Çinli otomobil üreticisi Fortune 500 listesine girdi!

Çin’in en büyük otomotiv üreticilerinden Chery Holding Group Co. Ltd. büyümeye devam ediyor. Elde ettiği 39,1 milyar dolarlık gelirle 2024 Fortune Global 500 listesine ilk adımını atan Chery Group, listenin 385’inci sırasında yerini aldı. Çinli otomobil şirketinin bu tarihi başarısı, sadece marka için otomotiv endüstrisinde bir başka kilometre taşını oluşturmakla kalmıyor, aynı zamanda Chery’nin Çin’in 1 numaralı otomobil ihracatçısı olarak küresel sahnedeki gücünü ve potansiyelini de vurguluyor.

Listede 133 Çinli şirket bulunuyor!

Fortune Global 500 listesi, büyük küresel şirketlerin gücünü değerlendiren en prestijli ve yetkili sıralamalardan biri. Liste, farklı ülkelerdeki büyük şirketlerin sıralamalarının yanı sıra satış getirisi, özkaynak getirisi ve toplam faktör verimliliği gibi operasyonel kalitedeki değişiklikler hakkında bilgi sağlıyor. Bu yıl, Fortune Global 500 listesindeki şirketlerin toplam geliri, bir önceki yıla göre yüzde 0,1’lik minör bir artışla yaklaşık 41 trilyon dolar olurken listeye giriş için minimum gelir eşiği ise 32,1 milyar dolar oldu. Listede 133 Çinli şirket bulunuyor ve bunların 2023’teki toplam geliri yaklaşık 11 trilyon dolar. Listeye giren Chery, Çin’in bağımsız otomotiv markalarını temsil ediyor. Mütevazı bir başlangıçla 27 yıl önce kurulan Chery, Çin’in otomotiv alanında hızlı gelişimi ve önemli dönüşüm dönemlerinde başarılı oldu. Bugün itibarıyla Chery, 14,2 milyon küresel kullanıcıya sahip, 80’in üzerinde ülkede faaliyet göstererek Fortune Global 500 listesindeki en küresel Çinli otomotiv markalarından biri haline gelmiş durumda.

Chery satışları 3 yılda iki katına çıktı!

Hızlı bir kalite geliştirme süreci gerçekleştiren Çinli otomobil şirketinin satışları 2021 yılından 2023 yılına kadar, 962 bin adetten 1,233 milyona yükselerek 1,881 milyon araca ulaştı ve üç yılda neredeyse iki katına çıktı. Toplamda 3,9 milyon araç ihraç eden Chery, 21 yıl üst üste binek otomobil ihracatında lider Çin markası konumunu korudu. 2023 yılında, yurt dışına ihraç edilen her üç Çinli binek otomobilden biri Chery oldu. 2024 yılının ilk yarısında Chery’nin satışları yıllık yüzde 48,4 artışla 1,1 milyon aracı aşarak yeni bir tarihi rekor kırdı. Chery, sektörde hem yeni enerji ve fosil yakıtlı araçlarda hem de Çin ve uluslararası pazarlarda büyüme sağlayan tek şirket konumunda. Chery’nin küreselleşme yolculuğu “kullanıcıların beğenisini kazanmaya” ve son olarak “marka gücünü artırmaya” doğru evrildi. Chery, küresel stratejilerine bağlı kalarak pazar payını büyütmeyi ve küresel pazarlarda katma değer yaratan örnek bir kurum olmayı hedefliyor. Chery, başarılı küresel stratejisi ve marka imajının bir göstergesi olarak, Çin’in “En İyi 20 Yurt Dışı İmaj Şirketi” arasında 5 kez yer aldı. Fortune Global 500’e ilk kez dahil olan Chery, bunu yeni bir başlangıç noktası olarak kabul ediyor. Şirket, “Marka olarak zirvede, pazar olarak dışa dönük, teknoloji açısından ileri ve tüm değer zincirinde sektörde öncü” şeklinde özetlediği küreselleşme stratejisini derinleştirerek dünya standartlarında bir marka inşa etmek için çalışmalarına hız veriyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu