Yeni BMW M5; hem çok ağır, hem çok güçlü!

Uzun süren bekleyiş sona erdi ve sonunda tamamen yenilenen BMW M5 gün yüzüne çıktı. Hiç olmadığı kadar güçlü olan yeni BMW M5, aynı zamanda elektrik dünyasına da adım atmış durumda. Eklenen elektrikli ünite ile fazladan güç elde eden BMW M5’in artan ağırlığı ise hayranları ikiye bölecek gibi görünüyor. İşte yeni BMW M5 modelinin detayları;

Yeni BMW M5, 727 beygir güve ve 1000 Nm torka sahip

Önceki yıllarda hibrit otomobil dendiğinde aklımıza yakıt ekonomisi odaklı modeller gelirdi. Günümüzde ise markalar artık elektrik üniteleri ile birlikte araçlarında fazladan beygir gücü de katmayı hedefliyor. Yeni BMW M5’i de bunun son örneği olarak gösterebiliriz. Yeni M5, 4.4 litrelik turbo beslemeli motoruna eklenen elektrikli ünite sayesinde 727 beygir güç ve 1000 Nm tork değerine ulaşmış durumda. Araç gücünü 8 ileri M Steptronic şansımanla yere aktarıyor.

Önceki modelin 600 beygirlik gücünü hesaba kattığımızda yeni BMW M5’in önemli bir adım attığını söyleyebiliriz. Ancak aracın ağırlığını duyduğunuzda ise yüzünüzdeki gülümseme kaybolabilir. Yeni BMW M5, 2.445 kilogramlık ağırlığı ile oldukça cüsseli bir otomobil olarak karşımıza çıkıyor. Önceki modelin 1.971 kilogramlık ağırlığını hesaba katarsak aracın yaklaşık olarak yüzde 25’lik bir ağırlık dezavantajına sahip olduğunu görüyoruz. Aracın gücündeki yüzde 16’lık artış ise bu ağırlık artışını karşılayamıyor. Yeni modelin 0-100 km/s hızlanması da bu durumu kanıtlar nitelikte. Mevcut F90 M5 modeli 100 km/s hıza 3.3 saniyede çıkarken, 2025 G90 M5’te ise bu süre 3.5 olarak ölçülüyor. Yeni modelin maksimum sürati ise 250 km/s ile sınırlandırılmış durumda. M Driver’s Paketi tercih edildiğinde ise son sürati 306 km/s’ye çıkarmak mümkün.

Aracın diğer özelliklerine geçtiğimizde ise yeni modelin 4 tekerlekten çekiş sunmaya devam ettiğini görüyoruz. Standart olarak dört tekerlekten çekişin aktif olduğu araçta, sürücüler istediklerinde bu sistemi arkadan çekiş ağırlıklı ya da tamamen arkadan çekişli hâle getirebiliyorlar. Bu denli ağır bir aracı tamamen arkadan çekişli olarak kullanmanın ise oldukça zorlayıcı olacağını şimdiden söyleyelim.

Hibrit ünite ve onun getirdiği ağırlığın dezavantajlarının altını çizmiş olsak da yeni BMW M5’in hiç olmadığı kadar çevreci olduğunu da söylemeden geçmek olmaz. Bavyeralı üretici, yeni modelinin 18.6 kWh’lık bataryası sayesinde yaklaşık 40 kilometrelik bir yolu sadece elektrikli şekilde gidebileceğini belirtiyor. Ayrıca elektrik ünitesi ile birlikte aracın yakıt tasarrufu konusunda da önemli düzeyde geliştiğini tahmin etmek zor değil. BMW henüz bu rakamları ise açıklamış değil.

Bu güçlü ve bir o kadar da ağır aracı durdurmak için ise BMW, önde 410 mm’lik disklere sahip 6 pistonlu, arkada ise 398 mm’lik diskleri tutan tek pistonlu kaliperler kullanmış. Bavyeralı üreticinin opsiyonel olarak sunduğu 420 mm’lik karbon seramik diskler ise fren performansını artırırken 25 kilogramlık da ağırlık tasarrufu sağlıyor.

Aracın tasarımına geçtiğimizde ise eklenen M parçaları ile birlikte yeni BMW M5’in 5 metre sınırını aşarak 5.09 metreye ulaştığını görüyoruz. Sportif ön ve arka tampon aracın boyunu uzatırken, BMW M5’in standart modele göre çok daha güzel görünmesini de sağlıyor. Ayrıca daha şişkin çamurluklara kavuşan araç bu sayede çok daha agresif bir görünüme kavuşmuş durumda. Aracın genişliği ise böylece 1.97 metreye ulaşıyor. BMW M5’in önde 20 inç, arkada 21 inç olarak tercih edilen jantları ise 285/40 ZR20 ve 295/35 ZR21 performans lastikleri ile sarılmış durumda. Bu arada aracın özel renginin ise oldukça güzel göründüğünü belirtmeden geçmeyelim.

İç mekana geçtiğimizde ise yeni direksiyon simidi dikkatimizi çeken ilk detay oluyor. Üst taraftaki kırmızı şeridi ve dikiş detayları ile oldukça şık duran üç kollu direksiyon bizden tam not aldı. Bu direksiyonun ardında ise çift ekran düzenine sahip kavisli çerçeve bizleri karşılıyor. 12.3 inçlik bilgi-eğlence sistemi ekranı sunulan aracın dijital gösterge ekranı ise 14.9 inç boyutunda. Koltuklara geçtiğimizde ise yeni BMW M5’te M2’den farklı olarak karbon koltuk seçeneğinin sunulmadığını görüyoruz. Yeni modelde uzun yollar ve pist sürüşleri için en uygun ayarlar yapılabilen M Multifuction koltukları yer alıyor. Koltukların baş ve omuz desteği kısmında kullanılan çift renkli ışıltılı derileri ise bir başka dikkat çeken detay oluyor.

Yeni modelde bunların yanı sıra özel iç aydınlatma, standart Bowers & Wilkins Ses Sistemi, baş üstü ekran göstergesi ve Sky Lounge Panoramik Tavan da standart olarak sunuluyor. Ağırlıktan tasarruf etmek isteyen müşteriler ise karbon tavan da tercih edebilecekler.

2025 BMW M5 modelinin uluslararası tanıtımı önümüzdeki ay Goodwood Hız Festivali’nde yapılacak. Yeni modelin üretimi ise Temmuz ayında şirketin Dingolfing tesisinde başlayacak. Aracın başlangıç fiyatı ise 119 bin 500 dolar olarak açıklanmış durumda.

Yeni BMW M5, hibrit ünitesi, artan boyutları ve artan ağırlığı ile oldukça çok konuşulacak gibi görünüyor. Peki siz yeni BMW M5 hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlar kısmında bizimle paylaşmayı unutmayın.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu