Audi RS6’ya yeni rakip: BMW M5 Touring
E61’den bu yana bizleri M5 Touring’den mahrum bırakan BMW, yeni nesilde bu inadını kırdı ve bizleri yepyeni bir M5 Touring ile baş başa bıraktı. Otomobilseverler olarak uzun zamandır beklediğimiz model sonunda gün yüzüne çıktı. Yeni model, sahip olduğu güçlü hibrit ünitesi ile öne çıkarken, ağırlığıyla da yine tartışma yaratacak gibi görünüyor.
Yeni modeli incelemeye tasarımından başlayacak olursak; ön bölümde sedan kardeşi ile aynı izleri taşıdığını görüyoruz. Aracın ön kısmı kullanılan M parçaları ve geniş hava girişleri ile standart versiyondan çok daha agresif görünüyor. Ancak yeni BMW M5 Touring’in asıl çekici detaylarının ise yan ve arka kısımlarda olduğunu söyleyebiliriz.
BMW M5 Touring’in şişkin çamurlukları bu aracın standart bir station-wagon otomobil olmadığının altını çizerken, belirgin omuz çizgisi de aracın karakterini ortaya koyuyor. Arka bölümde ise çok daha agresif bir tasarım bizleri bekliyor. Büyük difüzör ve dörtlü egzoz çıkışı performansı bir kez daha vurgularken, çıkıntılı tamponun içine oyularak yerleştirilmiş gibi görünen reflektörler de bir o kadar güzel görünüyor. Bu oldukça sportif aracın tasarımı ise bagaja entegre büyük bir spoyler ile tamamlanıyor. Tüm bunların yanı sıra BMW M5 Touring’in mat siyah renginin ise aracın güzelliğini bir kat daha arttırdığını da söylemeden geçmeyelim.
İç mekana göz attığımızda ise artık BMW’den görmeye alıştığımız bir kabin tasarımı bizleri karşılıyor. BMW M5‘ten tanıdığımız iç mekanda çift ekranlı düzen ve yeni direksiyon simidi ilk dikkat çeken detaylar oluyor. Aracın kavisli çift ekran düzeninde 12.3 inçlik bilgi-eğlence sistemi ekranına 14.9 inç boyutundaki dijital gösterge paneli eşlik ediyor. BMW, yeni M5 Touring’de karbon koltuklar yerine uzun yolculuklar ve pist sürüşleri için en uygun ayarlar yapılabilen M Multifuction koltuklarını tercih etmiş. Diğer yandan BMW M5 Touring’in 500 litrelik bir bagaj alanı olduğu açıklandı. Bu değer koltuklar yatırıldığında ise 1630 litreye kadar çıkıyor.
Yeni modelde en çok merak edilen konu ise hiç kuşkusuz kaputun altında ne olduğu. BMW, beklendiği gibi Touring’e geçiş yaparken güç ünitesi ve aktarma organları konusunda hiçbir değişikliğe gitmemiş. BMW M5 Touring, güç çıkışı, dişli oranı, lastik boyutu ve süspansiyon kurulumu gibi detayları tamamen sedan kardeşinden alıyor. Kaputun altında yatan 4.4 litrelik turbo beslemeli V8 motor, elektrikli ünitenin de yardımı ile 727 beygir güç ve 1000 Nm tork değerleri sunuyor. Bu gücün 608 beygirlik kısmı içten yanmalı motor tarafından sağlanırken, gerisi ise elektrikli ünite tarafından karşılanıyor. Yeni model, tüm gücünü ise sedan modelde olduğu gibi 4 tekerleğe birden iletiyor.
Aracın performans verilerine göz attığımızda ise station-wagon karoserin getirdiği fazladan 63 kilogramlık ağırlık az da olsa hissediliyor. 2.508 kilogram ağırlığındaki bu canavarın 100 km/s hıza ulaşması 3.6 saniye sürüyor. Koca oğlanın 200 km/s hıza ulaşmak için harcayacağı süre ise sadece 11.1 saniye olarak ölçülmüş. BMW M5 Touring’in azami sürati ise 248 km/s ile sınırlandırlmış durumda. Ancak M Driver’s Package tercih edildiğinde aracı 305 km/s hıza çıkarmak mümkün olacak.
BMW, yeni M5 Touring’i 2024 yılının sonunda müşterilerle buluşturmayı planlıyor. Sedan kardeşinin ardından yüzünü gösteren BMW M5 Touring için istenen rakam ise 146 bin Euro olarak açıklandı. Peki siz BMW M5 Touring hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce rakipleri Audi RS6 ve Mercedes-AMG E63 karşısında neler yapabilecek?