Volvo, yeni teknolojisini duyurdu: Çoklu adaptif emniyet kemeri!

Volvo Cars, bugün emniyet kemerine yönelik önemli bir güvenlik iyileştirmesini duyurdu. Dünyada ilk kez kullanılan bir teknoloji olan yeni çoklu adaptif emniyet kemeri, gerçek dünyadaki trafik koşullarında herkes için güvenliği daha da üst seviyeye getirmeyi amaçlıyor.

2026’da piyasaya sürülecek olan tamamen elektrikli Volvo EX60’ta ilk kez kullanılacak olan bu yeni emniyet kemeri; otomobilin gelişmiş sensörlerinden gelen gerçek zamanlı veriler sayesinde hem yol koşullarına hem de yolcunun fiziksel özelliklerine göre kendini ayarlayarak güvenliği en üst düzeye taşıyor.

Yeni çoklu adaptif emniyet kemeri, iç ve dış sensörlerden gelen verileri kullanarak korumayı özelleştirebiliyor ve kişinin boy, kilo, vücut şekli ve oturma pozisyonu gibi profillerine göre kendini uyarlayabiliyor. Örneğin, ciddi bir kazada daha iri bir yolcu için baş yaralanması riskini azaltacak daha yüksek bir yük ayarı uygulanırken, daha hafif bir kazada daha küçük yapılı bir yolcu için kaburga kırığı riskini azaltmaya yönelik daha düşük bir ayar devreye giriyor.

Bu gelişmiş güvenlik seviyesi, bir kaza durumunda yolculara uygulanan kuvveti yöneten, yük sınırlayıcı profil varyasyonlarının sayısının önemli ölçüde artırılmasıyla elde ediliyor. Üstelik online yazılım güncellemeleri sayesinde tüm bu ayarlar zaman içinde de geliştiriliyor.

Gerçek dünya verileriyle güvenliği geliştirmek

Volvo Cars, elli yılı aşkın güvenlik araştırmaları ve 80 binden fazla gerçek kazayı içeren benzersiz veritabanıyla, dünyanın en kapsamlı güvenlik bilgi altyapılarından birine sahip. Bu veriler, şirketin yıllar içindeki güvenlik yeniliklerini ve yasal test gereksinimlerini de aşan öncü Volvo Cars Güvenlik Standardı’nın temelini oluşturuyor.

Yeni emniyet kemeri sistemi, modern yük sınırlayıcılarının ötesine geçerek, çarpışma anında vücuda uygulanan kuvvetin kişiye ve duruma özel olarak ayarlanmasına olanak tanıyor. Yön, hız, yolcu duruşu gibi değişkenleri analiz eden sistem, saniyeler içinde en uygun ayarı seçerek maksimum koruma sağlıyor.

Modern emniyet kemerleri, bir çarpışma sırasında emniyet kemerinin insan vücuduna ne kadar kuvvet uyguladığını kontrol etmek için yük sınırlayıcılar kullanır. Bu yeni emniyet kemeri ise, yük sınırlama profillerini üçten on bire çıkararak, olası ayar sayısını artırıp her durum ve birey için performansı optimize edecek.

Geleneksel sistemlerin aksine, yeni çoklu adaptif emniyet kemeri, dış, iç ve çarpışma sensörleri dahil olmak üzere farklı sensörlerden gelen verileri kullanabiliyor. Otomobilin sistemi, göz açıp kapayıncaya kadar, yön, hız ve yolcu duruşu gibi bir çarpışmanın tüm benzersiz özelliklerini analiz ediyor ve bu bilgileri emniyet kemeriyle paylaşıyor. Sistem bu verilere dayanarak en uygun ayarı seçiyor ve maksimum koruma sağlıyor.

Zamanla gelişen bir güvenlik sistemi

Yeni çoklu adaptif emniyet kemerinin yetenekleri, kablosuz yazılım güncellemeleriyle sürekli olarak iyileştirilecek şekilde tasarlandı. Böylelikle Volvo Cars daha fazla veri ve içgörü topladıkça; otomobil, yolcular ve yeni senaryolar için sistemin güvenlik seviyesini daha da ileriye taşıyabilecek.

Yeni sistem, Volvo’nun daha geniş güvenlik ekosisteminin bir parçası olarak hava yastıkları, yolcu algılama ve sürücü destek sistemleriyle de entegre çalışıyor. Bu uyumlu yapı, koruma etkinliğini artırıyor ve ikincil yaralanma riskini en aza indiriyor.

Volvo Cars Güvenlik Merkezi’nin 25. yıl dönümünü kutlayan çarpışma laboratuvarında test edilen bu yeni teknoloji, gerçek kazalara dayalı senaryolarla geliştirilerek, sektör standartlarının ötesinde bir güvenlik sunmayı hedefliyor. Bu çok işlevli laboratuvar, Volvo Cars’ın güvenlikteki liderliğini pekiştirmeye devam ediyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu