Alfa Romeo’dan Junior için hibrit seçeneği: Ibrida!

Yüz yılı aşkın geçmişiyle hayranlık uyandırmayı sürdüren Alfa Romeo, kendine özgü cazibesini yansıtan üç dikkat çekici ön gösterimi ve tüm ürün gamıyla Paris Otomobil Fuarı’nda yerini aldı.

Alfa Romeo Junior Speciale Hybrid’in “Dünya Prömiyeri”

136 beygir gücündeki Junior Speciale Ibrida, ürün gamının en yüksek donanım seviyesine sahip benzersiz bir konfigürasyonla dünya çapında ilk kez Alfa Romeo’nun Paris’teki standında sahneye çıkıyor. 156 beygirlik elektrik motorla da sunulan bu özel versiyon sportifliği, teknolojiyi ve konforu buluşturuyor. Paris’te sergilenen yeni Junior Speciale Ibrida, 136 beygirlik 48-V Hibrit VGT (Değişken Geometrili Turbo) mimarisine sahip. İçten yanmalı motor, en yüksek düzeyde güvenilirlik için değişken geometrili turbo ve dağıtım zincirine sahip 1.2 litrelik 3 silindirli Miller çevrim motorunu kullanıyor.

Junior Ibrida, zamanın %50’sinden fazlasında elektrikli modda şehir içinde hareket etmek için son derece akıcı bir sürüş deneyimi sunuyor. Elektrikli sürüş sadece park manevraları sırasında veya kentsel alanlarda düşük hızlarda değil, aynı zamanda şehir dışında sınırlı bir yükle 150 km/saate kadar da sunulabiliyor.

Estetik açıdan, logonun yeni yorumu, çift egzoz çıkışı, yeni ve aynı zamanda ikonik “Brera kırmızısı” vurgulara sahip mat spor kaplamalar ve 18 inçlik ‘Fori’ alaşım jantlar, Paris’te sergilenen Junior Speciale Ibrida’nın göze çarpan özellikleri arasında yer alıyor. Junior Special Ibrida’nın kabin içi, deri direksiyon simidi, mükemmel ergonomi ve yapısal hafifliği bir araya getiren sarmalayıcı bir sırtlığa sahip sportif Sabelt koltuk gibi ayrıcalıklı donanımlarla öne çıkıyor.

Havalandırma kanallarını, orta konsolu ve “teleskopik” gösterge paneli tasarımı ile zarif ve ayırt edici 8 farklı renkteki iç aydınlatma detaylara gösterilen özeni ortaya çıkarıyor. Oldukça üst seviyede olan bu donanımı tamamlamak için standart olarak sunulan güvenlik özellikleri arasında 2’nci seviye otonom sürüş, 180° geri görüş kamerası, eller serbest elektrikli bagaj kapağı ve yakın erişim teknolojisine sahip anahtarsız sistem yer alıyor.

Alfa Romeo Junior 280 Veloce “ön gösterimi”

Alfa Romeo Junior 280 Veloce, markanın sportif çizgisini kompakt bir otomobilde somutlaştırıyor. Mükemmel ağırlık dengesi, birinci sınıf sürüş dinamikleri, segmentinde zirvede yer alan teknolojik ve motor çözümleri ile Alfa Romeo tasarımının alameti farikası olan “zamansız güzelliği” harmanlıyor.  280 beygirlik Veloce segmentinde lider çevikliğe ve sınıfının en iyi yol tutuşuna sahip olmasını sağlayan bu özellikleri en yüksek seviyelere taşıyor. Tüm bunlar, Junior Veloce ile dünya prömiyeri yapılan yeni 280 hp/207-kW elektrik motoru ve dördüncü nesil TorSen “D” mekanik sınırlı kaymalı diferansiyel sayesinde mümkün hale geliyor.

Junior 280 Veloce kullanıcısına, olağanüstü yol tutuş niteliklerini daha da geliştirmek için özel olarak kalibre edilen segmentteki en doğrudan direksiyon (14.6) dahil olmak üzere özel, ayrıcalıklı teknik çözümler sunuyor. Buna ek olarak, bu versiyonda süspansiyon 25 mm alçaltılırken, virajlarda hızlı ve hassas dönüşleri garanti etmek için viraj denge çubukları ekstra sportif hale getirildi. Ön tarafta 4 pistonlu monoblok kaliperlere sahip 380 mm’lik disklerin yer aldığı fren sistemine ilaveten, 20 inçlik performans lastikleri ise yüksek performanslı elektrikli araçlara özel olarak üretilmiş. Junior 280 Veloce, günlük kullanım için çok verimli ve sürüşü son derece keyifli bir otomobil olma özelliğine sahip. Özellikle, 4 metrenin biraz üzerindeki uzunluğu ve 10,5 metrelik dönüş çapı ile şehir için ideal olan otomobil oldukça kompakt ve kullanımı kolay. Kompakt boyutlarına rağmen geniş iç mekanı ve segment lideri 400 litrelik bagajı sayesinde dört yetişkini ve eşyalarını rahatça taşıyabiliyor.

Verimlilik açısından bakıldığında ise Junior 280 Veloce sadece 1.590 kg’lık ağırlığı ile en iyi rakiplerinden yaklaşık 200 kg daha hafif oluşuyla dikkat çekiyor. Kompakt lityum-iyon aküler, ağırlığın ve şarj sürelerinin önemli ölçüde azaltılmasına katkıda bulunuyor. Ayrıca, ikonik “kesik kuyruk” ve asimetrik ön hava girişleri gibi aerodinamik detaylar, hava direncini ve enerji tüketimini azaltıyor.

En iyi sürüş deneyimini garanti eden Junior, şarj kablosu için kaput altında bir ön bölme, bagajda 12 voltluk bir soket, hızlanma ve yavaşlamanın daha iyi algılanabilmesi için yalnızca yolcu bölmesinde duyulabilen özel bir elektrikli sürüş sesi ve bir sonraki şarj için otomatik bir EV yönlendirme sistemi ile pratiklikten ödün vermiyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu