BMW ilk elektrikli SUV modelini tanıttı: iX3

Uzun süren beklemenin ardından sonunda BMW iX3 yüzünü bizlere tam olarak gösterdi. Yeni model, markanın ilk elektrikli SUV modeli olma özelliği taşıyor.

Mevcut BMW X3 altyapısı üzerinde yükselen elektrikli model 80 kWh’lik batarya takımına sahip. 286 beygir güç ve 400 Nm tork üretebilen model, WLPT döngüsüne göre 460 km’lik bir menzil sunuyor.

‘Klasik BMW sürüş deneyimi’ sunmak adına gücünü sadece arka tekerleklere ileten BMW iX3, 100 km/s hıza 6.8 saniyede ulaşıyor. Aracın son hızı ise elektronik olarak 180 km/s ile sınırlandırılmış.

10 dakika şarj ile 100 km’lik menzil

Yeni BMW iX3’ün bataryası 150 kW’lik hızlı şarj ile 34 dakikada %80 oranında doldurulabiliyor. Hızlı şarj cihazında geçirilen 10 dakikalık süre ise size 100 km’lik bir menzil sağlıyor.

Aracın tasarımına göz attığımızda BMW, iX3’ün içten yanmalı motora sahip kardeşlerinden ayrılması için bir dizi değişiklik yapmış; hava direncini azaltmak için böbrek ızgaralarını kısmi olarak iptal eden marka ayrıca aerodinamik olarak daha verimli 20 inçlik alaşım jantlara yer vermiş. Aracın rüzgar direncini %5 oranında düşürdüklerini belirten Bavyeralı üretici böylece aracın menziline 10 km eklendiğinin altını çiziyor. BMW iX3’ün sürtünme katsayısı ise 0.29 olarak açıkladı.

BMW’nin önceki elektrikli modellerinden görmeye alıştığımız mavi rengi yeni BMW iX3’te de görüyoruz. Aracın ön, arka ve yan taraflarında yer alan bu mavi renk iç mekana da taşınıyor. Aracın elektrikli bir model olduğunu hatırlatan ‘i’ logoları da yine iç mekana serpiştirilmiş durumda. Elektrikli aracın tüm bilgilerini yansıtan ekranlar da yine modele özgü.

6 farklı gövde renginin yanı sıra 5 farklı iç mekan döşeme seçeneğine sahip olan modelde spor koltuklar da opsiyon listesinde yerini almış. Tüm modellerde elektronik kontrollü amortisörlere sahip adaptif süspansiyonlar ise standart olarak sunuluyor.

BMW, iX3’ün aktarma organları konusunda ise oldukça iddialı. Yeni modelde elektrik motoru, elektronikler ve şanzıman ilk kez ortak bir muhafaza içerisinde konumlandırılmış. Sahip olduğu kompakt yapı sayesinde BMW bu üniteyi diğer araçlarda da kolayca kullanabilecek.

Alman üretici eDrive ünitesinin soğutma ve ısıtma sisteminin de altını çiziyor. BMW, ayrı bir yardımcı ısıtıcı ile eksi 30 santigrat derecelerde bile yüksek voltajlı batarya takımının veriminin düşmesi engellenirken, başka bir sıvı soğutma / ısıtma sisteminin ise güç elektroniği ve depolama ünitesi için ideal sıcaklık kontrolü sağladığını belirtti.

Yeni BMW iX3, Alman otomobil üreticisinin planladığı üç yeni elektrikli modelden ilki olacak. Diğer modeller ise i4 ve iNext SUV’un üretim versiyonu olacak. Bu modellerin de 2021 yılının sonlarına doğru yollara çıkması bekleniyor.

BMW iX3, bu yılın sonlarına doğru ilk olarak Çin’de satışa sunulacak. 2021 yılına geldiğimizde ise Avrupa da iX3 modeli ile tanışacak. SUV modellerin ABD’de satılmasını ise beklemiyoruz.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu