Yeni Citroen C5 Aircross hibrit ve elektrikli üniteler ile geliyor!

Citroën, yenilediği modelleri arasına C5 Aircross’u da ekledi. Böylece marka, iki yıldan daha kısa sürede tüm ürün gamını güncel teknolojilerle yenilemiş oldu. Markanın yeni amiral gemisi olan Citroen C5 Aircross, diğer modellerde olduğu gibi özgün bir tasarıma ev sahipliği yapıyor.

Yeni nesil ile daha güçlü ve kaslı bir tasarıma ev sahipliği yapan model ayrıca ince ve aerodinamik çözümler de içeriyor

Fransız üretici, yeni C5 Aircross ile Avrupa’da önemli bir segment olan C-SUV pazarında iddiasını artırma niyetinde. 2024 sonbaharında Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtılan C5 Aircross Concept ile ilk ipuçları verilen ikinci nesil C5 Aircross, segmentteki müşterilerin beklentilerine kapsamlı bir yanıt oluşturmak istiyor.

Yeni nesil ile daha güçlü ve kaslı bir tasarıma ev sahipliği yapan model ayrıca ince ve aerodinamik çözümler de içeriyor. C-SUV’lar arasında başta konfor olmak üzere oldukça iddialı olmak isteyen C5 Aircross, motor seçeneğinden bağımsız olarak arka bölümde sunduğu yaşama alanı ve geniş bir bagaj hacmi ile üst segmente göz kırpıyor. Yaşam alanından hiçbir kayıp vermeden farklı bataryaların yerleştirilmesine olanak sağlayan yeni platform aracın bu konudaki en büyük avantajı. Ayrıca bu platform, çapı 740 mm ile 20 inçe kadar büyük jantlara da olanak sağlıyor.

STLA Medium platformu müşterilere çok sayıda sürüş yardımcısı dışında sürüşü daha eğlenceli ve stressiz hale getiren en güncel bağlantı ve bilgi-eğlence arayüzleri de sunuyor. Yeni C5 Aircross, Citroën Matrix LED farlar veya Pack Drive Assist 2.0 gibi konforlu sürüş destek sistemleri sayesinde daha fazla güvenlik seçeneğini de içerisinde barındırıyor.

Geniş gövde orantıları ve farklı tasarım

Yeni C5 Aircross, yolda güçlü bir duruşa sahip tasarımı, optimize edilmiş aerodinamik yapısı ve geniş iç mekânı ile öne çıkıyor. Citroën tasarımcıları, yeni C5 Aircross’un her parçasını hem tasarımı hem de verimliliği optimize etme hedefiyle ele almış. Yeni C5 Aircross, önceki kıvrımlı profilinden uzaklaşarak Citroën’in yeni tasarım dilinin güçlü ve keskin hatlarını benimsiyor. STLA Medium platformu sayesinde C5 Aircross’un yüksekliği 1,66 metre olarak kalıyor. Böylece daha iyi hava akışı sağlamaya yardımcı olurken, aynı zamanda iç mekân hacmini artırıyor ve bu arada 200 mm yerden yüksekliği de koruyor. Önceki nesilde 0,84 olan SCX değeri, 0,75 ile önemli bir gelişme kaydetmiş durumda. Bu gelişim müşterilere kazanım sağlıyor ve önceki nesille kıyaslandığında otoyolda 30 kilometrenin üzerinde ek bir elektrikli menzil anlamına geliyor.

Citroën, Stellantis STLA-Medium platformun kazanımları sayesinde yeni C5 Aircross daha iyi bir denge sunarken cömert boyutlar ortaya koymaya devam ediyor: 4.652 mm uzunluk (+150 mm) ve 1.902 mm genişlik. Aks mesafesi ise önceki C5 Aircross ile kıyaslandığında 60 mm artarak 2.784 mm’ye ulaşıyor.. Bu artışın neredeyse tamamı arka koltuk yolcularının diz mesafesine yansıyor. Bu platform tasarım açısından Citroën’de bir ilk olan 20 inçe kadar jantlarla birlikte 740 mm (+20 mm) tekerlek çevresi sağlıyor. Bu jantlar, otomobilin yan cephe tasarımına ekstra güç katıyor. Yeni C5 Aircross’ta renkli klipsler yer alıyor ve bunlar en güncel Citroën modellerinin tasarım imzası niteliğinde.

Koltuk tasarımı ve gelişmiş ambiyans aydınlatması!

Citroën, yeni C5 Aircross ile pazardaki en konforlu elektrikli C segment aile tipi SUV modeli sunma hedefinde. C5 Aircross’un iç mekanı, yolcuların ve sürücünün hayatını olabildiğince kolaylaştırarak, kendilerini iyi hissedecekleri bir atmosfer yaratmayı amaçlayan Citroën’in C-Zen Lounge mimarisi prensiplerine göre tasarlanmış. Citroën’in ‘Kanepe Tasarımı’, uzun ve yatay bir ön konsol olup, ev ortamı hissinde bir tasarıma sahip. Ön konsolun alt kısmı, kapı panellerine ve koltuklara kadar uzanan kaliteli bir köpük malzemeyle kaplı olup gerçek bir kozadaki gibi homojen ve konforlu bir atmosfer yaratıyor.

Bir diğer dikkat çeken unsur ise ön konsolda ve koltuklarda yer alan renkli noktalar. Bunlar, aracın dış görünümüne gönderme olarak, aracın dış kısmındaki renkli klipsleri anımsatıyor. Yeni Citroën Advanced Comfort® koltuklar, C5 Aircross’taki konforun en önemli unsurların biri. Citroën araştırmalarının ve diğer Citroën modelleriyle kazanılan deneyimin yansıması olan yeni C5 Aircross’taki Citroën Advanced Comfort® koltuklar, ileri düzey bir konfor seviyesi sunuyor. 10 farklı ayara sahip elektrikli ön koltuklar, ısıtma, soğutma ve beş programlı masaj işlevi ile en üst düzeyde konfor sağlıyor. Aracın arkasında oturan yolcular da Citroën Advanced Comfort®’un tüm özelliklerinden yararlanıyor. Buna yüksek kaliteli köpükle donatılan koltuklar da dahil. Özellikle uzun yolculuklarda optimum konfor için arka koltuk sırtları 21  ile 33  arasında eğim ayarına sahip. Ayrıca üst donanım seviyelerinde arka koltuklar için ısıtma özelliği de sunuluyor.

Stellantis’in en büyük HD merkezi ekranı!

Yeni Citroën C5 Aircross, Stellantis’in bugüne kadar sunduğu en büyük merkezi HD dokunmatik ekrana sahip. Heyecan verici hafif ve dikey tasarımıyla ön konsolun önünde havada duruyor ve tek bir hareketle alçalarak orta konsola kusursuz bir şekilde bağlanıyor. Yeni Citroën C5 Aircross, bağlantılı 3 boyutlu navigasyon ve eksiksiz bir ses sistemi de dahil olmak üzere en güncel Citroën bilgi-eğlence sistemleri nesliyle donatılıyor. Apple CarPlay ve Android Auto ile uyumlu kablosuz bağlantı sayesinde akıllı telefon entegrasyonu tamamen sorunsuz gerçekleşiyor. 15W kablosuz şarj optimum ergonomi için tasarlanan eğimli bir konumda orta konsola entegre edilmiş durumda.

“Hello Citroën” ses tanıma sistemi, iç mekan sıcaklığını ayarlamak, navigasyon sistemini kayıtlı bir varış noktasına yönlendirmek, kayıtlı bir radyo istasyonunu seçmek, arama yapmak ve çok daha fazlası için doğal dilde sesli komutlar kullanıyor. Buna ek olarak, Yeni Citroen C5 Aircross, bilgi-eğlence sistemine doğrudan entegre olan OpenAI’nin ChatGPT özelliğini de içeriyor. Yeni C5 Aircross, daha güvenli sürüş için daha iyi görüş sunuyor. 10 inçlik Gelişmiş Göz Hizası Ekranı’nın yüksekliği ayarlanabiliyor ve sürücünün tercih ettiği bilgileri gösterecek şekilde kişiselleştirilebiliyor. Citroën Matrix LED farlar ise hem sürücü, hem de trafikteki diğer sürücüler için kolaylık sağlıyor. Ayrıca gelişmiş Citroën Matrix LED sistemi yol işaretlerini algılıyor ve algıladığında ışığın yoğunluğunu azaltarak sürücünün far yansıması nedeniyle gözlerinin kamaşmasını önlüyor.

Arkası en geniş C-SUV!

Citroën’in DNA’sına sadık kalan yeni Citroen C5 Aircross, aile ile yapılan yolculukları daha kolay ve daha konforlu hale getirmek için tasarlandı. Yeni C5 Aircross, 2,78 metre aks mesafesi sayesinde segmentinde oldukça iddialı bir iç mekan sunuyor ve mevcut versiyonuna kıyasla önemli bir iyileştirme gösteriyor. Hem ön hem de arkada oturan yolcular, geniş panoramik cam tavanın (1.069 x 720 mm) sağladığı ferah ve aydınlık ortamın keyfini sürebiliyor. Verimli tasarım ve Stellantis STLA-Medium platformunun kazanımları sayesinde çok enerjili bir konsept ile yollara çıkan yeni Citroen C5 Aircross, arka koltuklar kullanımda iken 565 litre arka koltuklar katlandığında ise 1.668 litre seviyesinde çok geniş bir bagaj hacmi sunuyor. C5 Aircross, eller serbest açma ve kapama özelliğine sahip elektrikli bir bagaj kapağı ile donatılabiliyor. Bagaj zemini 75 litre depolama alanı oluşturacak şekilde iki farklı yüksekliğe ayarlanabiliyor. Ek depolama alanlarının hacmi ise 40 litreye ulaşıyor ve bu segmentte bir rekor teşkil ediyor.

Yeni C5 Aircross’un teknolojik özelliklerini, markanın uzmanlığını yansıtan Citroën’in en ileri sürüş ve park destek sistemleri tamamlıyor. Örneğin, Sürüş Asistanı 2.0 paketi, Seviye 2 otonom sürüşü etkinleştirerek gelişmiş sürüş konforu ve güvenliği sunuyor. Sistemde Yarı Otomatik Şerit Değiştirme, Arka Trafik Uyarısı, Sürücü Gözetim Kamerası ve Genişletilmiş Kör Nokta Algılama gibi yazılım ve donanımlar yer alıyor. Ayrıca donanım seviyesine bağlı olarak VisioPark veya VisioPark 360 devreye giriyor. VisioPark, 8 engel sensörüne ek olarak, geri vites devreye girer girmez etkinleştirilen bir kameradan oluşuyor.

C5 Aircross Hybrid 145 HP: Elektrikliye açılan kapı!

Yeni C5 Aircross Hybrid’de kullanılan 48V hibrit teknolojisi şarj gerektirmiyor. Karma WLTP döngüsünde 950 kilometrenin üzerinde uzun bir menzil ve kullanım kolaylığını, düşük CO2 emisyonları ve yakıt tüketimi, dolayısıyla düşük kullanım maliyetiyle birleştiriyor. Yeni Citroen C5 Aircross Hybrid 145, şehir içinde yüzde 50’ye varan oranda elektrikli modda kullanılabiliyor. Bu teknoloji, hibrit için optimize edilen yeni nesil 136 HP (100 kW) 1,2 litre 3 silindirli turbo motoru, sürücü koltuğunun altında bulunan 0,9 kWsa kapasiteli batarya ile beslenen 12 HP / 9 kW (maksimum 28 HP / 21 kW) sabit mıknatıslı senkron elektromotorla birleştiriyor. Bu sayede 145 HP kombine güç sunuyor. Elektromotor doğrudan yeni 6 ileri eDCS çift kavramalı otomatik şanzımana entegre edilmiş durumda. İki motorun yönetimi tamamen otomatik olup sürücü için şeffaf bir süreç sunuyor. Düşük hızda hızlanma sırasında, elektromotor içten yanmalı motoru destekliyor. Sabit hızlarda, iki motor yakıt tüketimini optimize etmek üzere birlikte çalışıyor. Yeni C5 Aircross Hybrid 145, şehir içinde ve manevra yaparken bataryanın şarj seviyesi dahilindeelektrik modunda çalışabiliyor. Yavaşlama sırasında batarya otomatik olarak şarj oluyor. Yeni C5 Aircross Hybrid 145, bu özellikleri sayesinde hibrit olmayan benzinli bir modele kıyasla yakıt tüketimini yaklaşık yüzde 15, optimize edilmiş aerodinamiği sayesinde ise önceki nesil C5 Aircross Hybrid 145’e kıyasla yüzde 4 oranında azaltıyor.

C5 Aircross Hybrid Şarj Edilebilir 195 versiyonu ise ortalama 86 kilometre elektrikli menzil sunuyor. Bu önceki C5 Aircross’tan yüzde 33 daha fazla olup şehir içinde 100 kilometrenin üzerinde bir menzil anlamına geliyor. 55 litre hacimli yakıt deposu, yüzde 28 artışla, otoyolda toplam 650 kilometre menzil sağlıyor. Yeni C5 Aircross’un şarj edilebilir hibrit teknolojisi, 150 HP (110 kW) 4 silindirli 1,6 litre turbo motoru, araç zeminin altında bulunan 21 kWsa batarya ile beslenen 92 kW (125 HP) elektromotoru birleştirerek 195 bhp (143 kW) birleşik bir güç üretiyor. Elektromotor doğrudan yeni 6 ileri eDCS çift kavramalı otomatik şanzımana entegre edilmiş durumda. Aracın şarj süreci de oldukça hızlı: 7,4 kW duvar tipi şarj ünitesinde standart 3,7 kW entegre şarj cihazıyla 0’dan %100’e şarj etmek için 5 saat 15 dakika yetiyor. İsteğe bağlı 7,4 kW entegre şarj cihazıyla ise sadece 2 saat 55 dakika sürüyor.

Sadece elektrikle 680 kilometre menzil!

Citroën, yeni C5 Aircross’ta tamamen elektrikli bir versiyon da hazırladı. STLA Medium platformunun sağladığı esneklikle yeni ë-C5 Aircross, iki farklı tamamen elektrikli motorla sunuluyor:

  • 210 HP Standart Menzil: 210 HP/157 kW motor  ve 73 kWsa batarya ile 520 kilometre menzil sunuyor ve dengeli ve uygun fiyatlı bir çözüm sağlıyor. Aracın %20’den %80’e şarj süresiyse şöyle: 7,4 kW tek fazlı bir duvar kutusu ile 6 saat 45 dakika, 11 kW üç fazlı bir duvar kutusu ile 4 saat 30 dakika, 160 kW ultra hızlı şarj ile 30 dakika.
  • 230 HP Uzun Menzil: 230 HP/170 kW motor ve 97 kWsa batarya ile 680 kilometre menzil ve uzun mesafeli yolculuklara uyarlanmış bir yapı sunuyor. Aracın %20’den %80’e şarj süresiyse şöyle: 7,4 kW tek fazlı duvar kutusu ile 8 saat 55 dakika, 11 kW üç fazlı duvar kutusu  ile 6 saat 30 dakika, 160 kW ultra hızlı şarj ile 27 dakika.

Sürücü üç sürüş modu arasından seçim yapabiliyor: Normal, Eco ve Sport. Üç aşamalı rejeneratif fren sistemiyle donatılan araç, bataryayı şarj etmek üzere otomobilin kinetik enerjisinin kullanımını optimize ediyor. Citroën ë-C5 Aircross, geleneksel bir ısıtma sisteminden önemli ölçüde daha az enerji tüketirken yolcu bölmesinde ideal bir iklimlendirme sağlayan bir ısı pompası ile donatılabiliyor. C5 Aircross’un bağlantılı navigasyon sistemi bir yolculuk planlayıcısı da içeriyor. Bu işlev, seyahat sürelerini optimize etmek için gerçek zamanlı olarak güncellenen farklı faktörleri dikkate alıp istenen hedef için en verimli rotayı programlıyor. Citroën ë-C5 Aircross, optimum kullanım kolaylığı için segmentin en iyi şarj performansını sunuyor. Standart olarak 11 kW üç fazlı şarj cihazı ile donatılmış olup 2026 yılından itibaren ultra hızlı şarj için isteğe bağlı olarak 22 kW üç fazlı çift yönlü şarj cihazı alınabilecek. Bu da sadece 10 dakika içinde 160 kilometreye kadar menzil anlamına geliyor. 2026 yılından itibaren, 11 kW veya 22 kW üç fazlı çift yönlü yerleşik şarj cihazı ile donatılan ë-C5 Aircross, V2L veya Araçtan Şarj teknolojisinden yararlanabilecek.

Fransa’da geliştirilen ve Citroën’in Rennes fabrikasında üretimine başlanan yeni Citroen C5 Aircross, 2025 yılının ikinci yarısında Avrupa pazarlarında satışa sunulacak.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu