Karlı havalarda araç kullanırken dikkat
Ülkemizin büyük çoğunluğunda kar yağışı etkili olmaya devam ediyor. Sürücüler ve yayalar için trafiğe çıkmanın en riskli olduğu zamanları da karlı havalar meydana getiriyor. Özellikle kar yağışının ardından devam eden soğuk havayla birlikte buzlanmalar, sürücülere dikkatli olmaktan daha fazla sorumluluk yüklüyor.
Dört mevsim lastiği olarak adlandırılan ve araçlarda standart olarak bulunan lastikler 7 derece ve üzerinde maksimum tutunma sağlıyor. Sıcaklık 7 derecenin altına düştüğünde bu lastiklerin tutunma problemi başlıyor ve fren mesafesi uzuyor. Bu nedenle kış mevsiminde mutlaka kış lastiği kullanmak gerekiyor. Lastiklerden sadece ikisini kış lastiğiyle değiştirmek de ciddi bir hata olarak kabul ediliyor. Bu şekilde aracın yere sağlam basması imkansız hale gelirken mutlaka dört lastiğin de kış lastiğine çevrilmesi gerekiyor. Karlı zeminlerde güvenli bir sürüş için lastik havalarını düşürmek yerine 2 psi artırmak da büyük önem taşıyor. Havayı artırarak tahliye kanallarının arası biraz daha açılırken, tutunma da daha fazla artıyor.
Mümkün olduğunca şerit değiştirmeyin
Karlı zeminlerde ve gizli buzlanmanın olduğu bölgelerde mümkün olduğunca az hareket etmek ve gereksiz yere şerit değiştirmemek gerekiyor. Çünkü yapılacak ani ve sert direksiyon hareketleri aracın ağırlık transferini bozabiliyor. Bu durum da önden veya arkadan kaymalara sebep olabiliyor. Tutunmanın zor olduğu karlı zeminlerde araç kullanan sürücülerin ani gaz ve fren hareketlerinden uzak durması gerekiyor. Yapılacak her ani veya sert hareket, patinaj ve kayma problemini ortaya çıkarabiliyor. Fren kullanma yerine vites küçültmeyle yavaşlamayı tercih eden sürücülerin de debriyajdan ayağını çok yavaş şekilde çekmesi gerekiyor. Aksi takdirde yük bir anda ön tarafa toplanacağından aracın ağırlık transferi bozulup, kayma problemi başlayabiliyor.
Gizli buzlanma tehlikesi
Eriyen kar suyunun bulunduğu yerler, köprü üstleri, viyadükler ve yoğun rüzgar alan zeminler gizli buzlanma açısından büyük risk oluşturuyor. Bu bölgelere yaklaşırken hızın yarı yarıya düşürülmesi ve takip mesafesinin iki katına çıkartılması gerekiyor.