Porsche Panamera’nın 10 yılı
Porsche, 2009 yılının nisan ayında Panamera ile karşımıza çıktığında, dört kapılı lüks segmente farklı bir boyut kazandırmıştı.
İlk çıktığında tartışma yaratmış olsa da daha ilk yılda satışların planlanan 20.000 adedin üzerine çıkmış olması Panamera’nın başarılı olacağının sinyallerini vermişti. Yıllar geçtikçe satışlarını arttıran Panamera, çıktığı ilk günden bu yana 235.000’den fazla satışa ulaştı.
Panamera hakkında konuşan Porsche Ar-Ge yönetim kurulu üyesi Michael Steiner, “Sonrasında diğer modellere aktarılan yenilikler için bir teknoloji platformu olan Panamera, markanın geçmişinin son on yılını şekillendirmede önemli bir rol oynadı. Yüksek performanslı hibrit versiyonlarıyla da Porsche’nin elektrikli otomobilleri adına da önemli bir iz bıraktı.” ifadelerini kullandı.
Peki herşey nasıl başladı? Otomobil üreticisi 70 yıllık tarihi boyunca orijinal 4 kişilik veya 4 kapılı bir modelin nasıl en iyi şekilde bir araya getirilebileceğini bulmaya çalıştı. 1950’lerde, Type 530 olarak adlandırılan 356’ya dayanan dört koltuklu bir araç geliştirmişlerdi. Bu modelin daha uzun bir dingil mesafesi, daha büyük kapıları ve arkaya doğru yükselen bir tavanı vardı.
Daha sonra 911’i bazalan dört kapılı bir prototip geldi ve 1980’lerde 928 modelinin uzatılmış versiyonlarını ve aynı zamanda gerçek bir dört kapılı coupe olan Type 989 prototipini gördük.
Ancak Meksika’nın dayanıklılık yarışına ‘Carrera Panamericana’ adını vermiş olan Panamera’nın gelişmesine neden olan Mirage, Meteor ve Phantom konseptleriydi.
Porsche tasarımdan sorumlu başkan yardımcısı Michael Mauer, Panamera’nın doğuşunu ”eğimli tavan çizgisi, geniş bagaj kapağı ve hatchback özellikli dört koltuklu bir spor otomobil yapmak istedik.” sözleriyle ifade ediyor.
Porsche, 10 yıl önce özel bir taşıyıcı kullanarak Şangay’daki Dünya Finans Merkezi’nin 94. katında Panamera’yı tanıtmıştı. Porsche Panamera piyasaya sürüldükten sonra model yelpazesi birden fazla benzinli, dizel ve hibrit versiyonların yanı sıra arka teker ve dört tekerlekten çekişli modellerle genişletildi. 6 ileri manuel şanzımanın dahi kullanıldığı Panamera en çok 7 ileri PDK şanzımanla tercih edildi.
2013 yılındaki makyaj operasyonunun ardından Porsche, Çinli müşteriler için uzun dingil mesafeli bir Panamera sunarken, tüm modellerin motorları elden geçirilerek güç artışı sağlandı.
Daha sonra ikinci nesle adım atan Porsche Panamera, uzun dingil mesafeli versiyonun yanı sıra daha fazla kullanışlılık sunan Sport Turismo’yu da beraberinde getirdi. Günümüzde 330 ile 680 beygir arasında güç üretebilen versiyonları olan aracın model gamının tepesinde ise plug-in hybrid Turbo S yer alıyor.