Mercedes Benz EQS 580 4Matic İncelemesi
Makam otomobili denince akıllara ilk gelen marka tabii ki Mercedes Benz, S serisi mükemmel yalıtımı ile, sessizliği konfora çevirmişti. Artık elektrikli otomobillerin piyasayı ele almasıyla büyük markalarda hızlı bir geçiş yaptı. Sessizliği ve yalıtımı ile nam salan o otomobil artık tamamen elektrikli sizlerle birlikte test ediyoruz.
Genel Bakış:
İlk nesli W116 kasa kodu ile 1972 yılında kullanıcı karşısına çıkmıştı.Üretildiği yıllardan beri bir çok güvenlik ve teknolojik donanımların ilk defa tüketici karşısına çıktığı otomobil ünvanını taşımakta. Emniyet gergi sistemi ve drive train teknolojileri gibi birçok güvenlik ekipmanına öncülük etti. Konforu, donanımı, sürüş kabiliyeti, teknolojisi, sağlamlığı gibi nedenler dolayısıyla üretildiği yıllarca makam aracı ve ünlü kişilerin tercihi oldu. “S- Serisi” S-Klasse’nin Türkçeleştirilmiş halidir. Açılımı Sonderklasse yani özel sınıf anlamına gelmektedir.
Konfor artık daha sessiz!
Dış Tasarım:
Tamamen değişmiş olan S-serisi ile birlikteyiz. Elektrikli otomobillerin hayatımıza hızlıca giriş yapması otomobil tasarımlarını da çok hızlı etkiledi. Tamamen farklı bir form “kesinlikle rüzgar direnci için” farklı bir kimlik, bakışlar ve duruş. Kimsenin S- serisi olduğunu anlamaması doğal, çünkü otomobil içten yanmalı hali ile neredeyse hiç bir benzerlik taşımıyor. Soğutmaya gerek olmadığı için kapalı olan ön ızgara, tamamen ön tarafı kaplayan LED gündüz farları, açılmayan kaput sayesinde çamurluklar ve tampon ile tek bir parça gibi gözüken ön bölüm otomobilin farklı bir model algısı oluşturmasında en önemli etkenlerden. Yan tarafa geçtiğimizde otomobilin krom detayları ile muazzam bir uyum yakalamış olan jantlar, coupe form gerçekten otomobili sportif bir hale getirmiş. Arka tarafa geçtiğimizde büyük bir tampon ve 2 parçalı bagaj üstüne taşan LED arka stoplar otomobilin görsel kimliğini oluşturmakta. Tek çizgi halinde ki arka stop tüm otomobili kaplıyor, bu görüntü Mercedes’de pek alışkın olmadığımız için başta farklı gelse de zamanla alışılıyor ve ne kadar daha önce farklı markalar tarafından kullanılan bir tasarım olsa da, Mercedes kalitesi ile ayırt edilebilir bir hal almış. Kaporta üzerinde şekil verilerek oluşturulan spoiler ve tampon üzerinde ki hava kanalları otomobilin saatlerce mesai yaptığı hava tünellerinde çok iyi dereceler almasında en büyük kahramanlardan.
İç Tasarım ve Multimedya:
S-serisi öncü olmaya devam ediyor!
Otomobillerin elektrikli olması en çok yan koltukta oturan kişilere yaramış gibi gözüküyor. Artık çoğu premium elektrikli modelde gördüğümüz 3. ekran EQS’de de mevcut ve kesinlikle işlevsel. Direksiyona koltuğuna oturduğumuzda muazzam kalitedeki koltuklar ve deri işçiliği sizi sararken aynı zamanda konforu da en üst düzeye taşıyor. Normalden kalın olan direksiyon simidi elinize tam oturuyor ve yine kaliteli deri sayesinde kullanıcıya muazzam bir hissiyat sunuyor. Ön konsola baktığımızda boydan boya panel üzerine kurulmuş 3 ekran bizi karşılıyor. Gösterge paneli, orta multimedya ekranı ve yan yolcu ekranı sanki otomobilin gelecekten gelmiş algısını yineliyor. 6 farklı modda değişebilen gösterge paneli çözünürlük ve renk olarak muazzam. Sürücünün edinmek istediği tüm bilgileri sunan ekran aynı zamanda otomobili şarj ederken, kaç kW ile sarj dolumu yapıldığını otomobilin ne kadar sürede dolacağını da göstermekte. Orta multimedya ekranı otomobilin gerçek anlamda tamamını kontrol edebildiğiniz bir panel diyebilirim. Çok işlevsel, kolay ve kullanışlı olan multimedya ekranı tepki süresi ve dokunmatik hissiyatı olarak başarılı ve hatasız. Yan yolcu önünde bulunan multimedya ekranı ise sadece boyut olarak farklı. Orta multimedya ekranının yapabildikleri eksiksiz olarak yan yolcu multimedya ekranında kullanılabilmekte. Yan yolcu ekranında Mercedes’in konsept otomobili olan AVTR modeli görsel olarak karşımıza çıkıyor. Bu görsel kullanıcı isterse farklı bir fotoğraf ile değiştirilebilir.
S-Serisi’nin en önemli yeri olan arka yaşam alanı gerçekten yaşam alanı. Muazzam işçilikle hazırlanan deriler, Otomobilin tüm donanımlarının kontrol edildiği kol dayama içindeki tablet ve yatar pozisyon alan koltuklar S-serisinin vazgeçilmezi. Kesinlikle önceki S-Serileri gibi muazzam bir konfora ve premium kaliteye sahip olan otomobil, elektrikli motor sayesinde kazanılan sessizlik ve soluksuz ivmelenme sayesinde konfor düzeyini en üst seviyeye taşımış. Havalı süspansiyonlar ve şanzıman olmaması sayesinde hiç bir sarsıntı yaşanmayan S-Serisi konfor denildiğinde akıllara gelen ilk otomobil olmayı sürdürmeye devam edecek. 610 Litre hacim ile muazzam büyüklükte bir bagaj alanına sahip, tabii ki arka cam ile birlikte açılan bagaj eşya yüklemeyi de kolaylaştırıyor.
Motor, Performans ve Sürüş Dinamikleri:
Konforla birlikte gelen güç!
İçten yanmalı motorlara hızlı bir şekilde veda ettiğimiz bu günlerde, elektrikli motorlara alışmamız hızlı ve biraz eğlenceli oldu. İçten yanmalı motorlarda bulunan gecikmelerin, anlık cevap vermelerin yavaşlığı elektrikli motorlar ile son buldu. Fakat güçlü içten yanmalı motorlara sahip otomobillerin elektrikleşmesine alışmak zor oluyor. Çünkü kullanıcılara sunduğu performans önceki halinin pek üstüne çıkamıyor. Fakat muazzam ARGE çalışmaları ve rüzgar tünelindeki büyük çalışmalar sonucu ortaya 0.21 lik muazzam bir sürtünme katsayısı çıkmış. Heybetli kasası, makam otomobili olması, ağırlığı ile bu muazzam sonuç Mercedes Benz yetkililerinin işlerini en üst düzeyde gerçekleştiriyor olduklarını iletiyor.
EQS 580 4Matıc, ön ve arka aks üzerine konumlandırılmış toplamda 2 adet elektrikli motora sahip. 2510 kilogramlık ağırlığını sürüşte kesinlikle hissettirmeyen EQS 580 tabii ki en büyük başarısı olan konforu içinde aynı övgüyü hak ediyor. Düşük hızlarda ön teker hareketinin ters istikametine dönen arka aks şehir içi sürüşü kolaylaştırıyor. Yüksek hızlarda ise eş yönlü olarak hareket ederek viraj performansını en üst seviyeye taşıyor ve otomobilin tek parça olarak hareket etmesini sağlıyor. Elektrikli otomobillerde en çok merak edilen konu ise menzil. yüzde 100 şarj değerinde 676 km menzil sunan EQS 580 gerçekten iddaalı ve yeterli. Genellikle yüzde 80 doluluk süresi önemli oluyor ve elektrikli otomobil kullanıcıları için yüzde 10-80 arası dolum süresi dikkate alınıyor. DC Sarj ile 200 kW sarj hızı sunan EQS 580 31 dakikada yüzde 80 doluluğa ulaşarak 582 km menzil sunuyor. Uzun yolculuklarda bir yemek veya kahve molası yaparak otomobilinize 582 menzil ekleyebilirsiniz. AC sarj istasyonlarındaki 22 kW sarj hızında ise 5 saatlik bir sarj süresi sunmakta. Elektrikli otomobillerin sevmediği soğuk havaş artlarında otomobili sizler için test etme imkanımız oldu. Kesinlikle hatasız denilebilecek şekilde çalışan bir yol bilgisayarına sahip. Menzil değerleri gerçekten kağıt üstündeki yazılanları karşılıyor. tabii ki sürüş modlarına göre bu değer değişmekte. 4.3 saniyelik 0-100 değerine sahip olan otomobil konforun, sessizliğin, sürüş kolaylığı ve yol tutuşun yanında muazzam bir performans değerleri ile elektrikli otomobillerin hayatımıza girmesine öncü oluyor.
Teknik Özellikler:
- Motor Tipi: Elektrik
- Beygir Gücü: 523 Beygir
- Tork Gücü: 855 Nm Tork
- Menzil: 582-679 km (WLTP)
- Elektrikli Motor Ön Aks
- Beygir Gücü: 190 Beygir
- Tork Gücü: 287 Nm Tork
- Elektrikli Motor Arka Aks:
- Beygir Gücü: 333 Beygir
- Tork Gücü: 568 Nm Tork
- 0-100: 4.3 saniye
- Maksimum hız: 210 Km/s elektronik olarak sınırlı
- Şarj Süresi: 5 saat %80 AC sarj
- Şarj Süresi: 31 dakika %80 DC sarj
- Akü Kapasitesi: 120 kWh
- Uzunluk: 5216 mm
- Genişlik: 1926 mm
- Yükseklik: 1512 mm
- Ağırlık: 2510 Kilogram
- Bagaj Hacmi: 610 Litre / 1770 Litre
- Lastik Ebat: 235/55 R19; 255/45 R20; 265/40 R21; 265/35 R22