Elektrikli Mercedes-Benz EQC, Tesla ile savaşmaya hazır
Mercedes-Benz, yeni elektrikli SUV’u EQC’nin teaser görüntülerinin ardından sonunda yeni modelini İsveç’te yapılan bir etkinlik ile ortaya çıkardı. Alman üretici, EQC ile elektrikli model yarışında BMW ve Audi’nin ardından ben de varım dedi.
SUV model ön bölümde sahip olduğu büyük parlak siyah panel ve farları ile Generation EQ konsepti ile büyük benzerlikler içeriyor. Ön tarafta konsept modelde kullanılan kadar belirgin olmasa da LED farları birbirine bağlayan fiber optik ışıklara yer verilmiş. Bu aydınlatma elemanları, sürücüsüne karanlıkta net bir görüntü sunmayı vaat ediyor.
Arka bölüme doğru ilerlediğimizde ön çamurlukların üzerinde parlak siyah kaplamaya sahip havalandırmaları görüyoruz. EQC, dinamik tavan yapısı ile sportif bir görüntü ortaya koyarken pencereleri saran alüminyum çerçeveler de şık bir detay olarak göze çarpıyor. Aracın şarj portu ise yolcu tarafındaki stop lambasının hemen önüne yerleştirilmiş.
Birçok SUV modelde gördüğümüz tavan rayları aerodinamiği olumsuz etkilediği gerekçesiyle özellikle kullanılmazken aracın jantları da aerodinamik olarak tasarlanmış. Bu hafif alaşımlı üniteler 19 ile 21 inç arasında değişen boyutlarla tercih edilebilecek.
Aracın arka bölümünün ise ön bölüme göre oldukça sade tasarlandığını görüyoruz. Bagaj kapağına entegre spoyler ve ince stop lambalarını birbirine bağlayan kırmızı LED şerit ile bu bölüme hareket katılmış. Biraz daha aşağı indiğimizde ise siyah plastik arka tamponu görüyoruz. Bu bölümde kullanılan krom desenler ile araçta egzoz çıkışlarının olduğu izlenimi yaratılmaya çalışılmış.
Yeni modelin iç mekanına doğru ilerlediğimizde, mevcut Mercedes-Benz sahiplerinin aşina olduğu bir görüntüyle karşılaşıyoruz. Üç kollu direksiyon simidinin arkasında markanın yeni modellerinden tanıdığımız 10.25 inç boyutundaki iki dijital ekran bizlere merhaba diyor.
Kabin genel olarak tanıdık gelse de, EQC’yi diğer modellerden ayıran birkaç benzersiz dokunuş da gözümüze çarpıyor. En dikkat çeken tasarım öğelerinden biri, gül-altın renkli havalandırma ızgaraları oldu. Bir diğer dokunuş ise yüksek kaliteli müzik sistemlerini anımsatan metalik kaplamalı hoparlörlerde yer alıyor. Tüm paneli saran bu yapı kapılara kadar uzanarak benzersiz bir ses deneyimi sunmak için tasarlanmış.
Tasarımcılar yeni elektrikli modelde ambiyans aydınlatmasına da yer verirken geri dönüştürülebilen malzemelerden yapılmış ”Sunnyvale” döşemeye sahip koltuklar merkezde çivit mavisi veya bej renklerinde tercih edilebilecek. Ahşap döşeme ve Burmester ses sistemi dahil olmak üzer birçok seçenek de yine opsiyon listesinde yer alacak.
Opsiyon listesinde bahsetmişken Mercedes-Benz, EQC modelinde üç farklı stil paketi sunacak. AMG Line dış paketinde tek şeritli bir ızgara, daha sportif bir ön tampon ve entegre bir difüzöre sahip farklı bir arka bölüm sunulacak. Müşteriler ayrıca 20 veya 21 inç boyutundaki AMG jantlar ile bu görünümü destekleyebilecekler.
AMG Line iç paketi ise düz tabanlı direksiyon simidi ve fırçalanmış paslanmaz çelik pedallar ile sportif görünümü kabine taşıyor. Pakette ayrıca suni deri/mikro fiber koltukların yanı sıra AMG paspas da bulunuyor. Bunların dışında müşteriler gerçek deri koltuklar ve sahte karbon fiber döşeme seçeneklerine de sahip olacaklar. Electric Art paketinde ise iç mekanda ekstra gül-altın renkli aksanlara yer veriliyor.
Yeni Mercedes-Benz EQC’nin kozmetiğinden yeteri kadar bahsettik, peki bu elektrikli aracı asıl farklı kılan güç ünitesi hangi teknik verileri sunuyor? Her iki aksa güç veren elektrik motorlarına sahip olan EQC toplamda 407 beygir güç ve 765 Nm tork değerlerine sahip. Dört tekerlekten çekişe sahip olan bu elektrikli SUV modelin son hızı ise 180 km/s. 0-100 km/s hızlanmasını 5.1 saniyede tamamlayan aracın 80 kWh’lik bataryası Yeni Avrupa Sürüş Çevrimi(NEDC)’ye göre 450 km’nin üzerinde bir menzil sunuyor.
Mercedes-Benz EQC her ne kadar dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olsa da marka aracın öncelik olarak önden çekişli olduğunu açıkladı. Alman üretici verimi arttırmak için düşük ve orta güç taleplerinde aracın sadece öndeki elektrikli motorları kullandığını belirtti.
Elektrikli modellerin belki de en büyük sorunu olan şarj konusuna geçtiğimizde ise EQC, 7.4 kW kapasiteli su soğutmalı yerleşik bir şarj cihazı ile donatılmış. Araçlarını daha hızlı şarj etmek isteyen müşterilerin Mercedes-Benz Wallbox’ı kullanabileceğini açıklayan marka tam bir rakam vermezken bataryanın yaklaşık 40 dakika içerisinde %10 ile %80 arasında doldurulabileceğini söylemekle yetindi.
Alman üretici, elektrikli SUV modeli EQC’yi Almanya’daki Bremen ve Çin’deki Pekin Benz Otomotiv fabrikasında üretmeye hazırlanıyor. Yeni modelin fiyatlandırma ve piyasaya sürüş bilgileri henüz açıklanmadı ancak bu bilgilere de önümüzdeki aylarda ulaşmayı umuyoruz.