Honda e Prototype, Cenevre Otomobil Fuarı’na geliyor
Honda’nın yeni şehir içi elektrikli aracı, ‘Honda e Prototype’ adı altında 2019 Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarında tanıtılacak. Markanın yüksek beğeni toplayan 2017 Urban EV Concept çalışmasından geliştirilen bu yeni model Honda’nın Avrupa bölgesi “Electric Vision” stratejisinin önemli bir parçasını oluşturacak. Modern yaşam tarzının gereksinimlerini karşılamak üzere tasarlanan Honda e Prototype, özgün tasarım, gelişmiş işlevsellik ve üstün sürüş dinamiklerini bir arada sunarak şehir içi kullanım gözeterek geliştirilmiş.
Honda e Prototype dış tasarımda olduğu gibi iç mekan tasarımında da yalınlık ve sadelik konsepti ile geliştirilmiş. Söz konusu yalın tasarım, işlevsellik ve kullanım kolaylığını da bünyesinde barındırıyor. Düzgün ve pürüzsüz yüzeylerin hakim olduğu tasarımda ön kaputtan yükselen ve ön yolcuların üstüne kadar uzanan geniş panoramik bir ön cama yer verilmiş. Aerodinamik performansı daha da artıracak şekilde konumlandırılan A sütunları sessiz ve dingin bir sürüş sağlamak için camla aynı geometriye sahip. Geometrik şekillerden arındırılmış profili, gömme kapı kolları ve geleneksel yan dikiz aynalarının yerini alan kompakt kameralar tamamlamış. Hem kapı kolları hem de kamera ayna sistemi bu sınıfta kullanılan benzersiz özellikler olarak aracın aerodinamik verimliliğine de katkı sağlamış.
Aracın gelişmiş şarj soketi, kullanım kolaylığını desteklemek üzere ön kaputun altına merkezi olarak konumlandırılırken, kaputa entegre edilen pencerenin altındaki LED gösterge bataryanın şarj durumunu gösteriyor.
Ön ve arka bölümde yer alan iç bükey siyah panellerle tasarımı hareketlendirirken, söz konusu panellere yuvarlak aydınlatma birimleri entegre edilmiş. Farların şekli ve uygulama biçimi Honda e Prototype’e ‘insan yüzü’ ifadesi kazandırmış.
Konsept modelin gövdesinin altında ise elektrikli araçlara özel tamamen yeni bir platform kullanılmış. Uzun dingil mesafesi, geniş iz açıklığı ve köşelere yerleştirilen tekerlekleriyle bu platform, iç mekânı geniş ve kullanışlı hale getirirken kompakt boyutların korunmasını sağlamış. Kompakt boyutlar ve platform geometrisi yaşamın yoğun olduğu şehir içi sürüşlerdeki park manevralarını kolaylaştırıyor.
Yalın tasarıma sahip dış kabuğun içinde sunulan geniş yaşama alanı modern, minimalist ve şık bir iç mekân tasarımıyla dikkat çekiyor. İç mekânda kullanılan tasarım teması kadar kullanılan malzemelerin de katkısıyla ev konforu sağlanmak istenmiş. Gerek ön, gerekse de arka koltuklarda oluşturulan tamamen düz araç zemini sayesinde genişlik hissi daha da artıyor. Sürücü ve beraberindeki yolcuların her an hayata bağlı kalabilmeleri için sezgisel ve kişiselleştirilebilir çift ekranlı yatay ekran, bir dizi akıllı uygulama ve hizmeti kullanıma sunuyor.
Rahat ve pratik bir menü kullanımı için aracın konfor, bilgi ve eğlence sistemleri kumanda panelleri dışında yeni nesil dijital yardımcı sistemler de kullanıma sunulmuş. Kamera ayna sisteminden aktarılan aracın arkasına ait görüntüleri gösteren ekranlar, sürücünün doğal sürüş hissini bozmamak için ön kontrol panelinin her iki ucuna entegre ediliyor. Araç ayrıca sürücünün görüş alanını arttırmak üzere dijital bir geri görüş kamerasıyla da donatılmış.
Honda’nın özel bir elektrikli araç platformu kullanarak ürettiği ilk kompakt otomobil, şehir içi sürüşlerinde mükemmel bir verimlilik, performans ve kullanım kolaylığı sunmak için tasarlanmış. Tam şarj ile 200 km’ye kadar elektrikli menzil sunan Honda e Prototype ‘hızlı şarj’ fonksiyonu sayesinde sadece 30 dakikada bataryanın yüzde 80 dolmasına imkan tanıyor. Arka aksta konumlandırılan motoruyla kompakt boyutlu elektrikli otomobil, üstün sürüş dinamikleri ve eğlenceli bir sürüş karakteristiği de vaat ediyor.
Honda’nın elektrikli şehir otomobili bu yılın sonlarına doğru seri üretime girecek.