Yeni Honda Civic Type R’ın teknik detayları paylaşıldı!
Honda, yeni nesil Civic Type R modelini resmi olarak tanıtsa da aracın teknik detaylarını bizlerle paylaşmamıştı. Japon üretici sonunda yeni Civic Type R’nin belki de en önemli rakamlarını gözler önüne serdi.
Honda’nın K20C1 kod adına sahip turboşarjlı sıralı dört silindirli motorunun elden geçirilmiş bir versiyonunu içerisinde barındıran yeni nesil Civic Type R, 319 beygir güç ve 420 Nm tork üretiyor. Önceki neslinde Avrupa versiyonlarında 320 beygir güce sahip olan Type R’da bu konuda küçük da olsa bir geri adım atıldığı görülüyor. Diğer yandan aracın tork değeri ise 20 Nm artmış durumda.
Honda, içindeki türbin kanatlarının boyutunu, şeklini ve sayısını değiştirerek turboşarjın daha geniş bir devir aralığında basınç üretmesini sağlamaya çalıştığını belirtiyor. Böylece araçta turbo gecikmesi daha az yaşanarak daha erken performans sunması sağlanacak. Bunu yanı sıra artan akışı ve aktif valflere sahip daha verimli bir egzoz sistemi de motorun daha sağlıklı çalışmasınıa katkıda bulunacak.
Daha büyük ızgara açıklıkları, daha büyük radyatör ve yeni geniş çaplı fan, yüksek performanslı sürüş sırasında sürekli, optimum performans sağlamanın yanı sıra aracın daha uzun süre kullanılabilir olmasına yardımcı oluyor. Altı ileri manuel şanzıman da daha iyi bir sürüş hissi için elden geçirilmiş.
Hafif bir volan ve revize edilmiş bir devir eşleştirme sistemi ile mükemmel vites küçültmeleri sağlamaya yardımcı oluyor. Böylece otomobilin viraj girişinde dengeyi koruması sağlanıyor. Öte yandan, yüksek rijitliğe sahip bir kol ve optimize edilmiş vites yolu ile vites değişikliklerinin daha tatmin edici olması hedeflenmiş. Sınırlı kaymalı diferansiyel ise gücün zemine daha etkili bir şekilde ulaşmasına yardımcı oluyor.
Bu performanslı aracı durdurmak için fren sistemi de elden geçirilmiş. Çift parçalı yapıya kavuşan fren kaliperleri daha hafif yapısıyla dikkat çekerken, ısınmadan daha uzun süre performans sunması için tasarlanmış. Ayrıca frenlerin selefine göre çok daha güçlü olduğunun da altı çiziliyor.
Yeni model ilk olarak 5 farklı renk seçeneği ile karşımıza çıkacak. Bu renkler ise Type R’ye özel Şampiyona Beyazı, Rallye Kırmızı, Boost Mavi, Parlak İnci Siyahı, Sonic İnci Grisi olarak sıralanıyor.
İç mekanda ise bizleri yeni kırmızı renkli spor koltuklar, halı ve döşemenin yanı sıra alüminyum vites topuzu ve ön panele konumalndırılmış bir Type R logosu bekliyor. Yeni koltuklar sayesinde 2022 Civic Type R daha alçak bir sürüş pozisyonuna sahip.
Yeni dijital gösterge paneli, sürüş sırasında yüksek hızda önemli bilgiler sağlamak için mümkün olduğunca temiz ve okunması kolay olacak şekilde tasarlanmış. Motor sporlarından ilham alan devir göstergesi ve vites konumu bilgilerini ekranın üst kısmına yerleştiren bir +R modu ise panelde yapılan yenilikler arasında.
Dokuz inçlik bilgi-eğlence ekranı ise pistte gazlarken becerinizi geliştirmek için performans parametrelerini gerçek zamanlı olarak izlemenize ve kaydetmenize yardımcı olan özel bir Honda LogR performans veri kaydedicisi ile birlikte geliyor. Apple CarPlay ve Android Auto destekli bilgi-eğlence sistemi Bose Centerpoint premium ses sistemiyle de destekleniyor.
Yeni Honda Civic Type R Japonya’daki Yorii fabrikasında üretilecek. Önümüzdeki aylarda piyasaya sürülmesi beklenen modelin fiyatlandırma politikası ise henüz paylaşılmış değil.