Yeni Peugeot Rifter Türkiye’de satışa sunuldu
Markanın en güncel tasarım diline sadık görünümüyle dikkat çeken Yeni
Peugeot RIFTER, 100 ve 130Hp’lik iki dizel motor, 5 ileri düz, 6 ileri düz ve 8 ileri tam otomatik EAT8 şanzımanları ile Türkiye’de satışa sunuluyor.
Yeni Peugeot Rifter, Peugeot i-Cockpit ® , anahtarsız giriş, Zenith cam tavan, elektrikli arka camlar, açılır arka kapı camı, ekstra saklama gözleri, advanced grip kontrol, LED gündüz led farları, yokuş iniş destek sistemi, adaptif hız sabitleme ve ileri sürüş destek sistemleri ile öne çıkmak istiyor.
Peugeot i-Cockpit ® ile donatılan Yeni Peugeot Rifter, yüksek yapısı ile segmentindeki rakiplerinden ayrışıyor. Tamamen yeni bir platform üzerine inşa edilen Yeni Peugeot Rifter çok yönlü kullanım özellikleri sergiliyor. Markanın yüksek verimlilik seviyesine sahip en güncel motor ve aktarma organlarıyla donatılan Yeni Peugeot Rifter, sahip olduğu özelliklerle gerek şehir içinde, gerek şehirlerarası yolculuklarda ve gerekse küçük hafta sonu aktivitelerinde ideal yol arkadaşı olmaya aday görünüyor.
2018 Cenevre Otomobil Fuarı’nda dünya lansmanı yapılan yeni Peugeot Rifter, geçtiğimiz hafta Türkiye’de tanıtıldı. 27 Şubat tarihinde ön siparişe açılan Yeni Peugeot Rifter, 114.000 TL’den başlayan fiyatlarla 18 Mart tarihinden itibaren tüm Peugeot Yetkili Satıcılarında satışa sunuluyor. Ayrıca lansman çerçevesinde 50.000 TL için 12 ay %0 faiz kredi kampanyası ile müşterilerine sunulacak.
Markaya özgü karakteristik değerleri korumaya devam eden Yeni Peugeot Rifter, Peugeot ürün gamının tasarım anlayışına sadık bir gönümün sergilerken, aynı zamanda güçlü ve dinamik duruşuyla markanın tasarım dilini sergiliyor. Yeni Peugeot Rifter’ın modern ve güçlü ön tasarımı, güncel Peugeot ürün gamında olduğu gibi Aslan logosunu dikey konumlu ön ızgaranın ortasında konumlandırılmış. Aslan pençesinden esinlenilen tasarım, ön farların orta kısmında LED imzası ile bütünleşiyor. Yeni Peugeot Rifter, kısa ve yatay konumlu motor kaputu, yüksek omuz çizgisi, kısa ön ve arka aks çıkıntılarıyla mükemmel gövde orantıları sergilerken kaslı ve güçlü bir görünüm sunuyor. Tasarımın önemli bir parçası olan ve gövdeye entegre edilen tavan rayları yeni Peugeot Rifter’ı tamamlamış. Şişkin çamurluk ağızları ve plastik kaplamalar güçlü görünümü desteklerken bazı donanım versiyonlarında 17 inçlik elmas kesimli alaşım jantlara yer verilmiş.
Arka tasarımı domine eden büyük bagaj kapağı devasa bir bagaja açılırken markanın imzası niteliğinde olan üç pençe şeklindeki stop lambaları marka aidiyetine vurgu yapıyor. Köşeleri de içine alan tampon tasarımı ise günlük kullanımın zorluklarına karşı etkin bir koruma sağlıyor. Yeni Peugeot Rifter, SUV dünyasına özgü yüksek oturma pozisyonu, büyük tekerlekler, büyük kapı, gövde ve çamurluk kaplamaları ve tampon korumaları gibi bazı karakteristik tasarım detaylarını bünyesinde barındırıyor. Bütün bu detayların oluşturduğu bütünlük Yeni Peugeot Rifter’a özgün bir
karakter kazandırırken aynı zamanda çok yönlü bir kullanım imkanı sunuyor. Yeni Peugeot Rifter, dinamik ve kompakt yapısıyla şehir içinde rahat ve pratik bir kullanım sunarken fonksiyonel yönüyle hafta sonu aktivitelerini ve farklı kullanım amaçlarını destekliyor.
Güçlü ve modern dış tasarımıyla dikkat çeken yeni Peugeot Rifter’ın iç mekanı da alışılmış kalıpların dışında bir tasarımla dikkat çekiyor. Yeni Peugeot Rifter, tamamen yenilikçi bir kokpit tasarımıyla yollara çıkıyor. Yeni kokpit, Peugeot Rifter’ın marka ile olan bağını güçlendirmiş. Bünyesinde markanın en gelişmiş teknolojilerini barındıran Peugeot i-Cockpit ® , kabin içine modern ve teknolojik bir görünüm kazandırmakla kalmıyor, aynı zamanda sürücünün kullanım ergonomisini de destekliyor. İki kenarı düz kompakt boyutlu direksiyon simidi, sürücünün doğrudan görüş alanında bulunan 8 inç büyüklüğündeki dokunmatik ekran ve krom çerçeveyle kalite algısı artırılan yükseltilmiş gösterge paneli olmak üzere birbirini tamamlayan farklı donanımların birleşiminden oluşan Peugeot i-Cockpit ® markanın diğer modelleri ile benzeşiyor. Kokpitte iklimlendirme sistemini kumanda etmek üzere şık krom kaplı spor tip düğmeler kullanılmış. Kolay erişilebilir bir noktaya konumlandırılan bu düğmeler dijital sıcaklık göstergesini zarif tasarımıyla çevrelemiş. Donanım seviyesine bağlı olarak bazı versiyonlarda sunulan elektrikli el freni sayesinde kazanılan alan, saklama alanı olarak değerlendiriliyor.
Zarif ve dinamik detaylarla bezenen yeni Peugeot Rifter’ın GT Line versiyonu aynı zamanda Peugeot’nun GT Line ürün gamını tamamlıyor. GT Line versiyonu ön ızgara çerçevesi, yan ayna kapakları, tavan rayları ve yan gövde çıtaları olmak üzere bir dizi Onyx Siyah eklentiye sahip. 17 inçlik
“Aoraki” alaşım jantlarla desteklenen paketi ‘GT Line’ logoları tamamlıyor. İç mekanda ise deri direksiyon simidi, özel renkleri ve döşemesi ile göze çarpan konsol tasarımı, desenli arka plana sahip gösterge paneli dikkat çekiyor.
EMP2 platformu esas alınarak tasarlanan yeni Peugeot Rifter ileri seviyede modüler ve geniş bir yükleme için tasarlanan arka bölüme karşın konfor ve rahatlık konusunda da iddialı. Yeni ticari model “Pseudo MacPherson” ön süspansiyon ve çapraz bağlantılı bir arka süspansiyon tarafından tesis edilmiş. Markaya özgü sürüş karakteristiği için süspansiyon geometrisi ve direksiyon hassasiyeti de özel olarak ayarlanmış. Yeni modelde ayrıca isteğe bağlı olarak sunulan ve Michelin Latitude Tour lastiklerle desteklenen Advanced Grip Control, Yokuş İniş Desteği (HADC) ile kombine ediliyor.
Euro 6.c emisyon normunu karşılayan motorlar gelecekte devreye alınacak olan WLTC normunu şimdiden yerine getirecek şekilde ayarlanmış. Dizel BlueHDi motorlar 2 farklı güç seçeneği ile satışa sunulacak. Giriş seviyesi olarak sunulan 1.6 BlueHDi 100hp, 5 ileri şanzıman ile kombine ediliyor. Ürün gamında daha üstte konumlanan BlueHDi 130hp S&S motor ise standart olarak 6 vitesli manuel şanzımanla kombine edilirken isteğe bağlı olarak 8 kademeli tam otomatik şanzıman EAT8 ile donatılabiliyor. Ayrıca tüm dizel motor seçenekleri partikül filtresi ve seçici katalitik indirgeme sistemiyle donatılmış. Bu sistem motor çalışır çalışmaz emisyon değerlerini düşürmek üzere devreye girerken partikül filtresi katkısına ihtiyaç duymuyor.
Yeni Peugeot Rifter, günlük yaşamın gereklerini yerine getirmek üzere markanın en güncel teknolojileriyle yollara çıkıyor. Son derece kapsamlı teknolojik ekipmanlar donanım seviyesine bağlı olarak değişkenlik gösteriyor. Adaptif Hız Sabitleme Sistemi, belirlenen mesafeden öndeki aracı takip etmeye imkan tanırken, 8 kademeli Tam Otomatik Vites kutusuyla sistem tamamen durma özelliği ile sürüş güvenliğini daha da artırıyor. Kapsamı genişletilen Aktif Trafik Levhası Tanımlama Sistemi, hız levhalarını da algılarken aracın hızını, algılanan hız limitine göre ayarlayabiliyor. Aktif Şerit Takip Sistemi, sürücünün reaksiyon göstermemesi halinde devreye girerek aracı tekrar şeridine sokuyor. Sürücü Yorgunluk Uyarı Sistemi, yorgun olduğunu tespit etmesi halinde sürücüyü görsel ve işitsel olarak uyarırken, Aktif Güvenlik Freni olası bir çarpışma halinde devreye giriyor. Akıllı Far Asistanı, kısa ve uzun farların otomatik olarak devreye girmesini sağlıyor. Visiopark 180° Geri Görüş Kamerası, 180 derecelik geniş bir açıyla arkayı gösterirken ayrıca aracın kuş bakışı görünümünü veya bir engele yaklaşıldığında görüntüyü büyütme imkanı da sunuyor. Kör Nokta Uyarı Sistemi, kör noktada bir aracın olması halinde sürücüyü görsel olarak uyarırken Anahtarsız Giriş Sistemi de anahtar arama karmaşasını ortadan kaldırıyor.
Yeni Peugeot Rifter’ın 8 inç büyüklüğündeki dokunmatik ekranlı bilgi ve eğlence sistemi, sürücünün sürüş pozisyonunu değiştirmeden rahatlıkla ulaşabileceği mesafede konumlandırılmış. Sistem; iki adet USB soketi, bir adet Aux soketi, Bluetooth bağlantısı ve kablosuz şarj gibi kapsamlı bağlanabilirlik özellikleriyle tüm yolcularını düşünmüş. MirrorLink, Apple CarPlay ve Android Auto uyumlu sistem, Mirror Screen özelliğini de destekliyor.
Yeni Peugeot Rifter, sahip olduğu 4,40 metre uzunluğu ve ön yolcu koltuğunun katlanabilir olması sayesinde, uzun nesneler araç içinde kolaylıkla taşınabiliyor. Yeni Peugeot Rifter’ın bagaj kapasitesi 775 litre ile 3.500 litre arasında değişiyor. İki farklı konuma sahip olan bagaj rafı fonksiyonelliği destekliyor ve gerektiğinde ikinci koltuk sırasının arkasına kaldırılabiliyor. Sürücü ve beraberindeki yolcular; orta konsol, ön baş üstü, kapı panelleri ve hatta birinci ve ikinci koltuk sırasının zemininde olmak üzere erişimi kolay bir dizi saklama alanından yararlanabiliyorlar. Yenilikçi bir çözümle tavan döşemesine entegre edilen ön yolcu hava yastığı; kapalı, soğutmalı, yüksek kapasiteli bir saklama alanı yaratılmasına imkan sağlıyor. Bu sayede donanım paketine bağlı olarak 186 litreye varan, bu sınıfta daha önce görülmemiş bir saklama alanı sunulabiliyor.
2002 yılında ilk kez kullanıma sunulan ve çok beğenilen Zénith ® tavan daha çekici bir yapıya kavuşmuş. Elektrikli güneş perdesi ile desteklenen tek parça sunroof, 14 litre saklama hacmine sahip yarı şeffaf kemer de kabin içi fonksiyonelliği destekliyor. Ayrıca 60 litre saklama alanı sunan ve tavandaki saklama alanına ikinci koltuk sırası veya bagajdan ulaşılabiliyor. LED ambiyans aydınlatması ise kabin içerisindeki modern hissi destekliyor.
Geliştirilen yan sürgülü kapılar daha geniş eşiği ile kabin içine erişimi kolaylaştırıyor. Rayların yeni mimarisi omuz seviyesindeki alanı daha ferah tutarken aynı zamanda görsel açıdan da ferahlık sağlıyor. Bu sınıfta benzersiz bir özellik olarak sunulan bagaj kapağından bağımsız açılan arka cam, bagaj kapağını açmadan bagaja kolay bir erişim sunuyor.