Bugatti’den Chiron’un yerini alan yeni hiper otomobil: Tourbillon!
Fransız otomobil üreticisi Bugatti, 3 farklı elektrik motoruna sahip olan Tourbillon yeni hiper otomobilini tanıttı.
İlk olarak aracın teknik detaylarına baktığımızda uzun zamandır karşımıza çıkan 8.0 litrelik W16 ünitenin yerini 8.3 litrelik atmosferik bir V16’ya bıraktığını görüyoruz. 9.000 rpm devire kadar çıkabilen bu içten yanmalı üniteye 3 elektrik motorlu bir hibrit ünite eşlik ediyor ve bu sayede model, toplamda 1.800 beygir güç üretebiliyor. Bu gücün 800 beygirini hibrit ünite, 1.000 beygirini ise V16 motor üretiyor. Hibrit sistemle birlikte araç, 60 km boyunca tamamen elektrikli olarak sürülebiliyor.
Kıyaslamak gerekirse Chiron, standart versiyonunda 1.500 beygir, Super Sport’ta ise 1.600 beygir güç üretebiliyordu. Bu da yeni modelin eskisine kıyasla daha keyifli bir sürüş sunacağı anlamına geliyor. Aktarılanlara göre Bugatti Tourbillon, 0-100 km/s hızlanmasını 2 saniyede, 0-200 km/s hızlanmasını 5 saniyeden az, 0-300 km/s hızlanmasını 10 saniyeden az ve 0-400 km/s hızlanmasını 25 saniyeden az bir sürede gerçekleştirebiliyor. Chiron’un 0-400 km/s hızlanmasını 32.6 saniyede gerçekleştirebildiğini düşündüğümüzde bu verilerin otomobilseverleri oldukça mutlu edeceğini söyleyebiliriz.
Maksimum hız tarafına gelirsek standart anahtarla birlikte araç, 380 km/s hıza çıkabiliyor. Ancak hız anahtarının kullanımıyla birlikte yeni Bugatti Tourbillon, 445 km/s hıza çıkarak Chiron’un 420 km/s’lik maksimum hızını geçebiliyor.
Tasarımda yapılan önemli dokunuşlar sayesinde araç, Chiron’a kıyasla daha fazla yere basma kuvveti üreterek daha keyifli ve güvenli bir sürüş deneyimi sunabiliyor. 25 kWh’lik bataryasına ve 3 elektrik motoruna rağmen araç, kullanılan yeni malzemeler sayesinde Chiron gibi 1.995 kg’lık bir ağırlıkla karşımıza çıkıyor.
Tasarıma geldiğimizde ise bizleri Chiron ile benzer çizgiler karşılıyor. Yukarıya doğru açılan elektrikli kapılar, direkt olarak gözüken motor, çizgi şeklinde stop grubu ve özel olarak tasarlanan difüzör ile birlikte Tourbillon oldukça sportif gözüküyor. İç mekan tarafına geldiğimizde ise bizleri oldukça küçük olan ve istediğinizde çıkan bir ekran karşılıyor. Apple CarPlay ve Android Auto gibi sistemlere sahip olan araçta oldukça sıra dışı bir direksiyona yer veriliyor. Saatlerden ilham alınarak tasarlanan yeni analog gösterge paneli direksiyonun içerisinde yer alıyor ve direksiyonda yapılan hamlelerde ortada kalarak verileri daha rahat görmenize imkan sağlıyor.
Paylaşılan bilgilere göre yeni Bugatti Tourbillon, vergiler hariç 3.8 milyon euroluk bir fiyatla satışa sunulacak ve eklenecek vergilerle birlikte yaklaşık 4.5 milyon dolara satın alınabilecek. Sadece 250 adetlik üretimle sınırlı olacak olan modelin ilk teslimatları 2026 yılında gerçekleştirilecek.
Peki, sizin düşünceleriniz neler? Görüşlerinizi yorumlar bölümünde belirtmeyi ve sosyal medya hesaplarımızı takip etmeyi unutmayın!