Skoda, 2024 yılını Türkiye’de rekor satış ile bitirmeyi hedefliyor!
2024 yılının ilk 11 ayında toplam otomobil pazarı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 0.6 artış ile 845 bin 530 adet olarak gerçekleşti. Aynı dönemde Skoda ise 37 bin 762 adetlik satış başarısı gösterdi. Yüce Auto-Skoda, yıl boyunca elde ettiği sonuçlarla Çek üreticinin küresel satış gelişiminde, hacimsel büyüme anlamında Almanya ve İngiltere’nin aralarında bulunduğu en başarılı üç pazardan biri oldu.
Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Zafer Başar, “2024 yılının ilk aylarında özellikle markaların kampanyaları ve ÖTV muafiyetli satışları pazarın yukarı yönlü seyir göstermesine katkı sağladı. Ayrıca seçim öncesi yaşanan hareketlilik ve GSR 2 regülasyonları çerçevesinde yapılan kampanyalar da pazarın itici gücü oldu. Škoda olarak bu dönemde yenilenen geniş ürün gamımızın da yarattığı ivme ile 37 bin 762 adetlik satış gerçekleştirdik. 2024 yılı binek otomobil pazarında yeni oyuncuların ve markaların pazara adetsel büyümede etki ettiği bir iklime sahne oldu. Bu dönem içerisinde pazar payını en yüksek oranda artıran Avrupalı Ana Üreticilerden biri olarak dikkat çekmeyi başardık. Bu sonuçlar doğrultusunda yılı yaklaşık 43.000 adedin üzerinde kapatarak tamamlamayı hedefliyoruz“ dedi.
2025 yılı için pazar beklentilerini de açıklayan Başar, “2025 yılının dengeli bir şekilde geçmesini ve 2024 yılına paralel rakamlarla tamamlanmasını öngörüyoruz. 2025’te Škoda olarak bizi farklı bir heyecan bekliyor. Markamızın elektrikli modellerini ilk kez müşterilerimiz ile buluşturacağız. Avrupa pazarında kendini kanıtlamış ve en çok tercih edilen elektrikli modeller arasında yer alan Enyaq ve geçtiğimiz aylarda tanıtılan Elroq modellerimizin de yaratacağı sinerji ile 2025 yılında yeni satış rekorlarına imza atmayı hedefliyoruz“ dedi. Başar, “Elektrikli otomobillerimizin satışa sunulmasının öncesinde sadece Škoda değil tüm elektrikli otomobil kullanıcılarına, yetkili satıcı ve servislerimize konumlandırılmış, 360 ile 120 kW gücündeki DC şarj ünitelerimizle hizmet sunuyor olacağız. Elektrikli araç dünyasına geçişi teşvik edici bu altyapı çalışmamızla elektrikli otomobil kullanıcılarının hayatlarını kolaylaştırırken, şarj esnasında eşsiz Škoda deneyimine şahit olmalarını sağlayacağız“ açıklamasında bulundu.
Zafer Başar, “Son yıllarda odağımıza aldığımız dijitalleşme sürecimizi elektrikli modellerimizle ileriye taşıyoruz. Yeni nesil otomobillerimizi Türkiye geneline yayılmış dijital showroomlarımızda sergileyeceğiz. 7 milyon Euro yatırımla 2024’te başladığımız yetkili satıcı ve servislerimizin dijital dönüşüm sürecini 2025’te tamamlayacağız. Dijital dönüşüm vizyonumuzun ışığında başladığımız bu süreç, Škoda tutkunlarına satın alma kararından başlayarak, tercih edilen otomobilin teslimatına kadar uzanan alışılmışın dışında, dijital ve modern deneyimler yaşatıyor.” diye ekledi.
En çok Octavia tercih edildi
Škoda’nın 2024’te en çok tercih edilen modeli 9.862 adet ile yenilenen tasarımı sınıfındaki lider performansıyla dikkat çeken Octavia oldu. B-SUV segmentindeki Kamiq ise 8.552 adetle Škoda’nın ikinci en çok satış yapan modeli olarak öne çıktı. Türkiye’de segmentinin lideri Superb bu dönemde 7.229 adetlik satışa ulaşırken, hem filo hem perakende satışlarda tüketicinin ilgisini çeken hatchback model Scala 3.356, kompakt SUV sınıfındaki temsilcisi Karoq 2.548, B segmentinde Fabia ise 3.039 adetlik satışlarla yılın ilk 11 ayını tamamladılar. Bu yıl lansmanı gerçekleşerek 2024 yılının ikinci yarısında satışa sunulan yeni Škoda Kodiaq ise o tarihten bu yana 3.176 adetlik satış elde etti.