Skoda, elektrikli station wagon konseptini tanıttı!

Skoda, Octavia ve Superb Combi modelleri ile oldukça güçlü olduğu segmentte, geleceğe yönelik station wagon otomobil vizyonunu Münih’te tanıttı. Vision O, Modern Solid tasarım dilinin yeni neslini yansıtırken, markanın müşteri odaklı bakış açısıyla geliştirilen ilk konsept aracı olma özelliğini taşıyor.

Vision O, yeni minimalist iç mekanı, konforu ve kullanılabilirliği artıran yenilikçi teknolojileri bir araya getiriyor

Vision O, yeni minimalist iç mekanı, konforu ve kullanılabilirliği artıran yenilikçi teknolojileri bir araya getiriyor. Gelişmiş otonom sürüş yeteneklerine, akıllı yapay zeka çözümlerine sahip Vision O, üretiminde kullanılan yenilenebilir malzemeler ile sürdürülebilirliğe öncelik veriyor.

Vision O’da, Škoda’nın Modern Solid tasarım dilini, tamamen yeni bir Tech-loop yüz maskesi ile evrimleştiriyor. Minimalist tasarımı, optimize edilmiş aerodinamik özellikler sayesinde maksimum verimlilik sağlıyor. Škoda, Vision O’nun seri üretimine önümüzdeki on yıl içinde başlamayı planlıyor.

Minimalist tasarım, maksimum menzil

Vision O, Modern Solid tasarım dilinin bir sonraki adımını temsil ediyor. Basit formlar ve belirgin çizgilerle şekillenen minimalist tasarım, optimize edilmiş aerodinami sayesinde verimliliği en üst düzeye çıkarıyor ve uzun kullanıcısına menziller sunuyor. Kavisli ön kaputta yer alan aydınlatmalı Škoda logosu ve ön kısmı boydan boya saran Tech-loop ışık imzası, güçlü ve özgün bir görünüm yaratıyor. Panoramik tavan ferahlık hissini artırırken çift taraflı şarj portları diğer cihazlara enerji sağlayabiliyor. Hareketli kapağın altına gizlenen ön cam silecekleri ise tasarıma şıklık katarken Vision O’nun rüzgara karşı direncini de azaltıyor.

4.850 mm uzunluğa, 1.900 mm genişliğe ve 1.500 mm yüksekliğe sahip olan Vision O, geniş ve aerodinamik bir profile sahip. Konsept otomobilin tasarımı, ön bölümde yer alan aktif jaluzi işlevi gören panjurlar, hava tahliyesini kolaylaştıran yan hava kanalları, aerodinamik olarak şekillendirilmiş jantlar ve geri çekilebilir kapı kolları ile en yüksek seviyede aerodinamizmi bünyesinde barındırıyor.

Yeni aydınlatma konsepti

Vision O’nun arka bölümünde, Modern Solid tasarım diline atıfta bulunan T şeklinde LED ışık imzası bulunuyor.  Ön bölümde yer alan aydınlatmalı Škoda logosu ve Tech-loop yüz maskesine bağlanan kesintisiz ışık çizgisi Vision O’nun ilk görüşte fark edilmesini sağlıyor.


Škoda Cyber Lights ise Vision O’ya tamamen farklı bir görünüm katıyor. Motor kaputundaki ışıklı logo ve sürgülü farlar, karşılama ve veda animasyonlarının parçası olarak dikkat çekiyor. Farlar, çamurluklar ve yan aynalardaki animasyonlu göstergeler, aynı zamanda araç otonom sürüş moduna geçtiğinde sinyal lambaları görevini üstleniyor. Bu modda aydınlatma sistemi, diğer yol kullanıcılarına özel desen ve renk şemalarıyla bilgi veriyor.

Yeni B sütunu tasarımı

Vision O’nun yan tasarımında, yolcu ve bagaj alanını vurgulayan karakteristik B sütunu öne çıkıyor. Škoda logosundaki kanca öğesini çağrıştıran trapez detay, ferah bir görünüm sağlarken; C sütunu ve renkli camlar kabini optik olarak genişletiyor. Gövde rengi, mavi tonlarından kum bejine uzanan dikkat çekici bir geçişle yer alıyor. Siyah tavan, renkli camlar ve aerodinamik siyah jantlar ise araca zarif ve güçlü bir karakter kazandırıyor.

Müşteri deneyimi tasarımın merkezinde yer alıyor

Škoda’nın müşteri odaklı yaklaşımının bir örneği olan Vision O, tamamen yeni bir iç mekan konsepti sunuyor. 650 litreden fazla bagaj kapasitesi (katlanabilir koltuklarla 1.700 litre) ile maksimum pratiklik, sadeliği ve ferahlığı vurgulayan minimalist bir tasarımla karakterize ediliyor.

Direksiyon simidi kontrolleri, ses seviyesini ayarlama, radyo istasyonlarını değiştirme, telefon aramalarını yanıtlama ve hız sabitleyiciyi etkinleştirme gibi temel işlevlere hızlı erişim sağlıyor. Sesli kontrol özellikleri, sürücülerin sesli komutları kullanarak özellikleri çalıştırmasına olanak tanıyarak güvenliği daha da artırıyor. Yeni Škoda Bio-Adaptive Aydınlatma, araç iç ortam aydınlatmasını otomatik olarak doğal ışık döngülerine uyarlayarak rahat bir ortam yaratıyor. Škoda’nın Simply Clever felsefesini takip eden Vision O, taşınabilir hoparlör veya tam entegre buzdolabı gibi yeni özelliklerle daha fazla konfor sağlıyor.

Konsept Vision O’da ayrıca yolcular için dört şemsiye ve bir ekran temizleyici yer alıyor. Ayrıca aracı şarj etmek için kullanılan kabloları bagajda bir arada tutmak için özel depolama alanı sunuluyor. Orta konsoldaki pratik manyetik kablosuz şarj bölmeleri, tüm yolcular için rahat ve verimli telefon şarjı sağlıyor.

Yapay zeka destekli otonom sürüş deneyimi

Sürüş deneyimini yeniden tanımlayan ileri teknolojiler, otomobilin şiddetli yağmur ve azalan görüş gibi zorlu koşullar dışında tüm sürüş görevlerini bağımsız olarak yönetmesine olanak tanıyan otonom sürüş kabiliyeti içeriyor. Çok yönlü ‘Sakin mod’, konfor veya ekstra alan için oturma konfigürasyonunu ayarlarken ortam aydınlatmasını da seçilen moda uyacak şekilde değiştiriyor. Koltuklar, yolcu için ekstra alan ortaya çıkarmak üzere geriye doğru hareket edebiliyor ve dinlenmek için ideal bir ortam yaratıyor.

Sürüş deneyiminin merkezi: Laura

AI dijital asistan, hem sürücü hem de diğer yolcular için gerçek bir yol arkadaşı gibi çalışıyor. Vision O’nun tüm asistan ve konfor özellikleriyle entegrasyonu sayesinde akıllı ve etkileşimli olan Laura, kullanıcılara seyahat boyunca rehberlik ediyor. Ayrıca bu donanım, mevcut sürüş durumuna ve yolcuların ruh haline göre rota önerileri de sunuyor.

Laura, toplantılarda not almak, akşam yemeği planlamak veya çevreyi anlatmak, sürüş sırasında destek seviyesini artırmak gibi günlük görevlerde de yardımcı oluyor. Bu, Laura’yı Škoda’nın sorunsuz, akıllı ve kullanıcı merkezli bir mobilite deneyimi vizyonunun merkezi bir parçası haline getiriyor. Uygulama ayrıca, maksimum gizlilik için tam pencere renklendirme gibi yeni bir dizi uzaktan işlevle daha geniş kişiselleştirme seçenekleri sunuyor. Vision O uygulaması, örneğin Horizon Screen’i bireysel ihtiyaçlara göre özelleştirerek de genel sürüş deneyimini ve araç etkileşimini geliştirmeye odaklanıyor.

Sürdürülebilir araç üretimi

Vision O adı, döngüsellik kavramından ilham alıyor. Škoda, bu vizyonla bir otomobili tasarımından üretimine, kullanımından geri dönüşümüne kadar tüm yaşam döngüsü boyunca çevresel etkisini en aza indirecek şekilde geliştiriyor. Geri dönüştürülmesi ve işlenmesi kolay mono malzemelerin tercih edilmesi, sürdürülebilirliği güçlendirirken, işlevsellik ve kullanıcı deneyimi de ön planda tutuluyor.

Orta konsol, koltuk başlıkları, gösterge paneli veya direksiyon simidi gibi iç mekanın büyük kısımları, yüzde 65 bitki bazlı bileşenler içeren Ultrasuede NU maddesi ile kaplanmış şekilde bulunuyor. Bu malzeme, ince bir renk kayması sağlayan mika inci pigmentleri ile şeffaf bir kaplamaya sahip. Vision O’nun tüm zemini ise deri atıklarından yapılan bir malzeme olan NABORE ile kaplanarak sürdürülebilirlik ve premium hissi bir arada sunuyor.

Škoda, Avrupa’da station wagon segmentinin lideri

Škoda, station segmentinde zengin ve başarılı bir geçmişe sahip. Škoda, Octavia Combi ve Superb Combi’nin başarısı sayesinde 2016 yılından bu yana Avrupa station segmentinin lideri oldu. 1998 yılından bu yana dört nesilde toplam 3 milyon Octavia Combi satarak station versiyon, model serisinin küresel başarısına önemli ölçüde katkıda bulundu.

Superb Combi ise 2008 yılından bu yana 650 bin adet satarak bu başarıya katkıda bulundu. Station Wagon segmentinin öncüleri olarak kabul edilebilecek en eski Škoda modelleri arasında L&K 110 ve Škoda 1101 Tudor Station Wagon da yer alıyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu