En verimli otomobil modelleri belli oldu: Testlere Peugeot damgası!

Avrupa’nın ve Almanya’nın en büyük otomobil derneği ADAC tarafından düzenlenen ve en verimli otomobil modellerinin belirlendiği 2024 Ecotest’in sonuçları paylaşıldı. Açıklanan sonuçlarda elektrikli araçların baskınlığı dikkat çekiyor. Yapılan testlerde araçların verimliliğini gerçek sürüş koşullarında değerlendirilirken, Peugeot’nun tamamen elektrikli modelleri E-208 ve E-308, 84 model arasında sırasıyla birinci ve ikinci olmayı başardı.

ADAC derneğinin her yıl gerçekleştirdiği Ecotest, Avrupa pazarında mevcut modellerin verimliliğini bağımsız olarak değerlendiriyor.

Prestijli ADAC derneğinin her yıl gerçekleştirdiği Ecotest, Avrupa pazarında mevcut modellerin verimliliğini bağımsız olarak değerlendiriyor. ADAC, söz konusu karşılaştırmalı araştırma için araçların gerçek sürüş koşullarındaki enerji tüketimini ölçüyor. ADAC tarafından gerçekleştirilen Ecotest’in 2024 araştırmasında 84 model test edildi. Test edilen bu modellerden tamamen elektrikli 115 kW (156 HP) motora sahip PEUGEOT E-208 ve PEUGEOT E-308 ilk iki sırada yer aldı. Yapılan testlerde üçüncü model ise bir başka Stellantis üyesi olan Opel Corsa-e oldu. Testte üçüncü PEUGEOT modeli olarak PEUGEOT E-2008 de yer aldı. Aynı motor seçeneğiyle donatılan PEUGEOT E-2008 tüm segmentlerdeki SUV’lar arasında birinci olurken, genel klasmanda da 6. sırada yer aldı. Bu dikkat çekici sonuçlar, PEUGEOT’nun tamamen elektrikli modellerinin verimliliğini ortaya koyuyor.

PEUGEOT modelleri enerji verimliliğinde ön plana çıktı

2024 Ecotest’te yer alan üç PEUGEOT modeli de kendi segmentinde oldukça başarılı enerji tüketimi değerlerine sahip. Buna göre PEUGEOT E-208 16 kWsa/100 km, PEUGEOT E-308 16,3 kWsa/100 km ve PEUGEOT E-2008 ise 17,9 kWsa/100 km (şarj kayıpları dahil ADAC Ecotest değerleri) enerji tüketiyor. Ayrıca bu PEUGEOT modelleri sınıfının en iyi menziliyl de öne çıkıyor. PEUGEOT E-208 410 km, PEUGEOT E-308 413 km ve PEUGEOT E-2008 ise 406 km (WLTP’ye göre) menzile sahip. Bu modellerin bataryaları, diğer tüm elektrikli PEUGEOT modellerinde olduğu gibi, maksimum 30 dakika içinde %20’den %80 oranına kadar hızla şarj edilebiliyor.

Tamamen elektrikli PEUGEOT ürün gamı 12 model ile tüm Avrupa’daki ana akım üreticiler arasında en kapsamlı ve en verimli elektrikli ürün gamı olarak öne çıkıyor. Yeni E-3008’in uzun menzilli versiyonu 700 km ile tüm SUV’lar arasında en iyi menzili sunarak PEUGEOT’nun elektrikli araç verimliliğinde en güncel örneğini ortaya koyuyor. PEUGEOT, tüm bu güçlü yönleriyle Avrupa’daki ana akım elektrikli araç üreticileri arasında lider olma hedefini bir kez daha gösteriyor.

MarkaModelYakıt tipi
Peugeote-208 156Elektro
Peugeote-308 156Elektro
OpelCorsa Electric (54 kWh)Elektro
TeslaModel 3Elektro
OpelAstra Electric Sports TourerElektro
Peugeote-2008 156Elektro
VWID.7 ProElektro
MGMG4 ElectricElektro
MGMG4 Electric Extended RangeElektro
ToyotaPrius 2.0 Plug-In HybridHybrid
TeslaModel 3 Maximale ReichweiteElektro
BYDDolphinElektro
BMWi5 eDrive40Elektro
VolvoEX30 Twin Motor PerformanceElektro
Mercedes-BenzEQE SUV 350+Elektro
VWID.7 Tourer GTXElektro
VolvoEX30 Single Motor Extended RangeElektro
PorscheTaycan Performancebatterie PlusElektro
SkodaEnyaq 85xElektro
SuzukiSwift 1.2 Dualjet HybridOtto
AudiQ4 Sportback 45 e-tronElektro
LucidAir Dual MotorElektro
RenaultScénic E-Tech Electric 220 Long RangeElektro
Hondae:Ny1Elektro
RenaultClio E-Tech Hybrid 145Hybrid
BYDSealElektro
LexusLBXHybrid
MGMG3 1.5 Hybrid+Hybrid
VWGolf 1.5 TSIOtto
HondaJazz Crosstar 1.5 i-MMD e:HEVHybrid
GenesisG80 ElectrifiedElektro
KiaPicanto 1.0Otto
RenaultSymbioz E-Tech Full Hybrid 145Hybrid
BYDSeal UElektro
KiaEV9Elektro
NIOEL6 Long RangeElektro
Mercedes-BenzEQT Standard 200 StandardElektro
VWPassat Variant 2.0 TDIDiesel
AudiA3 Sportback 35 TDIDiesel
OpelCorsa 1.2 DI Turbo Hybrid 48VOtto
SkodaSuperb Combi 2.0 TDI SCRDiesel
RenaultClio TCe 90Otto
Hyundaii10 1.0 T-GDIOtto
SkodaKamiq 1.0 TSIOtto
SkodaSuperb 1.5 TSI mHEVOtto
Hyundaii20 1.0 T-GDIOtto
ToyotaRAV4 2.5 HybridHybrid
BMW520dDiesel
DaciaDuster TCe 100 ECO-GGas
HondaZR-V 2.0 i-MMD e:HEVHybrid
SkodaKaroq 1.5 TSIOtto
VWT-Cross 1.0 TSI OPFOtto
BMW520d TouringDiesel
HyundaiKona 1.6 GDI HybridHybrid
XPengG9 PerformanceElektro
SkodaKodiaq 2.0 TDIDiesel
Mercedes-BenzE 220 d T-ModellDiesel
Mercedes-BenzE 200Otto
VWTiguan 1.5 eTSI OPFOtto
MINICountryman COtto
BMWX1 xDrive30eHybrid
SkodaSuperb 2.0 TDI SCRDiesel
NissanJuke 1.0 DIG-T 114Otto
RenaultCaptur Mild Hybrid 160Otto
HondaCR-V 2.0 i-MMD e:HEVHybrid
AudiA6 Avant 40 TDIDiesel
SubaruImpreza 2.0ieOtto
Mercedes-BenzA 250 eHybrid
SubaruCrosstrek 2.0ieOtto
Mercedes-BenzGLB 220 dDiesel
CitroenC5 X Hybrid 225 Stop&StartHybrid
MazdaCX-60 3.3 e-Skyactiv D 254Diesel
MazdaCX-30 2.0 e-SKYACTIV-G 122Otto
MazdaMX-30 e-SKYACTIV R-EVHybrid
Mercedes-BenzGLA 250 eHybrid
Mercedes-BenzGLE Coupé 300 dDiesel
BMWX5 xDrive30dDiesel
KiaSorento 2.2 CRDiDiesel
Mercedes-BenzGLS 450 dDiesel
VWTouareg 3.0 V6 TDI SCRDiesel
SsangYongTivoli 1.5 GDI-TOtto
HondaCivic Type ROtto
SsangYongTorres 1.5 GDI-TOtto
PorscheCayenne E-HybridHybrid

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu