İngiliz otomotiv devi hakkında şok karar!

İngiliz otomotiv devi Range Rover tarihinde ilk kez bir tüketici tarafından aleyhinde açılan davayı kaybetti

Otomotiv tarihinde bir ilk gerçekleşti. İngiliz otomotiv devi Range Rover tarihinde ilk kez bir tüketici tarafından aleyhinde açılan davayı kaybetti. Bu dünya otomotiv tarihinde de tüketici tarafından otomotiv şirketlerine açılan ve kazanılan 5 davadan biri olarak tarihe geçti.

Araç sahibi Engin Yakut, yaşanılan süreci şöyle anlatıyor: “1.3.2013’te  Türkiye’deki grey marketten, Range Rover Vogue model sıfırkm SUV satın aldım. Araç, beş gün sonra henüz 448 km ye gelmişti. Yolda 70 kmhızla giderken, aniden motorundaki yağlar boşalmaya başladı ve direksiyonsertleşti. Bende aracı acilen, bir AVM’nin önüne çektim. Araç motorundan buharçıkması üzerine aracın alevler içinde yanma ihtimaline karşı hemen araçtanuzaklaştım. Ardından Distribütör servisi aradım. Olay yerine gelen servisyetkilileri, “Acil Servis Tutanağı” belgesi düzenleyip imzalayarakbana verdiler. Bu belgede, “Araçta sürücü hatasından kaynaklanmayan motorarızası olduğu ve aracın aniden yağ boşalttığı” belirtildi. Daha sonraaracı çekici ile servise götürdük. Bende bir hafta sonra yetkili servisegittim. Yetkililer, aracın hem ana motorunu hem de şanzımanını sökmüşlerdi.Yetkililerden aracın durumunu sorunca, aracınız ‘PERT’ oldu cevabını aldım.Bende motoru araca tekrar takmalarını istedim. Ancak Distribütör şirket, bunuyapabilecek mühendislerinin olmadığını bildirdi.

LAND ROVER TARİHİNDE BİR İLK

Bu model SUV, dünyada üretileli daha 1 ay olmuştu. Ve buarızada, Land Rover tarihinde ilk defa yaşandığı için, bu arızayı incelemekiçin, özel olarak motor mühendislerinin, İngiltere’den Türkiye’ye geldiği banasöylendi. Yapılan incelemelerde aracın fabrikadan vites ve motor arızalı üretildiğinibelirten, distribütör imzalı bir fatura daha bana verildi. Sökülen parçalar,motorun ana gövdesine tekrar takılamadığı için özel kutulara konuldu. (Şu anda otomobil, distribütör şirkette ve motoru sökülmüş olarak 7 yıldan bugüne beklemektedir) Bunun üzerine bende, dava açmaya karar verdim. Türkiye’deki distribütöre gittiğimde bana İngiltere merkezine ulaşmam gerektiği söylenildi. Bende avukatım aracılığıyla, fabrika aleyhine dava açmadan önce, İngiliz Land Rover Company Ltd.şirketini görüşmelere davet ettim. Ve şirket adresine iki ayrı ihtar ve uzlaşma görüşmesine davet mektubu yolladım. Bu mailde bir tüketici olarak yaşadığımız mağduriyeti anlattık ve bu problemi çözmelerini istedik.  Ancak üzülerek belirtmeliyiz ki, İngiliz şirketinden hiçbir yanıt alamadık. Oysa ki bu SUV, İngiliz Üretici Şirketin ‘Dünya Garantisinde’ üretildiğinden, bizce problemin hemen çözülmesi gerekirdi. Yaşadığım bu mağduriyetin devam etmesi üzerine artık dava açmaktan başka çare kalmadı.

PİYASADAN TOPLATILMA DAVASI DA AÇILDI

Biz, bu durumu belirlemek için 2013 yılında, öncemahkemede  bir ‘DELİL TESPİT DAVASI’ açtık. Ve Sayın mahkemeden, araçtakifabrika üretim arızalarının tespit edilmesini talep ettik. İstanbul 17.SulhHukuk Mahkemesi, 2013/44 D.İş Delil Tespit Davasıyla aracın, fabrikadan hatalıüretildiğini resmî olarak tespit etti. Yine 2013 yılında, Jaguar Land RoverCompany Ltd. Şirketi aleyhine, BAKIRKÖY 8.TÜKETİCİ MAHKEMESİNDE, 2013/1523 EsasSayılı Dosya ile “AYIPLI MALIN MİSLİ İLE DEĞİŞTİRİLMESİ” davası açtık.Mahkemeden, aracın İngiliz şirket tarafından yenisiyle değiştirilmesini talep ettik. Daha sonra 2014 yılında, Jaguar Land Rover Company Ltd şirketi aleyhine,”İstanbul 1.Tüketici Mahkemesi 2014/1334 Esas sayılı dosya ile “SERİ AYIPLI ÜRETİLEN ARAÇLARIN PİYASADAN TOPLATILMASI” davasını açtık. En sonunda ise, 2013 yılında açtığımız bütün bu davalar, 2016 yılındaİstanbul 8.Tüketici mahkemesinde 2016/1029 Esas Sayılı dosya ile birleştirilerek yargılamalara devam edildi. Türkiye Adalet Bakanlığı tarafından, Türkiye Dış İşleri Bakanlığı aracılığıyla, İngiltere Büyükelçiliğine resmî yazı yazıldı. Jaguar Land Rover Company Ltd.şirketi, yetkili avukatlarıyla birlikte Türk mahkemelerine katılması için davet edildi ve bu durum, resmi tebligatla da kendilerine bildirildi. Açtığımız davaya, Land Rover Company Ltd şirketininyetkili avukatları da katıldı.

MAHKEME, VİDALARIN MOTORDAN KOPTUĞUNU TESPİT ETTİ

Yıldız ve İstanbul Teknik Üniversitesi’nden 9 Profesörve Doçent imzalı 3 ayrı bilirkişi raporu mahkememize geldi. Land Rover’un yetkili Distribütör servisinde mahkeme yargıcı, mahkeme bilirkişileriyle incelemeler yaptılar. Özetle; Yeni Kasa Range Rover Vogue SUV’un, fabrikada üretilirken vidaları yeterince sıkıştırılmadığı için, Hareket halindeki motordan ayrılarak motoru ve Şanzımanı parçaladığını ve aracın, fabrikadan hatalı üretildiğini mahkememize resmi olarak rapor ettiler.

DAVA DÜNYA GÜNDEMİNE TAŞINDI

Biz, bütün bu problemleri çözmesi için, AVRUPA BİRLİĞİZİRVESİ, AB KONSEYİ, AB KOMİSYONU, AB PARLAMENTOSU, AVRUPA KONSEYİ TÜKETİCİNİNKORUNMASI KOMİSYONU, AB ADALET DİVANI ve AVRUPA KALİTE TEŞKİLATI’NA müracaat edip konuyu resmen bildirdik. Avrupa kalite sertifikası, ISO 9000 ve Avrupa güvenli ürün anlamına gelen ‘CE’ kaşesinin, bundan sonra Range Rover Vogue SUV’lara basılmamasını istedik. Jaguar Land Rover marka ve Range Rover Vogue 3.0, 4.4, 5.0 motorlu SUV araçların motor ve (vites) şanzımanlarının üretimlerinde SERİFABRİKA arızaları olduğu sebebiyle, hem Avrupa Birliğine bağlı tüm üyeülkelerde, hem de Avrupa Birliğine üye olmayan diğer devletlerdeki bütüntüketicilerin yüksek oranda hayati risk taşıdıkları, ve her an zincirlemetrafik kazaları olabileceğinden bahisle TOPLATILMASI GEREKTİĞİ, BU ARAÇLARINTRAFİĞE ÇIKIŞ BELGELERİNİN İPTALİ VE ÜLKEYE İTHALATININ DURDURULMASINI veJAGUAR LAND ROVER COMPANY LTD ŞİRKETİ hakkında, hem ilgili Avrupa Kurum veKuruluşları nezdinde, hemde ilgili diğer Bakanlıklar nezdinde, acil olarakhassas ve detaylı İNCELEME VE SORUŞTURMALAR başlatılmasını resmi olarak tale pettik.

VE LAND ROVER HATALI BULUNDU

28 ŞUBAT2019 tarihinde İstanbul 8.Tüketici Mahkemesinde, Jaguar Land Rover Company Ltd.Şirketi aleyhine açtığımız 2016 / 1029 esas sayılı “Maddi Tazminat” davasını kazandık. Verilen kararla SAYIN MAHKEME, YENİ KASA RANGE ROVER VOGUE SUV’UN, FABRİKADA HATALI ÜRETİLDİĞİ SEBEBİYLE, İNGİLİZ ÜRETİCİ ŞİRKETİN, ARAÇ BEDELİNİN TAMAMINI ÖDEMESİNE KARAR VERDİ

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu