En dikkat çekici spoylere sahip araçlar

Spoylerler veya arka kanatlar, özellikle de performanslı araçlarda popüler bir özellik olarak öne çıkıyor. Bazı süper otomobillerde yere basma kuvveti için küçük elektronik arka kanatlara yer verilse de çoğu zaman sabit ve büyük türevlerini görüyoruz. Bazı otomobiller ise sanki arka kanatları olmadan eksik gibi görünüyorlar. Her ne olursa olsun, spoylerlerin ve kanatların oldukça güzel göründüğünü söyleyebiliriz.

Biz de bu yazımızda, otomobil tarihindeki en dikkat çekici spoylerleri bir araya getirdik.

Ford Escort Cosworth

Listede Escort Cosworth’e yer vermesek olmazdı. Sierra’da kullanılan spoylerin bir benzerinin ortadan destekli versiyonunun kullanıldığı araç, bu kanat yardımıyla Formula 1 seviyesinde yere basma kuvveti üretebilirmiş gibi görünüyor.

Porsche 930 (911 Turbo)

1974 yılında turbo besleme ile 911 Carrera çok daha ölümcül hale gelmiş ve 930 doğmuştu. 260 beygir güç şuan için çok etkileyici görünmese de 911’in hafif gövdesi ve devasa spoyleri ile o dönemde oldukça popüler bir hal almıştı.

Porsche 911 GT2

Tüm listeyi Porsche’nin 930 ile başlayan ve günümüze kadar devam eden büyük spoylerli modelleri ile doldurabiliriz sanırım ancak bunların arasında 911 GT2 fark yaratıyor. Arka kanat ile birlikte yapılan aerodinamik dokunuşlar 911 GT2’yi pistte tutarken, o dönem Nürburgring tur rekorunu da elde etmesine yardım etmişlerdi.

BMW 3.0 CSL

BMW 3.0 CSL hafif, hızlı ve arka kanatları o kadar büyüktü ki, bu kanatların cadde araçlarında kullanılması yasaktı. Bu yüzden, BMW de arka kanatları bagajın içine koydu ve müşterilerin kendilerinin monte etmesini sağladı.  Bu büyük arka kanat 3.0 CSL’e gerçekten farklı bir hava katıyor.

Mercedes-Benz 190E Evo II

Performanslı 190E, rakibi E30 M3 kadar ismini duyuramamış olabilir, ancak sahip olduğu arka kanat, M3’ün yarışamayacağı düzeyde bir özellikti. Bu model hala oldukça güzel görünüyor.

Toyota Supra

Supra’yı 2jz motorunun dışında özel kılan bir diğer detay da sunulan şık spoyleriydi. Büyük arka spoyleriyle performansına katkıda bulunan model ayrıca oldukça farklı bir hava da yaratıyordu. Hatta öyle ki kendi adıma söylüyorum, NFS Underground oynarken bu arka kanadı değiştirmeye kıyamazdım.

Subaru Impreza STi

Subaru hiçbir zaman şık bir otomobil olmadı ancak mükemmel egzoz tınısı, parlak mavi gövde rengi ve ona eşlik eden altın sarısı detaylar ile her zaman dikkat çekmeyi başardı. Büyük arka kanat ise bu paketin ayrılmaz bir parçasıydı ve otomobilin agresif karakterine mükemmel bir şekilde uyuyordu.

Nissan GT-R Nismo

Nissan GT-R35, 10 yıl önce ilk defa üretim bandından indiğinden beri dolu dizgin yoluna devam ediyor. Godzilla’nın en performanslı Nismo versiyonunda ise size yere basma kuvveti sağlamadığı anlarda piknik masası olarak kullanılabilecek karbon-fiber bir arka kanada yer verilmiş.

Pagani Huayra BC

Standart Huayra’da aracın ön bölümünden arka bölümüne kadar birçok aerodinamik eleman yer alıyor, aracın sınırlı sayıda üretilen BC versiyonunda ise büyük sabit bir arka spoyler yer alıyor. Aerodinamik açıdan araca katkı sağlayan parça aracın agresif yapısına da tam olarak uyuyor.

Koenigsegg One:1

Koenigsegg dünyadaki en hızlı otomobilleri üreten firmalardan biri. CCX ile oldukça büyük kitleleri kendine hayran bırakan marka, daha sonra büyük arka kanat ile birlikte birçok aerodinamik eklentiye ev sahipliği yaptığı One:1 modeli ile tüm dikkatleri üzerine toplamayı başarmıştı. Geçtiğimiz günlerde tanıtılan ve üretimine başlanan Jesko’da ilerleyen zamanlarda bu listedeki yerini alacaktır.

Ford GT

Tasarımıyla adeta bir jet uçağını andıran Ford GT, ayarlanabilir arka kanadıyla da bu görünümünü destekliyor. Oldukça büyük yere basma kuvveti yaratabilen bu arka kanat, rakiplerine de göz dağı veriyor.

Lamborghini Countach

Countach LP400, 1974 yılında hayatımıza girdiğinde sade tasarımıyla karşımıza çıkmıştı. LP500’ün gelmesiyle ise işler değişti. Agresif bir tasarım elemanlarına kavuşan modelde en dikkat çekici ayrıntı ise bumerang benzeri devasa arka kanadıydı.

Ferrari F40

Bu listedeki yeri garanti olan bir diğer model ise tabi ki Ferrari F40, süper otomobilin bu kanat olmadan biraz garip görüneceğini söyleyebiliriz. Gövde ile bir olan bu kanat, aracın aerodinamiğinin de en önemli parçası olarak görülüyordu.

McLaren P1

McLaren P1’in aktif arka kanadı hatrı sayılır bir miktarda yere basma kuvveti sunuyor. Hidrolik ayaklarının üzerinde yükseldiğinde oldukça güzel bir görüntü de ortaya koyan bu kanat, P1 LM versiyonunda ise daha da büyüyerek karşımıza çıkıyor. P1 GTR’ı sadece pistte kullanılabildiği için ise listeye alamıyoruz.

Dodge Viper ACR

Viper ACR’nin 8.4 litrelik devasa motorunun yarattığı gücün aracın lastikerini yerden kesmemesi adına kocaman bir arka spoylere yer verilmiş.

Plymouth Superbird/ Dodge Charger Daytona

Eğer konumuz orijinal arka kanatlarsa kazanan kesinlikle bu iki model olur. Yeni nascar kurallarının ardından, 2000’lerden sonra bu V8 motorlu canavarlar halka sunulmaya başladı.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu