Elektrikli Cupra Tavascan ve Born, Türkiye’de satışa sunuluyor!
Çağdaş sportifliği yeniden keşfetme amacıyla, 2018 yılında yolculuğuna başlayan ve 2021 yılından bu yana da Türkiye’de faaliyetlerine devam eden CUPRA kısa süre içinde önemli başarılara imza attı.
Avrupa’nın en hızlı büyüyen otomobil markalarından biri olan ve 2022 yılında Türkiye’de en hızlı büyüyen marka ödülünü alan CUPRA, İstanbul’da düzenlenen bir etkinlikle, gelecek planlarını aktardı.
Aralarında SEAT ve CUPRA CEO’su Wayne Griffiths, Doğuş Otomotiv İcra Kurulu ve Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bilaloğlu, SEAT Türkiye ve CUPRA Türkiye Genel Müdürü Anıl Gürsoy, CUPRA COO’su Sven Schuwirth ve Uluslararası Satış Direktörü Erdem Kızıldere gibi isimlerin de bulunduğu gecede, CUPRA markasının önümüzdeki süreçte sunacağı modellerden CUPRA Born ve CUPRA Tavascan tanıtıldı.
2023 yılında global CUPRA satışlarını yüzde 50’den fazla bir oranda artırdıklarını ve 230 bin 700 adet araç sattıklarını söyleyen Griffiths, “Avrupa’daki pazar payımız 1,24’ten 1,59’a yükseldi. Türkiye’de 10 bin adetlik teslimat gerçekleştirdik ve yüzde 1’lik pazar payına ulaştık.” dedi.
Elde edilen bu başarının arkasında modellerin büyük etkisi olduğunu belirten Griffiths, “CUPRA Ateca, markanın ilk modeliydi. Onu Leon’ların kralı CUPRA Leon takip etti. CUPRA Formentor, ilk yüzde 100 CUPRA DNA modelimiz. Lansmanından bu yana dünyada toplam 276 bin adetten fazla araç teslim edildi. Bugün tanışacağınız ilk yüzde 100 elektrikli otomobilimiz CUPRA Born elektrifikasyon ve performansın mükemmel bir uyum içinde olduğunu ve elektrikli otomobillerin işlevsel ve sıkıcı olmak yerine eğlenceli ve seksi olabileceğini gösteren bir model. Yeni bir çağ için üç yeni kahramanın lansmanıyla bunu kanıtlamaya devam edeceğiz. CUPRA Tavascan, CUPRA Terramar ve CUPRA Raval.” dedi.
CUPRA’nın küresel bir marka olma tutkusuyla Mexico City, Münih, Milano, Lizbon, Rotterdam, Sidney, Berlin ve Paris’te olmak üzere dünya çapında 8 CUPRA City Garage açtıklarını belirten Wayne Griffiths “Bunlar, CUPRA’yı otomotiv endüstrisinin ötesine taşıyarak markayı dünyanın en ikonik kültürel noktalarında mükemmel bir şekilde sergiliyor. Ve bu yıl, Madrid, Manchester, Viyana ve İstanbul’da yeni açılışları heyecanla bekliyoruz.” diye konuştu.
CUPRA’nın 2030 yılına kadar en iyi 100 küresel marka arasına girmesi için çalıştıklarını belirten Wayne Griffiths, “Bu hedefe ulaşmak için çok gayret gösteriyoruz. Ve Türkiye, bu iddialı kilometre taşlarına ulaşmamızda önemli bir rol oynayacak.” dedi.
Etkinlikte daha sonra CUPRA markasının önümüzdeki dönemde Türkiye’de satışa sunacağı modeller CUPRA Tavascan ve CUPRA Born markanın COO’su Sven Schuwirth tarafından tanıtıldı. Modeller hakkında bilgi veren Sven şunları söyledi: “Tavascan iki farklı versiyonda satışa sunulacak; Endurance: 210kW (286PS) ve VZ: 250kW (340PS). Tavascan VZ, arkada 210kW, önde 80kW’lık çift motorlu bir dört çeker. CUPRA Tavascan VZ, 0’dan 100 km/s hıza sadece 5,6 saniyede ulaşabiliyor. 77kWh net batarya kapasitesi sayesinde 550km’ye kadar menzil sunuyor. Sadece yarım saat içinde yüzde 10’dan yüzde 80’e şarj edilebiliyor. 2024 yılında Türkiye yollarına çıkacak diğer model ise CUPRA Born: Yaklaşık 540 kilometrelik menzili ve geniş hacmiyle şehir içinde ve dışında günlük kullanım için ideal bir otomobil. Elektrifikasyon, performans ve sürdürülebilirliğin mükemmel bir eşleşme olduğunu kanıtlıyor. CUPRA Born, sürdürülebilir malzemeler kullanılarak üretildiği için tasarım tutkusunu çevreye karşı sorumlulukla birleştiriyor. İlk etapta CUPRA Born’u 170kW motor gücündeki e-Boost versiyonuyla sunacağız. Bu seçenek, sıfırdan 100 km/s hıza sadece 6,6 saniyede çıkıyor.150 kW motor güçlü versiyonu da sonrasında pazara sürülecek.”