Stellantis Pro One, en yeni hafif ticari modellerini piyasaya sunuyor!
Otomotivin her alanına yatırım yapan dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, ticari araçtaki stratejik hamlesi Stellantis Pro One ile güçlü bir 2023 yılını geride bıraktı. Grup şirketlerindeki tüm ürün gamını yenileyerek pazara sunmaya hazırlanan Stellantis Pro One, tüm hafif ticari ürün gamıyla atağa kalkıyor.
İkinci nesil elektrikliye geçiş!
Hafif ticari araç müşterilerine üstün beceri, güvenlik ve çok yönlülük özellikleri sunmaya odaklanan Stellantis, yenilenen ve elektrikli kompakt, orta boy ve büyük hafif ticari araçlardan oluşan kapsamlı bir ürün yelpazesi tanıttı. Stellantis Ticari Araçlar İş Biriminin Pro One stratejik hamlesi, Citroën, FIAT Professional, Opel, Vauxhall ve PEUGEOT markalarına ait 12 aracı kapsıyor. Stellantis ve markaları, sürücüler ve ticari araç kullanıcıları için stressiz bir ortam ve güvenilir bir iş ortağı sağlamak üzere çok sayıda gelişmiş elektrikli güç-aktarma sistemi, güvenlik, ADAS ve bağlantılı teknolojilerden yararlanıyor. Stellantis bugün gelinen noktada hem tamamen elektrikli (BEV) hem de yakıt hücreli elektrikli (FCEV) seçenekler sunuyor. Böylece Avrupa’da hafif ticari araç pazarında sıfır egzoz emisyonlu güç-aktarma sistemleri konusunda tartışmasız lider konumda yer alıyor. Yenilenen hafif ticari araç serisi, kullanım özelliklerinden ödün vermeden daha fazla menzil sunan şirket içi elektrikli araç batarya sistemleri de dahil olmak üzere 2. nesil sıfır egzoz emisyonu teknolojilerini beraberinde getiriyor.
420 kilometreye varan menzil!
Yeni kompakt hafif ticariler 2. nesil tam elektrikli güç-aktarma sistemleriyle 340 kilometrenin üzerinde menzil sunuyor ve sınıfının en iyi değerine ulaşıyor. Yeni orta boy elektrikli hafif ticariler 50 veya 75 kWsa batarya ile 350 kilometreye kadar menzil sunuyor. Büyük hacimli hafif ticari araçlar ise 110 kWsa batarya ile 420 kilometreye kadar menzile ve sınıfının en iyi değerine sahip. Ayrıca 150 kW hızlı şarj ile büyük hacimli hafif ticariler bir saatten kısa sürede 0’dan yüzde 80’e şarj olabiliyor. İyileştirmeler aynı zamanda Stellantis’in sıfır emisyonlu hidrojen yakıt hücresi tahrik teknolojisindeki liderliğini de ileriye taşıyor. Orta boy hafif ticari araçlarda yer alacak ve 2024’ün ortasında piyasaya sürülecek olan 2. nesil hidrojen yakıt hücresi, Stellantis’e özel bir orta seviye güç sistemine sahip. Bu sistem 400 kilometreye kadar menzil ile bu segmentte rekor bir değer sağlıyor. Hidrojen yakıt hücresi güç-aktarma sistemi, 2024 yılında orta seviye güç mimarisiyle 500 kilometreye kadar menzil ve sadece beş dakikada yeniden dolum süresi ile büyük hacimli hafif ticarilerde de kullanıma sunulacak. Yeni nesil hafif ticari araçlar, ilave teknolojilerle geliştirildi. Bunlardan biri olan direksiyondaki kulakçıklar üzerinden etkinleştirilen rejeneratif fren sistemi, enerji geri kazanımını en üst seviyeye çıkarmak için araç ağırlığını ve yol dinamiklerini de hesaba katıyor. Tamamen elektrikli kompakt hafif ticari araçlardaki ısı pompası ise, araç menzilini en üst düzeye çıkarmak üzere soğuk günlerde ve kış koşullarında enerji kullanımını optimize ediyor. Ayrıca yeni nesil teknolojileri içeren hafif ticari araç serisinde odak noktasını sürücü oluşturuyor.
Görev Yönetim Aracı ikinci çeyrekte sunulacak!
Stellantis Pro One iş modeli 5 sütun üzerinde yükseliyor. Bunlardan biri olan iş ortaklarına kapsamlı ve etkili bir bağlantılı hizmet sunmanın yanında her işletme sahibinin beklentisi olan iş sürekliliği ve verimliliğine odaklı Hizmet Paketleri de modelin önemli bir parçası niteliğinde. Stellantis, ikinci çeyrekte aracın entegre bilgi-eğlence sistemi üzerinden filo yöneticisi ile sahadaki sürücüler arasında gerçek zamanlı iletişim, görev atama ve durum güncellemeleri sağlayan ilk araç içi ve etkileşimli Görev Yönetim Aracını piyasaya sürecek. Konu hakkında değerlendirme yapan Stellantis Ticari Araçlar İş Birimi Küresel Ürün – Serial Life Başkanı Luca Marengo, “Tüm hafif ticari araç serimizi müşteri odaklı olarak yenilerken; menzil, kullanım kapasitesi, güvenlik ve bağlantıdan ödün vermemeye odaklandık” dedi.
400V e-Power Take Off (ePTO), aracın taşıma kapasitesinden ödün vermeden ticari araç ürün gamında elektrikliye geçişi mümkün kılıyor. ePTO, ek bir güç kaynağı gerektirmeden gücünü çekiş bataryasından alıyor.