilen bu iki modelimiz, bir kez daha liderlik koltuğuna oturdu.” dedi.
Elektrikli araçların verimliliğini artırmaya yönelik geliştirdikleri diğer yeniliklerden bahseden Okan Baş, sözlerine şöyle devam etti: “Isı pompası (Heat Pump) teknolojisinin soğuk iklim koşulunda daha uzun menzil vadettiğini ifade eden Okan Baş, “Günümüzde -5 dereceden daha soğuk iklimlerde Heat Pump teknolojisi devreye girmiyor. Bünyemizde yapılan çalışmalar ile -25 derecede dahi çalışabilecek “Geliştirilmiş Isı Pompası” teknolojisini devreye aldık. Yeni e-ATA siparişlerinde sunduğumuz bu teknoloji sayesinde, aracı ısıtmak için harcanan enerji tüketimini yüzde 80 oranında düşürerek, sınıfının en uzun menziline sahip e-ATA serimizde en zorlu kış şartlarında dahi daha da uzun menzil sunacağız. Bir sonraki aşamada ise bu teknolojiyi e-ATAK araçlarımıza entegre edeceğiz. Ayrıca araçlarımızda ağırlık hafifletme üzerine de çalışıyoruz. 12 metrelik e-ATA aracımızı bu yıl 600 kilogram, 2025 yılında ise geri dönüştürülebilir, hafif alüminyum ve karbonfiber malzeme kullanarak 900 kilogram hafifletmeyi hedefliyoruz. Sınıfının en iyi enerji tüketimini ve yolcu kapasitesini sunan e-ATA modelimizde, bu çalışmalar ile hem tüketim değerimizi hem de yolcu kapasitelerimizi daha da iddialı hale getireceğiz” dedi.