BMW M4 Competition Convertible 510 beygirle geldi
BMW geçtiğimiz kış tartışma yaratan ön tasarıma sahip M3 ve M4 modellerini tanıtmıştı. Bavyeralı üretici şimdi de M4 Convertible modeli ile M serisini genişletiyor. Sadece Competition paketi ile sunulacak olan BMW M4 Convertible standart olarak xDrive dört tekerlekten çekiş sistemine de sahip olacak.
Yeni M4 Convertible’nin kaputunun altında çift turbo beslemeli 3.0 litrelik 6 silindirli bir motor yatıyor. 510 beygir güce sahip olan motorun ürettiği tork miktarı ise 650 Nm. Yeni model gücünü ise 8 ileri otomatik şanzımanla yere aktarıyor. BMW yeni modelinde xDrive sistemini standart olarak sunuyor. Yalnızca ihtiyaç olduğunda ön tekerleklere güç gönderen bu sistem sayesinde BMW, arkadan çekiş seven müşterilerini de kırmamış. Ayrıca sunulan modlar sayesinde araç sadece arkadan çekişli olarak kullanılabiliyor. 4WD ve 4WD Sport da yine sunulan modlar arasında.
Güçlü motor ve dört tekerlekten çekiş sisteminin yardımıyla BMW M4 Competition Convertible sadece 3.6 saniyede 100 km/s hıza ulaşabiliyor. Aracın maksimum sürati ise 250 km/s ile sınırlandırılmış durumda. Opsiyonel olarak sunulan M Driver’s Package seçildiğinde ise azami sürat 280 km/s oluyor.
Bu hızlı aracı durdurmak için önde 380 mm, arkada ise 370 mm’lik disklere yer verilmiş. Önde 6 pistonlu kaliperler kullanan BMW arkada tek pistonlu kaliperleri yeterli görmüş. Bunu yeterli görmeyen müşteriler ise önde 400, arkada 380 mm ölçekli diskler içeren M Carbon seramik diskleri de tercih edebilir. Bu paketle birlikte kaliperlerin rengi de altın sarısı oluyor.
Araca tasarım olarak göz attığımızda ise en büyük değişiklik olarak kumaş tavanı görüyoruz. Selefindeki metal tavan yerine kumaş tavana geçiş yapan 2021 BMW M4 Competition Convertible bu sayede ağırlık tasarrufu sağlamış. Önceki modele göre %40 oranında daha hafif bir tavan yapısına sahip olan aracın ağırlık merkezi de yere biraz daha yaklaşmış. Kumaş tavana geçilmesi bagaj hacmine de olumlu yansımış ve 34 litrelik bir artış olmuş. BMW bu tavanın 50 km/s hıza kadar açılıp kapanabildiğini belirtti.
M4 Convertible, standart 4 Serisi Convertible‘den farklı olarak daha agresif bir görünüm ortaya koyuyor. Siyah çerçeveli ön ızgara, siyah renkli daha belirgin marşpiyeller, daha geniş hava girişlerine sahip ön tampon ve devasa difüzöre ev sahipliği yapan arka tampon bu agresifliği ortaya koyuyor. Önde 19 arkada ise 20 inçlik boyutlara sahip jantlarla da bu görünüm tamamlanmış.
İç mekana geçtiğimizde, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ve 10.25 inçlik bilgi-eğlence sistemi ekranı ile karşılaşıyoruz. Kokpiti standart modellerden ayırmak isteyen BMW, deri kaplı spor direksiyon simidi ve alüminyum detaylar ile bu bölüme hareket kazandırmış. Aydınlatmalı M logosuna sahip ısıtmalı koltuklar da araçta standart olarak sunuluyor. Bu koltuklara göre 9.5 kg daha hafif olan M Carbon yarış koltukları da opsiyon listesindeki yerini almış.