Tamamen elektrikli Citroën ë-C4 Türkiye’ye geliyor
Citroën, tamamen elektrikli ë-C4 ile elektrikli mobilite hamlesini devam ettiriyor. Fransız üretici, C4 modelinin tamamen elektrikli versiyonu ë-C4’ü sonbaharda ülkemizde yollara çıkarmaya hazırlanıyor.
Citroën ë-C4, hafif 50 kWh bataryayı 100 kW DC şarj gücüyle birleştirerek başarılı şarj süreleri sunmayı hedefliyor. ë-C4, 357 km (WLTP döngüsü) menziliyle günlük kullanım dışında uzun yolculukları da desteklerken, Charge My Car uygulaması şarj sürecinin yönetimini kolaylaştırıyor. Uygulama, Avrupa genelinde 300.000 şarj noktası ile yolculukları planlama ve şarj noktalarını bulmaya yardımcı oluyor. Toplam C4 satışları içinde kısa sürede % 35’lik paya erişen tamamen elektrikli ë-C4, 2022’nin ilk çeyreğinde Fransa ve İspanya’da elektrikli kompakt sınıf pazarında lider konumuyla öne çıkarken, Hollanda’da ikinci sırada yer almasıyla dikkat çekiyor.
Günlük kullanıma uygun
Tamamen elektrikli Citroën ë-C4, günlük kullanım alanında öne çıkıyor. Elektrikli modelin bataryası, günlük kullanımda ofiste ve evde geleneksel bir priz veya Wall Box aracılığıyla şarj edilebiliyor. Onaylı 357 km (WLTP döngüsü) menzili ile bataryayı her gün şarj etmeye gerek kalmıyor. 50 kWh batarya ile ë-C4, satın alma maliyeti açısından elektrikliye geçiş için uygun bir çözüm olarak görülebilir. Ayrıca, kompakt tasarımı ve makul ağırlığı ile günlük kullanımda yaşama alanı hacmini veya tüketimi etkilemiyor. Kompakt model, optimize edilen ağırlık sayesinde 260 Nm tork ve düşük tüketimiyle öne çıkıyor.
Uzun yolculuklar
Elektrikli modelle genel anlamda şehir içi kullanım için ideal görünürken, menzil sıkıntıları nedeniyle uzun yolculuklar için pek tercih edilmiyor. Fransız üretici, ë-C4’te bu konuda da çeşitli özellikler ile müşterilerini memnun etme hedefinde. Daha kompakt batarya daha az ağırlık anlamına gelirken, bu da düşük tüketimi sağlayan en büyük etkenlerin başında geliyor. Bunun yanında 100 kW hızlı şarj kullanan DC şarj ile şarj süreleri optimize ediliyor. Isı pompası, higrometrik sensör ve optimize edilen iletim sistemiyle elektrik tüketimi iyileştiriliyor. ë-C4, yüksek kapasiteli fakat ağır bir batarya yerine hızlı şarj olan optimize edilmiş bir bataryaya sahip olarak, elektrikli yolculuklara yeni bir yaklaşım getirmiş durumda. Daha sık ve daha kısa sürelerle durmak, uzun süre yol almaktan daha etkili olurken, bataryanın maksimum şarj gücünden yararlanmak için, şarj seviyesi düşükken ve optimum çalışma sıcaklığına ulaştığında (örneğin bir otoyol sürüşü sonrası) bataryayı şarj etmek avantaj sağlıyor. Şarj hızı, şarjın başlangıcında, sonuna göre daha hızlı gerçekleşiyor. Bu nedenle, bataryayı %80’den %100’e şarj etmek, %0’dan %80’e şarj etmekten daha uzun sürüyor. Ayrıca kullanıcı sadece daha kısa şarj süresinin avantajının yanı sıra örneğin Fransa’daki hızlı şarj ağlarının çoğunda şarj maliyetleri dakikalarla hesaplandığından finansal olarak da hesaplı olabilir.
Seyahat planlayıcı
Elektrikli araçların uzun yolculuklarda sağladığı konfordan yararlanmak için sürücünün farklı bir yaklaşım benimsemesi, rotasını, mola ve şarj sürelerini optimize edecek şekilde planlaması gerekiyor. ë-C4’de sunulan Seyahat Planlayıcı, rota boyunca mevcut hızlı şarj noktalarını gerçek zamanlı olarak bulmak ve durma sıklığını yönetmek için devreye giriyor. ë-C4 kullanıcısı, Free2move’un Charge My Car uygulaması ile yolculuklarını kolaylaştırmak için Trip Planner hizmetine erişebiliyor. Charge My Car, Avrupa’daki 300.000 şarj noktası arasından rota boyunca uyumlu terminalleri bulmaya yardımcı oluyor. Kullanıcılar, Charge My Car uygulaması ile yolculuk öncesinde otomobillerini şarj etmek için gereken süre ve maliyetle ilgili tahmin alabiliyor. Doğrudan uygulama üzerinden veya Free2move kartı ile şarjı başlatılabiliyor ve durdurulabiliyor. Uygulama ayrıca tüm faturaların kaydını tutuyor. Kullanıcı, menzil, istasyon konumu, dış sıcaklık, coğrafya ve klima kullanımı bilgilerini hesaba katarak, rotayı planlamak ve yolculukları gerçek zamanlı olarak hesaplamak için Trip Planner’ı kullanabiliyor. Ayrıca rota aracın navigasyon sistemine gönderilebiliyor.
Sıfır emisyon
Citroën ë-C4 ile elektrikli araçların sağladığı konforun keyfini sürerek seyahat edilebiliyor. Kullanıcı böylece hafta sonu 100 kilometreden uzak mesafelere tatil için gidebiliyor. Bataryayı şarj etmek için gereken ek süre, insanların dinlenmek, öğle yemeği yemek veya yol güvenliği önerilerine uymak için verilen mola sürelerinden (her iki saatte bir 15 ila 20 dakikalık molalar) daha uzun değil.
ë-C4 ile yapılan seyahat sürelerine ilişkin bazı örnekler:
Yolculuk | Kilometre | Sürüş süresi | Şarj için mola adedi | Şarj molası süresi | Toplam yolculuk süresi | Ek süre* |
İstanbul – Bursa | 191 | 2 sa 11 dk | 0 | 0 | 2 sa 11 dk | 0 |
İstanbul – İzmir | 483 | 5 sa 11 dk | 3 | 30dk | 6 sa 41 dk | 30 |
Ankara – İstanbul | 445 | 4 sa 56 dk | 3 | 30dk | 6 sa 26 dk | 30 |
İzmir – Bodrum | 242 | 3 sa 5 dk | 1 | 30dk | 4 sa 35 dk | 15 |
İstanbul – Tekirdağ | 118 | 1 sa 21 dk | 0 | 0 | 1 sa 21 dk | 0 |
*Her 2 saatte bir önerilen molalarla birlikte benzinli/dizel motorlu versiyonla karşılaştırma.
Teknik özellikler
- Güç: 136 hp (100 kW)
- Tork: 260 Nm
- Batarya: Lityum iyon; Kapasite: 50 kWsa; Menzil: 357 km WLTP
Şarj Süresi
- 100 kW hızlı şarj istasyonu: 30 dakikada %80 / 10 dakikada 100 km şarj
- Wall Box 32 A: 5 saat (isteğe bağlı 11 kW şarj cihazıyla üç faz) ile 7 saat 30 arası (tek faz) arasında
- Ev tipi priz: 15 saat (güçlendirilmiş priz) ve 24 saatten uzun (standart priz) arasında