Renault’dan 500 beygirlik arkadan itişli hatchback!
Ateşli hatchback dendiğinde akla ilk gelen modellerden bir tanesi de hiç kuşkusuz Renault 5 Turbo 2 modeli oluyor. Arka aks üzerine yerleştirilen 160 beygirlik turbo beslemeli motoru ve şişkin çamurlukları ile efsanevi modeller arasına girmeyi başaran otomobilin ruhu yılllar sonra ise yeniden yeşerecek gibi görünüyor. Fransız üretici, yeni Renault 5 Turbo 3E ile en az Turbo 2 kadar çılgın bir makine yapmış gibi görünüyor.
Renault, son dönemde ikonik modellerini retro tasarım felsefesi ile yenileyerek ve elektrikli birer güç ünitesi vererek hayata geçiriyor. Renault 4 ve Renault 5 modellerini oldukça başarılı bir şekilde yenileyen Fransız marka, şimdi ise gözünü geçmişin performanslı modellerine dikti. Renault 5 E-Tech altyapısını kullanan Alpine A290 modeli ile bunun ilk ipuçlarını veren şirket, Renault 5 Turbo 3E ile sınırları zorlamaya karar vermiş.
220 beygirlik motoru ile hâli hazırda büyük bir sürüş keyif vadeden Alpine A290 GTS’i yeterli bulmayan Fransız marka, Renault 5 Turbo, Renault 5 Turbo 2 ve Renault Clio V6 ruhunu yeniden hayata döndürüyor. Renault bizlere yeni R5 Turbo 3E ile 500 beygir güce sahip arkadan itişli bir ateşli hatchback sunacak.
Modelin ilk ipuçlarını 2022 yılında Renault 5 Turbo 3E Concept modeli ile paylaşan şirket, aradan geçen yaklaşık 2 yılın ardından üretim versiyonu ile karşımıza çıkıyor. Yenilenen R5 E-Tech modelini tasarım ögelerini büyük ölçüde taşıyan yeni hot-hatch, Turbo 2 modelinin imzası olan geniş arka çamurluklara da ev sahipliği yapmayı sürdürecek. Aracın elektrikli olmasına rağmen sahip olduğu ‘Turbo’ takısı ise tıpkı Porsche’nin yaptığı gibi geçmişe bir saygı niteliğinde.
Genel anlamda ikonik modelin retro tasarımını koruyan Renault Turbo 3E, ön bölümde modern LED farlara ev sahipliği yaparken arka bölümde ise R5 E-Tech’ten izler görüyoruz. Standart elektrikli modelden farklı olarak birçok aerodinamik detayla bezenmiş olan sportif modelin ön ve arka tamponlarında beyaz renk tercih edilmiş. Yeni modelin özellikle agresif arka tamponu ve difüzörü, R5 Turbo 3E’nin standart bir otomobil olmadığını bizlere kanıtlıyor.
Hem hafif hem de son derece sağlam olarak nitelendirilen monokok karbon bir şasi üzerinde yükselen R5 Turbo 3E, gövdesinin altında ise toplamda 507 beygir güç üretebilen iki adet elektrik motoruna ev sahipliği yapıyor. Renault’un şimdiye kadar ürettiği en güçlü seri üretim otomobil olan Renault 5 Turbo 3E, 100 km/s hızlanmasını ise 3,5 saniyenin altında tamamlıyor.
Tüm bu verilere baktığımızda 500 beygirlik bu aracın karşımıza yeni nesil bir cep herkülü olarak çıkacağını söylemek yanlış olmayacaktır. Renault Group CEO’su Luca de Meo, R5 Turbo 3E’nin “sadece cesurlar için” olduğunu söylerken oldukça ciddi olduğunu hatırlatalım.
Fransız üretici, şimdiden efsane olmaya aday otomobili hakkında ise daha fazla detay paylaşmadı. 2026 yılında yollara çıkması beklenen modelin sınırlı üretim olması ve oldukça pahalı olması bekleniyor. Peki siz bu ‘şaka makinesi’ hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce elektrikli otomobillere olan bakış açısını değiştirebilir mi?