Opel Frontera, farklı versiyonlarıyla ilkbahar aylarında Türkiye’de!
Alman otomobil üreticisi Opel, doğuştan elektrikli yeni Frontera modelini kademeli olarak başta Avrupa’da olmak üzere müşterileriyle buluşturuyor. Opel’in yeni şimşek logosunun ilk temsilcisi olan bu keyifli ve geniş yeni SUV, 2025 yılının ilkbahar aylarında Türkiye’de satışa sunulacak. Müşteriler, en başından itibaren elektrikli motor seçeneği ile sunulacak olan yeni Frontera’nın 48V hibrit teknolojisine sahip versiyonunu da tercih edebilecekler.
Benzersiz ön siluet; cesur ve yalın tasarım!
Yeni Frontera, Opel’in cesur ve yalın tasarım felsefesini güçlü bir şekilde yansıtarak ilk bakışta dikkat çeken bir görünüme sahip. Benzersiz ön silüeti, fonksiyonel ve geniş kabin alanını modern, etkileyici ve sağlam bir tasarımla buluşturuyor. Yeni Frontera, cesur duruşuyla hem estetik hem de pratik bir SUV deneyimi sunuyor.
Modern ve teknolojik akıllı kokpit!
Yeni Frontera, modern görünümü iç mekanda da akıllı ve pratik bir tasarımla birleştiriyor. Gösterge paneli ve kapılardaki dekor detayı, kabini görsel açıdan daha da ferah hale getiriyor. Ayrıca, iki adet 10 inçlik ekrana sahip yeni nesil bilgi-eğlence sistemiyle sunulan Opel’e özgü, tamamen dijital Pure Panel kokpit ile birlikte cesur ve şık bir görünüme kavuşan yeni direksiyon, sofistike bir dokunuş sergiliyor. Opel, yeni Frontera’da minimum dikkat dağınıklıyla maksimum konfor felsefesini tutarlı bir şekilde yansıtarak yalın ve kullanışlı bir sürüş deneyimi vadediyor.
GS donanım seviyesinde standart olarak sunulan renkli dokunmatik multimedya sistemi üzerinden akıllı telefonlarda olduğu gibi widget’lar ile özelleştirilebiliyor ve kolay bir kullanım sağlıyor. Navigasyon sistemi ile birlikte sesli kontrol özelliği de destekleniyor. Yeni Opel Frontera’nın hem bilgi-eğlence ekranı hem de sürücü bilgi ekranı kişiselleştirilebiliyor.
Geniş, verimli ve akıllı bir yol arkadaşı
Yeni Opel Frontera 4.380 mm uzunluğu, 1.795 mm genişliği ve 1.627 mm yüksekliği ile bol miktarda esnek bir yaşam ve yükleme alanı sunuyor. Böylece kalabalık yolculuklar için de ideal bir araç olmayı başarıyor. Yeni Frontera, yükleme kapasitesiyle de oldukça etkileyici bir araç olduğunu gösteriyor. Otomobilin arka koltukları dik haldeyken 460 litrenin üzerinde olan bagaj hacmi, koltuklar katlandığında 1.600 litreye kadar yükseliyor. Diğer taraftan 40/60 oranında bölünebilir arka koltuklar sayesinde çok yönlülük sağlanıyor ve ikinci kademe yükleme zemini de standart olarak sunuluyor. Yeni Frontera, isteğe bağlı tavan rayları sayesinde 240 kilograma kadar sabit tavan yükünü taşıyabiliyor.
Yeni Opel Frontera Elektrik ile emisyonsuz sürüş
Emisyonsuz ulaşımı tercih eden müşteriler için 83 kW (113 HP) güç ve 44 kWs kullanılabilir batarya kapasitesine sahip olan yüzde 100 elektrikli yeni Frontera Elektrik sunulacak. Frontera Elektrik, iki şarj arasında maksimum 305 kilometre (WLTP’ye göre) yol kat edebiliyor. Tamamen elektrikli yeni model, 0’dan 100 km/s hıza 12,1 saniyede çıkıyor ve elektronik olarak sınırlandırılmış 140 km/s azami hıza ulaşıyor.
Frontera Elektrik’in rejeneratif fren sistemi, yavaşlama sırasında enerjinin geri kazanılmasını sağlayarak tüm elektrikli Opel modelleri gibi verimliliğe katkı sağlıyor. Geniş aile dostu yeni Frontera Elektrik’in şarj edilmesi gerektiğinde ise hızlı şarj istasyonunda kısa bir mola vermek yeterli oluyor. Yeni Frontera Elektrik, doğru akım şarj istasyonunda yaklaşık 26 dakikada batarya kapasitesinin yüzde 20’sinden yüzde 80’ine kadar şarj edilebiliyor. Evde şarj için ise standart olarak tek fazlı 11 kW yerleşik şarj cihazıyla sunuluyor.
Yeni Frontera Elektrik, Opel müşterilerine seçim özgürlüğü sunmak amacıyla daha fazla menzil sunan bir başka yüzde yüz elektrikli versiyonla ürün yelpazesini genişletecek. Yeni Frontera Elektrik’in ”uzun menzilli” versiyonunda ise yaklaşık 400 kilometreye kadar (WLTP’ye göre ön değer) menzil mümkün olacak.
48 volt teknolojisine sahip verimli Frontera Hybrid
Yeni Opel Frontera Hybrid, 48 volt hibrit teknolojisine sahip 100 kW (136 HP) güce sahip turboşarjlı benzinli motorla sunuluyor. Hibrit çözüm, elektrikli ulaşım arayışında olan ancak sürüş ve kullanım alışkanlıklarını henüz değiştirmek istemeyen kullanıcılar için mükemmel bir seçim olarak öne çıkıyor. 1,2 litrelik benzinli motor, 21 kW (28 HP) güç üreten elektrik motoru ve elektrikli 6 ileri çift kavramalı şanzımandan oluşan kompakt sistem, günlük kullanımda akıllı ve uygun maliyetli bir tahrik sistemi çözümü olarak birçok avantaj sunuyor.
48 volt hibrit teknolojisi, benzer bir içten yanmalı araca kıyasla yakıt tüketimini ve CO2 emisyonunu önemli ölçüde azaltırken, sürüş konforunu da artırıyor. Şehir içi ve şehir dışı yollarda günlük sürüşte benzinli motor ve elektrik motoru, gereksinimlere bağlı olarak verimlilik ve performansı optimize ederek birlikte veya ayrı ayrı çalışıyor. Elektrikli tahrik sistemi, hızlanmalarda ve ilk kalkışta benzinli motora destek sağlıyor. Düşük hızlarda ise şehir içinde bir kilometreye kadar veya manevra yaparken sürüşün yüzde 50’sine kadar tamamen elektrikli seyahat olanağı sağlıyor. Opel Frontera Hybrid’in yüksek hızlarda yavaşlaması durumunda, benzinli motor devre dışı kalıyor ve elektrik motoru da jeneratör görevi görerek hibrit sistemin 48 voltluk bataryasını şarj ediyor.
Opel Frontera Hybrid, turbo benzinli motorun gücünden bağımsız olarak çevik bir sürüş keyfi sunuyor. 230 Nm maksimum torka sahip olan araç, 0’dan 100 km/s hıza 9.0 saniyede ulaşıyor. Modelin azami hızı ise 190 km/s.
Opel’in Alman DNA’sına sahip benzersiz süspansiyon düzeni ve sürüş destek sistemleri
Yeni Opel Frontera kullanıcıları, seçilen tahrik sistemi fark etmeksizin Alman DNA’sı taşıyan şasi sayesinde üst düzey sürüş konforunun tadını çıkarıyor. Opel mühendisleri, otoyollardaki yüksek hızlarda bile optimum gövde kontrolü ve markaya özgü sürüş karakteri sağlamak için özel bir çaba harcadılar. Frontera, alçak ağırlık merkezi sayesinde yola her zaman sağlam bir şekilde tutunuyor. Özellikle Frontera Elektrik’te, bataryanın zemine entegre edilmesi bu dengeli sürüşe önemli katkıda bulunuyor.
Son olarak, yeni Opel Frontera’da bulunan gelişmiş sürüş destek sistemleri, sürücü ve yolcuların varış noktasına güvenli ve konforlu bir şekilde ulaşmasını sağlıyor. Elektronik sürüş destek sistemleri arasında, Aktif Acil Fren Sistemi ve Yaya Algılama özellikli Ön Çarpışma İkazı, Sürücü Yorgunluk Tespit Sistemi, Hız Sınırlayıcı özellikli Adaptif Hız Sabitleyici ve geri görüş kamerası gibi sistemler sistem yer alıyor.