Yeni Toyota Land Cruiser Prado Türkiye’de! İşte özellikleri ve fiyatı:
Toyota, 70 yılı aşkın tarihiyle otomotiv dünyasının en ikonik modellerinden biri olan Land Cruiser modelinin yeni neslini Türkiye’de satışa sundu. Tüm nesiller boyunca gücün, dayanıklılığın ve prestijin sembolü Land Cruiser Prado, bu köklü geçmişi daha ileriye taşıyor.
En zorlu off-road maceralarında üstün performans ve şehir içi sürüşlerde yüksek konfor sunmak üzere geliştirilen yeni nesil Land Cruiser Prado, Türkiye’de lansmana özel 9.750.000 TL tavsiye edilen liste fiyatıyla satışa sunuldu.
Modelin dünya çapında üne sahip efsanevi DNA’sını yenilikçi teknolojilerle birleştiren yeni nesil Land Cruiser Prado, etkileyici ikonik tasarımı, zengin standart donanımları, üstün arazi kabiliyeti, premium kabini, 7 koltuklu konfigürasyonu ve üstün güvenlik özellikleriyle kusursuz bir araç olarak öne çıkıyor.
7 kişi kapasiteli en üst donanım seviyesiyle Türkiye’de
Toyota, yeni Land Cruiser Prado modelini Türkiye’de en üst donanım seviyesiyle ve 7 koltuklu konfigürasyonla satışa sundu. Yeni nesil Land Cruiser Prado büyüyen boyutlarıyla tüm koltuklarında daha fazla konfor sunarken, premium ve gelişmiş donanımları kullanıcılarıyla buluşturuyor.
Yeni Land Cruiser Prado’nun dış donanımda 20 inç Alüminyum Alaşımlı Jantlar, Sensörlü ve Elektrikli Bagaj Kapısı, Akıllı Giriş Sistemi, Premium LED Ön Farlar/Far Yıkama Sistemi ve Elektrikli Açılabilir Panoramik Cam Tavan gibi özellikler yer alıyor.
Land Cruiser Prado’nun 12.3″ Multimedya Ekranı, 14 Hoparlörlü JBL Premium Ses Sistemi, Ön Cama Yansıtmalı Dijital Gösterge Ekranı, Dijital Kameralı İç Dikiz Aynası, Kablosuz Şarj Ünitesi, Sesli Komut Sistemi, Isıtmalı ve Soğutmalı Ön ve Arka Koltukları, Hafızalı ve Elektrikli Sürücü Koltuğu, Isıtmalı Deri Direksiyon, Ambiyans Aydınlatma, Çift Bölgeli Otomatik Klima ve Arka Otomatik Klima özellikleri kullanıcı konforunu ve deneyimini farklı bir boyuta taşıyor.
Aracın ikonik kabini, Siyah Deri Döşeme ve Koyu Kestane Deri Döşeme seçenekleri ile tamamlanıyor. Yeni Land Cruiser Prado’da Avangart Bronz, Kuvars Gri, Savana Sarı, Kar Beyazı, Galaksi Beyazı, Siyah ve Metalik Siyah olmak üzere 7 farklı gövde rengi tercih edilebiliyor.
Tasarımda da köklere dönüş
Yeni Land Cruiser Prado, aracın köklü tasarım mirasına sadık kalarak klasik Land Cruiser siluetini modern detaylarla birleştiriyor. Keskinleştirilmiş ön ve arka köşe hatları, uzun kaputu, dik ön camı ve köşeli çamurluk çizgileriyle geçmişteki ikonik Land Cruiser 40 ve Land Cruiser 70 serisi modellerden ilham aldığını açıkça gösteriyor.
Yeni Land Cruiser Prado, tasarımında güçlü bir denge kurarak hem köklü geçmişini yansıtıyor hem de modern teknolojilerin sunduğu imkanları en üst düzeyde kullanıyor. Land Cruiser Prado’nun zamansız tasarımı, sağlamlık ve dayanıklılık vurgusu yaparken, aynı zamanda işlevsel ve kolay değiştirilebilen parçalarıyla zorlu koşullara karşı dayanıklı olduğunun altını çiziyor.
Daraltılmış alt gövdesiyle birlikte çok daha yüksek bir off-road performansı sunan Land Cruiser Prado 4.925 mm uzunluğa, 1.980 mm genişliğe ve 1.935 mm yüksekliğe sahip. 2.850 mm’lik aks aralığı ise, kabinde daha fazla genişlik ve konfor sağlıyor. Yeni Land Cruiser Prado bu ölçülerle birlikte önceki nesle göre 85 mm daha uzun, 55 mm daha yüksek, 95 mm daha geniş olurken 60 mm daha uzun bir aks aralığına sahip.
Yeni Land Cruiser’ın tasarımı, aynı zamanda işlevselliği ve dayanıklılığı da ön plana çıkarıyor. Güçlü bir görünüme sahip Land Cruiser Prado’da sürücünün görüş açısı da maksimuma çıkarıldı. Yükseğe konumlandırılmış farlar ile birlikte yükseltilmiş kaput köşeleri ve ortası alçaltılmış kaput, sürücünün aracın önündeki kör noktasını minimuma indiriyor. Ayrıca, daha dik konumlandırılmış A sütunu, kapı üstüne monte edilmiş aynalar ve alçaltılmış yan hatlar da sürücünün çevresini daha net görmesini sağlıyor. Böylece en zorlu arazi koşullarında bile daha iyi bir görüş açısı elde ediliyor.
Tüm yolculara yüksek konfor sunan premium kabin
Tüm zorlu şartların üstesinden gelecek bir tasarıma ve güce sahip olan Yeni Land Cruiser Prado, kabinde ise yüksek konfor ve teknoloji sunuyor. Dijital gösterge paneli ve Toyota’nın en yeni multimedya paketi ile donatılan iç mekan, kullanıcıya kişiselleştirilebilir bir deneyim sağlıyor. Land Cruiser Prado 7 kişiye kadar oturma kapasitesi sunarken, geniş bagaj alanı ile uzun yolculuklar ve maceralar için ideal bir araç olarak öne çıkıyor.
Land Cruiser Prado’nun iç tasarımında dayanıklılık, yüksek kalite ve teknoloji dikkat çekiyor. Gösterge paneli ve kapı döşemelerinin üst tarafında kullanılan yatay çizgiler, tüm yolcular için görüş alanını artırırken, içeride ferahlık hissi de artırılıyor. Land Cruiser Prado’nun karakteristiğini yansıtan geniş ön konsolda sürücü göstergesi ve multimedya ekranı ise, kolay görünürlük için yükseğe konumlandırıldı. 12.3 inç büyüklüğündeki dijital gösterge ekranı, her koşulda net bir şekilde okunabiliyor. 12.3 inç ölçülerindeki sezgisel multimedya ekranı, yüksek çözünürlüğü ve kolay kullanımıyla dikkat çekiyor.
Yedi koltuklu model, pratik özellikleriyle de öne çıkıyor. Land Cruiser Prado, düz bagaj zemini sayesinde önceki nesline kıyasla daha geniş bagaj alanı sunuyor. Üçüncü sıra koltuklar katlandığında bagaj örtüsüne kadar 556 litre, tavan çizgisine kadar 949 litre hacim sunuyor. İkinci sıra koltuklar da katlandığında ise 1.875 litreye çıkan bagaj hacmi ile her türlü kullanımda yüksek pratiklik ve konfor sağlanıyor.
Her şeyin üstesinden gelen güçlü motor
Yeni Toyota Land Cruiser Prado, sürüş performansını artırmak ve verimliliği optimize etmek amacıyla yüksek rafinelik sunan 2.8 litrelik turbo dizel motorla sunuluyor. 202 HP üreten motor, 500 Nm torka sahip. Motorun mühendisliği, hem şehir içi hem de zorlu arazi koşullarında sürücünün isteğine duyarlı, keskin bir hızlanma performansı sunmak üzere geliştirildi.
Yeni 8 kademeli Direct Shift otomatik şanzıman, sürüş keyfini artırırken yakıt verimliliğini de en üst düzeye çıkarıyor. Pürüzsüz vites geçişleri ve akıcı hızlanmasıyla dikkat çeken model, her koşulda performans ve konfordan ödün vermeden ilerliyor.
Land Cruiser’ın sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi, dayanıklılığı artırmak ve daha sessiz bir performans sunmak amacıyla yeniden tasarlandı. Torsen diferansiyelde de iyileştirmeler yapıldı. Merkez ünite, daha iyi performans ve yakıt verimliliği sağlamak üzere revize edilirken, arka diferansiyel güvenliği artırmak için güçlendirildi. Tüm bu yeniliklerle, arazide en üst düzey çekiş ve denge elde ediliyor. H4 ve L4 modlarına geçiş ve yeni diferansiyel kilitleme düğmesi, dört tekerlekten çekiş sistemine sahip araçta, orta konsolda vites kolunun hemen yanında konumlandırıldı.
En zorlu şartlar için geliştirildi
Land Cruiser Prado’nun dünya çapında kazandığı sağlamlık ünü, yeni nesilde daha da geliştirildi. Aracın son derece dayanıklı taşıyıcı şasi yapısı korunurken, daha büyük Land Cruiser 300’den uyarlanan GA-F platformu ile benzersiz off-road yetenekleri elde edildi. Yeni model, dar alanlarda sunduğu kolay manevra kabiliyeti ve fonksiyonelliği sayesinde günlük kullanımda da keyifli bir sürüş deneyimi sunuyor. Aracın yeni çerçevesiyle yüzde 50 oranında artan rijitlik, ayrıca gövde ve çerçevenin birleşimindeki yüzde 30’luk rijitlik artışı, sürüş konforunu ve yol tutuşunu daha da iyileştiriyor.
Land Cruiser Prado’nun her detayı, daha üstün arazi performansı ve yüksek konfor sunmak üzere geliştirildi. Ön süspansiyonu, yüksek yol tutuşu ve arazi kabiliyeti sağlamak amacıyla yeni bağımsız çift salıncaklı sistemle donatıldı. Sağlamlık ve güvenilir performans için yüksek mukavemetli ve hafif bileşenlerle üretildi.
Her unsuruyla daha da geliştirilen yeni nesil Land Cruiser Prado bu sayede zaten üstün olan arazi kabiliyetini daha da ileriye taşıdı. Zorlu şartlara uygun tasarımı ve özellikleriyle birlikte 215.3 mm yerden yüksekliğe sahip Land Cruiser Prado, 32 derece yaklaşma açısı, 44 derece yanal eğim açısı, 17 derece uzaklaşma açısı, 42 derece tırmanma açısı ve 25 derecelik maksimum karın açısı ile tüm zorlukların üstesinden gelebiliyor. Ayrıca 700 mm’lik maksimum su geçiş derinliği de dikkat çekiyor.
Yeni Land Cruiser Prado, dünyanın en zorlu arazi koşullarına dayanacak şekilde tasarlanırken, sürüş esnasında sessizlik ve konforun korunması da ön planda tutuldu. Kabinde sessizlik ve konfordan taviz verilmezken, gürültü ve titreşimi en aza indirmek için kapsamlı çalışmalar yapıldı. Mevcut modele göre daha kalın yalıtım malzemelerinin yanı sıra, aracın tabanında kullanılan sönümleme malzemeleri sayesinde Land Cruiser Prado oldukça sessiz bir iç mekana sahip oldu.
Yeni teknolojik donanımlar ve off-road asistanı zorlu koşulların aşmayı kolaylaştırıyor
Land Cruiser Prado köklerine bağlı kalırken aynı zamanda teknolojik yeniliklerle de sınıfına öncülük etmeye devam ediyor. Yeni süspansiyon ve direksiyon sistemiyle birlikte tasarlanan araç, daha üstün konfor ve arazi performansı sağlıyor. Land Cruiser Prado’da ilk kez elektrik destekli direksiyon sistemi (EPS) kullanılması sayesinde yolda ve arazideki direksiyon hissi daha da iyileştirildi. Tüm hızlarda daha iyi tepkiler veren direksiyon sistemiyle manevra kabiliyeti artırıldı.
Land Cruiser Prado’nun arazi şartlarına dayanıklı platformu ve tasarımı ise, geliştirilmiş off-road sürüş sistemleriyle tamamlanıyor. Çoklu Arazi Seçimi, Eğim İniş Destek Sistemi (DAC) ve Arazi Kullanımı Destek Sistemi (Crawl Control)öne çıkan teknolojiler oldu.
Eğim İniş Destek Sistemi (DAC), dik yokuş inişlerinde aracın hızını sabit tutarak tekerlek kilitlenmesine yol açmadan otomatik olarak dengeli bir frenleme sağlıyor. Bu sistem, aracın H4 ve L4 modlarında çalışarak 4-30 km/s hız aralığında bir hız sabitleyici gibi işlev görmesi için tasarlandı.
Arazi Kullanımı Destek Sistemi (Crawl Control) ise, zorlu arazi koşullarında düşük hızda hareket ederken sürücüye destek sağlıyor. Sistem, motor torkunu ve fren basıncını kontrol ederek tekerleklerin patinaj yapmasını ve kilitlenmesini engelliyor. Böylece sürücü, tüm dikkatini direksiyon hareketlerine odaklayabiliyor. Crawl Kontrol Sistemi, L4 modunda kullanılabiliyor ve farklı zemin koşulları ile eğimler için ayarlanabilir beş farklı hız seçeneği sunuyor.
Arazide en güvenilir teknolojiler: Çoklu Arazi ve Panoramik Görüntü Monitörü
Yeni Land Cruiser Prado’da bulunan Çoklu Arazi Monitörü ve Panoramik Görüntü Monitörü zorlu arazideki sürüşü ve manevraları kolaylaştırmak için tasarlandı. Panoramik Görüntü Monitörü, zorlu arazi koşullarında hassas manevralara yardımcı olmak amacıyla aracın çevresini gösteriyor. Çoklu Arazi Monitörü ile birlikte çalışan bu sistem, aracın yüksek çözünürlüklü kamerası ve ekranı sayesinde sürücüye hem etrafındaki hem de aracın altındaki alanları, arka tekerleklerin konumuyla birlikte net bir şekilde sunuyor. Sürücü, kör noktaları kontrol etmek için dört kamera arasında geçiş yapabiliyor. Panoramik Görüntü Monitörü, 12 km/s’ye kadar olan hızlarda kullanılabiliyor ve Land Cruiser’da ilk kez hem konsoldaki düğme hem de sesli komut ile aktif hale getirilebiliyor. Ayrıca, arka kameranın her zaman temiz kalmasını sağlamak için bir kamera yıkayıcı da mevcut.
Çoklu Arazi Seçimi ise, farklı arazi koşullarına göre aracın performansını otomatik olarak ayarlıyor. Sistem, seçilen moda göre aracın direksiyon tepkisini, tahrik gücünü ve hidrolik fren kontrolünü düzenliyor. Yeni sistemde, sürücünün koşullara göre ayarları değiştirmesine gerekmeden Otomatik mod da bulunuyor. Bu mod, sürüş sırasında değişen koşullara göre ayarlamalar yapabiliyor. Çoklu Arazi Seçimi’nde, H4 modunda Çamur, Kum, Toprak, Kar ve Otomatik seçenekleri; L4 modunda ise Çamur, Kum, Kaya ve Otomatik seçenekleri tercih edilebiliyor.
Eksiksiz güvenlik özellikleri
Toyota Land Cruiser Prado, her neslinde olduğu gibi güvenlik konusunda da eksiksiz bir şekilde donatıldı. Aracın sağlam platformu güçlü bir koruma sağlarken Toyota Safety Sense 3 sistemleri kazaların önlenmesi ve kaçınılmaz durumlarda araç içindekilerin en üst düzeyde korunmasını sağlıyor.
Araçta bulunan Adaptif Uzun Hüzmeli Farlar (AHS), Acil Durum Sürüş Durdurma Sistemi (EDSS), Proaktif Sürüş Desteği (PDA), Trafik İşareti Algılama Sistemi (RSA), Ön Çarpışma Önleyici Sistem (PCS) Adaptif Hız Sabitleme Sistemi (ACC) ve Akıllı Şerit Takip Sistemi (LTA), Yoğun Trafik Asistanı güvenliği ve sürüş konforunu en üst düzeye taşıyor. Yeni Park Asistanı’nda yer alan Geliştirilmiş Panoramik Görüntü Monitörü, Güvenli Çıkış Asistanı (SEA), Fren Destekli Ön ve Arka Park Sensörü, Fren Destekli Geri Manevra Trafik Uyarı Sistemi (RCTB) ve Arka Koltuk Hatırlatıcı da günlük sürüşleri daha kolay ve güvenli hale getiriyor.